radeon 9600pro driverprobleem

Pagina: 1
Acties:

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik heb in mijn computer een radeon 9600pro videokaart zitten welke helemaal gaat flippen zodra er drivers geinstalleerd worden.

Windows xp prof(deze versie gebruik ik) installeerd de videokaart automatisch en ik heb ook al de laatste drivers erop gehad en ook nog oudere drivers.

Als ik de drivers installeer gebeurd er eerst niks, maar zodra ik een reboot doe dan start hij op tot het progress balkje van windows en dan gaat het scherm op zwart en gebeurd er niks en ca 1 minuut later start de computer vanzelf opnieuw op, wat weer resulteerd in hetzelfde. Als ik in veilige modus via apparaatbeheer de videokaart verwijder(installatie ongedaan maken), dan kan ik weer 1 keer opnieuw opstarten.

Is dit een bekend probleem? Ik heb vanmorgen ook twee keer last gehad van artifacts bij twee keer opstarten na het installeren van de officiele ati drivers.

Ik heb dit zowel op een msi moederbord als op een gigabyte moederbord. Wat nog wel een belangrijk puntje is --> heeft 1 jaar goed gewerkt met een zalman heatpipe erop.

Momenteel hoef ik niet zwaar te gamen, dus misschien is het een oplossing om in te stellen dat windows niet automatisch zoekt naar nieuwe/gewijzigde hardware.

Ik heb op google al gezocht naar het uitschakelen van zoeken naar nieuwe hardware, maar was er na 9 pagina's met 10 resultaten flauw van. Misschien zoek ik ook wel met de verkeerde woorden?

Ik zit nog even te denken wat verder nog evt belangrijk zou kunnen zijn om te weten, maar ik zou het niet weten. Anders hoor ik het wel!

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Heb je de chipset/mobo drivers geïnstalleerd :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik heb nog wel oude drivers van ati (6 of 7 maanden oud) omdat sommige nieuwe bij mij ook rare effecten gaven!
Wat je wel even moet tjekke!
Zorg dat je Service Pack 1a heb en niet 2 ! heb je 2? uninstalleren die hap.
Service pack 2 heb ik al zoveel rare dingen mee gezien dat ik het zelf nog steeds niet draai!
als je die drivers wil hebben dan lees ik het wel, ik heb diverse oudere drivers (ik bewaar ze altijd een half jaar, voor het geval van bugs enzo)

Gr,
Timoos

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Superaanbod. Ik hou deze even in mijn achterhoofd.

De eerste reactie is hopelijk voldoende. Ik heb alle drivers van de gig-byte site gedownload en geinstalleerd(dat dacht ik tenminste; want ik heb gewoon blindelings op next; next; done gedrukt en dit bleek achteraf winzip te zijn geweest, waar ik van een .exe uitging). Heeeeeele domme fout voor mij, want ik weet dit best.

Ik hoop dat alles nu opgelost is.

Helaas heb ik wel Service Pack 2 erop zitten, dus misschien dat die ook nog weggaat.

Bedankt zover

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Verwijderd

Windows zonder SP2 is wel een gatenkaas hoor... 8)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 02:43:
Windows zonder SP2 is wel een gatenkaas hoor... 8)
Inderdaad, die Service Packs worden niet voor niets uitgebracht.

Je kunt ze beter ook maar installeren en de conflicten oplossen. Het niet installeren van SP2 omdat iets dan niet werkt zie ik meer als work-around. Een tijdelijke oplossing dus.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1