Programma die selectief de internetverbinding kiest

Pagina: 1
Acties:

• WarthogSmurf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Is er een programma waarmee je kan instellen welk programma (emule bijv) welke verbinding gebruikt.
Ik heb namelijk twee netwerken en op eentje wil ik p2p draaien en een ander wil ik voor gamen. Alleen op de server komen deze twee verbinding samen en ik wil dit zo instellen dat ik kan internet (browser) via een ene verbinding en p2p (emule, bittorrent) via de andere verbinding. ook wil ik dat beide verbinding via dhcp worden ingesteld.

alvast bedankt ook al is het een negatief antwoord

Verwijderd

je zal iets met een firewall o.i.d. moeten instellen die http ( poort 80 ) naar gateway/router 1 stuurt en emule poortjes naar gateway/router 2..

• WarthogSmurf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
maar dan weet het p2p programma nog zteeds niet welke gateway hij nodig heeft

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdraaien dus ;) aangezien je gameserver doorgaans in een bepaalde reeks hangt geef je daarvoor een andere gateway op (route /? op cmd voor uitleg hoe), specifiek voor die.
Je p2p zooi gooi je over je default gw eruit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Wat je wilt heet source nat.

Je neemt een PC en geeft die twee subnetten, met bijbehorende gateway. Het ene subnet gaat via de ene verbinding, het andere subnet via de andere verbinding.

Nu heb je een stuk software nodig wat op basis van de gebruikte poort er een ander source-IP aan kan plakken. Die software 'stuurt' dus niet echt iets naar een bepaalde verbinding, maar geeft het pakketje een dusdanig afzenderadres dat hij via een bepaalde gateway gaat. Het 'sturen' zelf is onderdeel van de normale routing.

Stel je hebt twee subnets, 192.168.1.0 255.255.255.0 gw 192.168.1.1 en 192.168.2.0 255.255.255.0 gw 192.168.2.1.

Je hebt een NAT host welke in beide subnets zit, waar game verkeer en http verkeer door komt met IP IP 192.168.1.2 en 192.168.2.2. HTTP verkeer wil je via de 1.1 gateway, en gameverkeer via 2.1. Dan laat je poort 80 source-natten naar 192.168.1.2 en de betreffende game-poorten naar 192.168.2.2.

Of je dit met windows XP gaat lukken weet ik niet, ik durf zo niet te zeggen of XP het aankan om een multihomed machine te zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:49:
Of je dit met windows XP gaat lukken weet ik niet, ik durf zo niet te zeggen of XP het aankan om een multihomed machine te zijn.
Het antwoord daarop is voor iig XP Pro ja (kon al met win2k overigens).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1