---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Denk aan een stukje NOS/DOC oid waar ik totaal geen verstand van heb. Met afkortingen erbij zie ik door de bomen het bos niet meer en een acronym zou geweldig zijn om zaken dan toch begrijpelijk te kunnen volgen. Imo: goed idee
Zo had ik laatst toen ik met de verkiezingen bezig was een
Als ik dan had kunnen opzoeken was het wel wat duidelijker geworden
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
ik vind wel dat het dan in prefs aan het uit gezet moet kunnen worden (by default) en dan een linkje in het topic om die dingen aan te zetten
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Ik vind de optie erg zinvol!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 20:49 ]
Open Source toch?Spider.007 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 20:22:
zoals waar OS voor staat?
En TS staat toch voor TopicStart, Topic Starter Terminal Services ?
Maar op zich een leuk idee
Verwijderd
Het hoeft niet per se in React te komen natuurlijk. Sterker nog, je zult bij dit soort features vaak zien dat er ten onrechte een automatisch linkje wordt gemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 20:48:
Ik vind het een leuk idee, maar ik weet niet in hoeverre dit belastend is voor de server-load. Het lijkt me niet belastend wanneer je een check-on-demand doet. Dus wanneer iemand op de link wil klikken, kijken of de link bestaat, zo ja, cachen, zo nee verwijderen. Lijkt me niet erg ingewikkeld, maar ik weet natuurlijk niet hoe react opgebouwd is.
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 20:48:
Ik vind het een leuk idee, maar ik weet niet in hoeverre dit belastend is voor de server-load. Het lijkt me niet belastend wanneer je een check-on-demand doet. Dus wanneer iemand op de link wil klikken, kijken of de link bestaat, zo ja, cachen, zo nee verwijderen. Lijkt me niet erg ingewikkeld, maar ik weet natuurlijk niet hoe react opgebouwd is.
Het is toch zo simpel als React de tekst van een post te controleren op bekende afkortingen om vervolgens deze te vervangen met:
1
| <acronym title="Operating Systeem">OS</acronym> |
Maar omdat de gewone gebruikers geen HTML-rechten hebben zal dit misschien via UBB-tags in React gebakken moeten worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 12:37 ]
Goed puntelevator schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:33:
[...]
Open Source toch?
En TS staat toch voor TopicStart, Topic Starter Terminal Services ?
Maar op zich een leuk idee
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Mja, alleen moet je je wel afvragen of dat het waard isSpider.007 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:48:
[...]
Goed puntDe precieze uitwerking voor meerdere mogelijke uitleggen zou dan ook naar gekeken moeten worden
Maar dat alles is niet onoverkomelijk als de wil er is om dit neer te zetten
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
---
Overigens zie ik dan toch meer in een RML-oplossing.
Intentionally left blank
Probleem is waar je die RML z'n data vandaan wil laten halen, zelf een db aanleggen, of de user het zelf mee laten geven:crisp schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:44:
Overigens zie ik dan toch meer in een RML-oplossing.
[acronym=React Markup Language]
of van een website op dit gebied gebruik maken, hetgeen wel iets meer moeite is gok ik zo.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Overigens is het wel heel aardig om bijvoorbeeld <abbr> en <acronym> te gebruiken, maar zelfs ik zou de moeite niet nemen om zelf die RML toe te voegen. Als het gebeurt, moet het geautomatiseerd, anders wordt het veel te weinig gebruikt.
Dat zal de gebruiker dan moeten aangeven. Een database zal nooit compleet zijn en bepaalde afkortingen zijn niet 1 op 1 over te zetten, dat is vaak ook afhankelijk van de context.moto-moi schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:47:
[...]
Probleem is waar je die RML z'n data vandaan wil laten halen, zelf een db aanleggen, of de user het zelf mee laten geven:
[acronym=React Markup Language]
of van een website op dit gebied gebruik maken, hetgeen wel iets meer moeite is gok ik zo.
Geautomatiseerd is leuk, maar zal dus ook 'missers' opleveren hetgeen enkel verwarrend zal werken. De vraag is dan ook of de nadelen opwegen tegen de voordelen.
Ik ben van mening dat de meeste mensen wel gewend zijn aan afkortingen, en als een bepaalde afkorting niet duidelijk is dan is het aan de poster om duidelijk te maken wat hij of zij bedoelt - dat kan dan dmv een RML-tag.
Ik zie het meeste nut van deze feature in FAQ's en dergelijke, niet zozeer in reguliere posts eigenlijk. Voor mij hoeft niet in elke tekst de afkorting OS, MS, HTTP, WWW oid uitgelegd te worden.
[ Voor 44% gewijzigd door crisp op 02-01-2005 15:03 ]
Intentionally left blank
En bij automatisch is het inderdaad goed afwegen wat wel en niet mee komt, www wordt inderdaad een beetje overdreven (we zijn Tweakers.net) en onleesbaar. En ook is de context inderdaad erg belangrijk. 'Ik belde de HD omdat mn HD kapot was, die zij dat het aan de driver van mijn OS OS ligt.'
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik ben hier ook voor, maar dan niet serverside parsen maar clientside. Er wordt nu toch al gebruik gemaakt van een toolbar, daar kan ook een on-the-fly parser achter die mogelijkheden aanbiedt voor herkende afkortingen (alle posts op dezelfde manier parsen is te foutgevoelig lijkt mij).
Laten we het verschil tussen ABBR en ACRONYM nog 'ns duidelijk maken. ACRONYM wordt gebruikt bij afkortingen die als een woord worden gelezen, NASA of radar bijvorobeeld. ABBR is bij woorden die echt als afkorting worden gelezen, USA par example. Maar wat met MySQL, voor de ene is dit een abbrevation, voor de ander een acronym. Daarom is er in de XHTML2 WG (WG staat voor Working Group trouwens) beslist om alles naar ABBR te laten gaan. Gewoon ter informatie enzo
Skat! Skat! Skat!
De vraag is niet wat de "officiele" afkorting is, maar welke mensen gebruiken op het forum. Daarnaast was het maar een voorbeeld en wie zegt dat ik Open Source bedoelde en niet Open Standaarden?coubertin119 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:03:
Het probleem dat je daar opgooit F_J_K is onbestaande, want harde schijf is een harddrive disk en dus HDD terwijl opensource wordt afgekort met OSS en dat staat voor Open Source Solutions (of Software, kan beiden volgens Google).
Dat zou wellicht mooier zijn ja.Ik ben hier ook voor, maar dan niet serverside parsen maar clientside. Er wordt nu toch al gebruik gemaakt van een toolbar, daar kan ook een on-the-fly parser achter die mogelijkheden aanbiedt voor herkende afkortingen (alle posts op dezelfde manier parsen is te foutgevoelig lijkt mij).
Ikzelf zie er op GoT trouwens geen heil in, als individuele gebruikers het graag zien lijkt een losse (3P) toolbar me handiger. Op de frontpage misschien meer van toepassing, maar daar geldt dan wellicht hetzelfde als ik al eerder zei: dat kan dan ook de eerste keer worden uitgeschreven.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
🌞🍃
Dus je claimt dat zijn opgegooide proleem niet bestaat met een tegenvoorbeeld dat zijn probleem beschrijft? Dat vind ik echt knappe argumentatiecoubertin119 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:03:
Het probleem dat je daar opgooit F_J_K is onbestaande, want harde schijf is een harddrive disk en dus HDD terwijl opensource wordt afgekort met OSS en dat staat voor Open Source Solutions (of Software, kan beiden volgens Google).
Anyway, de diverse redenen om dit niet te automatiseren zijn wmb voldoende om het dan ook niet te doen. De redenen op een rijtje:
- In een geschreven tekst hoor je onbekende afkortingen de eerste keer dat je die gebruikt volledig uit te schrijven (of van een abbr ofzo te voorzien) eventueel kan je dat afhankelijk van de afkorting op een nieuwe pagina of in een nieuw hoofdstuk herhalen. Maar niet élke keer ook niet elke eerste keer in een losse reactie. Bovendien leest het erg irritant om al die woordjes onderstippeld te zien.
- Er zijn voldoende voorbeelden te geven van niet-eenduidige afkortingen om de foute oplossing hinderlijk te laten zijn.
- De technische uitwerking is voor het onderstrepen van alle bekende afkortingen al lastig, de boel netjes, foutarm en volgens taalregels uitwerken acht ik nauwelijks haalbaar. Zeker als je kosten/baten gaat vergelijken.
Er bestaat namelijk al zoiets als http://www.whatis.com
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
: X =

MS = MS
http = http
[ Voor 33% gewijzigd door Duinkonijn op 02-01-2005 18:57 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Overigens ben ik de eerste om te roepen dat de toevoeging van een [abbr]-RML-tag erg fijn zou zijn, al was het maar zodat je *als je dat wilt* dan tóch door RML te gebruiken een HTML-beschrijving aan een afkorting mee kan geven die semantisch juist is. Daarnaast is het gebruik van het abbr-element in veel gevallen een erg praktische manier om afkortingen te verklaren.
Wat mij betreft dus: abbr-RML, ja; automatisch, nee.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
[20:40] <Jan> ?? PCMCIA
[20:40] <f00f> [PCMCIA:1] People Can't Memorize Computer Industry Acronyms [Fluor]
[20:40] <f00f> [PCMCIA:2] Personal Computer Memory Card International Association [jiggel]
[20:40] <Jan> ?? PCI
[20:40] <f00f> [PCI] Pointless Crap Interface [Fluor]
Verwijderd
Op GoT moet alles worden gecontroleerd, anders heb je binnen de kortste keren een hoop HK-vervuilling van die database.Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:42:
Het lijkt me wel nuttig als dit als tag wordt meegegeven. Het zou helemaal mooi worden als tweakers zelf entries aam dit woordenboek mee kunnen geven, zoals bij de IRC bot die hier @ UvT draait:
Verwijderd
Dat snap ik, eventueel met een queue systeem (Fotocontest anyoneVerwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:44:
[...]
Op GoT moet alles worden gecontroleerd, anders heb je binnen de kortste keren een hoop HK-vervuilling van die database.
Het zou een mooie manier zijn om een knowledgebase te bouwen gevuld met zowel serieuze afkortingen, alswel de nerd afkortingen en ookwel de nerdversie van de serieuze afkoring (als met PCMCIA).
En vervolgens moeten dus die tientallen, honderden, afkortingen worden gemodereerd. Waarna je ze kan bekijken. Terwijl er al ladingen sites te vinden zijn met deze informatie. Ik zie de toegevoegde waarde niet echtVerwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:46:
[...]
Dat snap ik, eventueel met een queue systeem (Fotocontest anyone)....
Het zou een mooie manier zijn om een knowledgebase te bouwen gevuld met zowel serieuze afkortingen, alswel de nerd afkortingen en ookwel de nerdversie van de serieuze afkoring (als met PCMCIA).
Inderdaad, dat lijkt me best een mooie oplossing.Apen-nootjes schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:33:
Ik zou het eigenlijk nog anders doenIk zou een database maken met daarin al de afkortingen, waar je in kan zoeken, dan een icoontje maken van een woordenboek, en dat icoontje ergens neer frotten, zodra je op het woordenboekje klikt komt er een pop-up of iets dergelijks waar je de door jou gezochte afkorting in kan opzoeken
Het is niet te doen om in iedere post afkoringen te vervangen door een ABBR element. Semantisch is dit gewoon niet goed te doen, omdat het onmogelijk is om (voldoende) rekening te houden met de context. Bovendien kan het er heel irritant uit gaan zien als er teveel afkortingen in een post worden gebruikt, of bijvoorbeeld dezelfde afkorting meerdere malen.
Als je iets met afkortingen wilt doen, dan is een externe database wat mij betreft de enige goede oplossing. Je kan deze database natuurlijk wel integreren met een bericht op de manier waarop Apen-nootjes beschrijft.
Mijn persoonlijke visie daarin is de volgende.
[list]• Bij ieder topic zit een knopje "zoek in ABBR database". Dit opent een popup (een nieuwe pagina) met de ABBR database.
• Bij alle berichten zit standaard ook een knopje. Dit opent ook de database, maar als je op een knopje bij een bericht drukt, dan wordt het bericht automatisch door de database gehaald. Eventuele matches met afkortingen in de databse worden dan meteen getoond.
Het grote voordeel is dat dit weinig extra serverload oplevert. Een bericht wordt immers alleen "geparsed op afkortingen" als een user hier zelf om vraagt door op het knopje te drukken.
Anyway, een leuk idee, wat wel veel tijd gaat kosten om het goed uit te werken. Er zullen natuurlijk ook een hoop mensen moeten zijn die afkortingen toe gaan voegen aan de database, of de queue gaan wegwerken. Al denk ik dat daar wel vrijwilligers voor te vinden zijn
Dat modereren moet geen probleem zijn, dat is niet zoveel werk, je keurt ze goed en ze komen in de database of je trasht ze, een keer doorlopen en het is gedaanJHS schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:47:
En vervolgens moeten dus die tientallen, honderden, afkortingen worden gemodereerd. Waarna je ze kan bekijken. Terwijl er al ladingen sites te vinden zijn met deze informatie. Ik zie de toegevoegde waarde niet echt.
Misschien zijn er al wel ladingen sites die dergelijke info bieden, maar die kan je nooit mooi intergreren en controleren. En wat maakt het uit dat er al andere sites zijn die dat ook hebben? Moet je het daarom maar niet doen? Er zijn ook tal van andere tech fora te vinden, tal van nieuwssites, etterlijke vraag en aanbod sites.
* Erkens ziet wel wat in zo'n database iig
Een RML-tag lijkt me een mooi begin; dat kan dan ingeburgerd worden in FAQ's en dergelijke
Intentionally left blank
Verwijderd
Daarnaast zijn er stapels mensen die wel een vrije avond op willen offeren om de eerste lading te checken. Dat is denk ik een overkomelijke hobbel!Erkens schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:12:
[...]
Dat modereren moet geen probleem zijn, dat is niet zoveel werk, je keurt ze goed en ze komen in de database of je trasht ze, een keer doorlopen en het is gedaan(en af en toe een edit wellicht)
Net als mensen die denken dat het bijhouden van de PW-queue op de FP weinig werk is...Erkens schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:12:
Dat modereren moet geen probleem zijn, dat is niet zoveel werk, je keurt ze goed en ze komen in de database of je trasht ze, een keer doorlopen en het is gedaan(en af en toe een edit wellicht)

Volgens mij denk je nu iets te positief over de onderhoudbaarheid van zoiets, als iemand zo'n taak opgedragen heeft gekregen en daar op gezette momenten tijd in moet steken. Voordat je eraan begint klinkt het leuk, maar als je regelmatig bulkwerk moet verrichten dat nou niet van het hoogste niveau is, dan wordt het al gauw vervelend, zo heeft de ervaring bij de PWQ al geleerd.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is hoor, maar het is niet het fluitje van een cent dat jij nu voorstelt ben ik bang. En als er dan veel tijd in gaat zitten vraag ik me alsnog af of je wel efficiënt bezig bent, en of de voordelen opwegen tegen datgene wat er aan moeite in gestoken moet worden.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
geen idee hoe die PWQ werkt, maar het bijhouden van een queue als deze is vrij eenvoudig en kan door iedereen gedaan worden, zolang de interface maar eenvoudig en helder is. Natuurlijk is het niet het leukste werk wat bestaat, het is saai en dom klik werk.Superdeboer schreef op maandag 03 januari 2005 @ 00:07:
[...]
Net als mensen die denken dat het bijhouden van de PW-queue op de FP weinig werk is...![]()
Volgens mij denk je nu iets te positief over de onderhoudbaarheid van zoiets, als iemand zo'n taak opgedragen heeft gekregen en daar op gezette momenten tijd in moet steken. Voordat je eraan begint klinkt het leuk, maar als je regelmatig bulkwerk moet verrichten dat nou niet van het hoogste niveau is, dan wordt het al gauw vervelend, zo heeft de ervaring bij de PWQ al geleerd.
Maar als je eens kijkt naar bijvoorbeeld de qoutesDB van Roelant dan zie je dat er tot op heden maar max ongeveer 50 items per keer in de wachtrij hebben staan (voor zover ik heb kunnen zien). Wat in principe op hetzelfde neerkomt, een paar mensen die het keuren.
Wat afkortingen zijn veel makkelijker, want dat is niks meer dan een afkorting met wat uitleg. goedgekeurd of niet. En wellicht af en toe eentje editen omdat die niet juist is (door middel van een notificatie van een user bijvoorbeeld).
De voordelen zijn natuurlijk best wel groot, want die database kan uiteraard ook prima op de frontpage gebruikt worden. Dat er veel tijd in gaat zitten ontken ik niet, maar vergeet niet hoe groot de community is en hoeveel mensen vrijwillig hieraan mee zouden willen werkenIk zeg niet dat het onmogelijk is hoor, maar het is niet het fluitje van een cent dat jij nu voorstelt ben ik bang. En als er dan veel tijd in gaat zitten vraag ik me alsnog af of je wel efficiënt bezig bent, en of de voordelen opwegen tegen datgene wat er aan moeite in gestoken moet worden.
Zoals Zoefff het voorsteld zie ik er eigenlijk ook nog wel wat in. Maar persoonlijk zou ik (idd) de nadruk toch op andere zaken leggen. KB, merge, zou toch leuk zijn als dat soort (mooie) projecten eens af zouden komen
Daarnaast een linkje op een GoT-pagina naar een ABBR-db zoals Zoefff voorstelt lijkt het me beter toepasbaar op GoT dan in posts zelf. Zo blijft de tekst 'schoon' terwijl men toch de betekenis van afkortingen op kan zoeken
Wat dan ook meteen het probleem van een eigen database oplost
Maar volgens mij is zo'n database met afkortingen juist een goede toevoeging op die KBJHS schreef op maandag 03 januari 2005 @ 09:13:
[...]
Zoals Zoefff het voorsteld zie ik er eigenlijk ook nog wel wat in. Maar persoonlijk zou ik (idd) de nadruk toch op andere zaken leggen. KB, merge, zou toch leuk zijn als dat soort (mooie) projecten eens af zouden komenniet negatief bedoeld .
En zoals Zoefff het voorstelde, zo zie ik het zelf eik ook het liefste geimplementeerd omdat dat denk ik het handigste werkt
Misschien is het handig een soort 'how to' te schrijven wat duidelijk maakt hoe je GoT kunt optimaliseren. Ik heb namelijk het idee dat ik heel wat mis wat weleens erg handig zou kunnen zijn.
ARME AOW’er
Dat ligt aan hoe de KB eruit gaat zien, ik heb eigenlijk niet echt een goed ideeErkens schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:38:
[...]
Maar volgens mij is zo'n database met afkortingen juist een goede toevoeging op die KB
En Guardian Angel, wat bedoel je
het idee is leuk, maar het nadeel is dan alleen dat wanneer wikipedia langzaam is, got hierop moet wachten. dit lijkt me niet echt een leuk ideecurry684 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:34:
Het hele probleem van ambiguiteit is overigens voorbij zodra je het via iets als Wikipedia gaat laten lopen: mijn OS loopt vast
Wat dan ook meteen het probleem van een eigen database oplostTrillian 3 werkt ook op deze manier, geen idee hoe die het exact doen eigenlijk.
zeker niet als je weet dat ik vaak als ik onderaan een topic ben een keertje op 'next' ofzo klik en dan op Actieve topics, ipv omhoog te scrollen en dan op actieve topics te klikken.
en om nou elk acroniem in een iframe te openen

This message was sent on 100% recyclable electrons.
Volgens mij bedoelt hij dat dit topic hem het idee geeft dat hij handige tips en truuks mist die wij wel kennen en gebruiken; vandaar zijn verzoek om een tutorial plus de opmerking dat hij het topic niet begrijpt.
Echter; ik heb het ook drie keer gelezen voor ik dat er van kon maken dus mijn intepretatie kan volledig onjuist zijn
Niemand heeft hier nog het woord iframe gebruikt; en een link naar wikipedia oid zou ook dynamisch toegevoegd kunnen worden (dus een javascript dat bij geen verbinding gewoon niets doet)BasieP schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:23:
[...]
en om nou elk acroniem in een iframe te openen
---
Nogal offtopic, maar de beperkte beschrijving van de mogelijkheden zou wmb wel ernstig mogen worden uitgebreid naar uitgebreide beschrijving van de mogelijkheden. Je kan hier veel leuks met "verborgen" opties, die je zo snel niet ziet.Spider.007 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:52:
[...]
Volgens mij bedoelt hij dat dit topic hem het idee geeft dat hij handige tips en truuks mist die wij wel kennen en gebruiken; vandaar zijn verzoek om een tutorial plus de opmerking dat hij het topic niet begrijpt.
Mischien is het dan zelfs een idee om te kiezen waar je wil zoeken, in de dictionary waar google ook naar linkt bijvoorbeeld. Als het gedaan gaat worden, wat me, nog, niet verstandig lijktNiemand heeft hier nog het woord iframe gebruikt; en een link naar wikipedia oid zou ook dynamisch toegevoegd kunnen worden (dus een javascript dat bij geen verbinding gewoon niets doet)
Iets meer dan een RML-tag levert alleen maar een hoop gelazer van false positives op. Als daar dan een leuk knopje o.i.d. bij zit is dat leuk maar meer dan dat zou ik niet aan beginnen.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Nee, dat is helemaal correct. Mijn posting was net zo brak als ik zelf op dit moment ben. Sorry.Spider.007 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:52:
[...]
Echter; ik heb het ook drie keer gelezen voor ik dat er van kon maken dus mijn intepretatie kan volledig onjuist zijn
Me want tips en tricks.
[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 03-01-2005 20:40 ]
ARME AOW’er
Dat valt toch best mee drmdrm schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:29:
Als je overtuigd wilt raken van het feit dat zoiets niet te automatiseren is, moet je voor de gein eens een paar afkortingen door http://www.acronymfinder.com halen.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ach, alleen een rml tag is ook mooimoto-moi schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:18:
[...]
<abbr title="Digital Audio Tape">Dat</abbr> <abbr title="Valley Association of Language Teachers">valt</abbr> <abbr title="Tocharian">toch</abbr> <abbr title="Bandwidth Efficient Satellite Transport">best</abbr> <abbr title="Mask Error Enhancement">mee</abbr> <abbr title="Direct Rendering Management">drm</abbr>

Kunnen we niet zoiets als de update tracker erbij maken. Een extra tabblad aan de zijkant.
Als je er op klikt krijg je een lijst met alle acroniemen en je mag zelf het opzoeken.
Zo krijg je niet dat je onder elk acroniem een streep krijgt of iets anders wat het aanwijst dat het een acroniem is.
Wat vinden jullie van dit idee?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Vind ik zoefff zijn suggestie mooier, zodat je niet de afk krijgt voor de gehele pagina...The Real Falcon schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:59:
Wat vinden jullie van dit idee?
* alt-92 runs
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Het allersimpelste lijkt me dan een RML-tag [abbr=OS] die qua stijl op de google-tag lijkt.Spider.007 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:52:
[...]
[...]
Niemand heeft hier nog het woord iframe gebruikt; en een link naar wikipedia oid zou ook dynamisch toegevoegd kunnen worden (dus een javascript dat bij geen verbinding gewoon niets doet)
Dus: zoeken bij wikipedia naar: "OS"
Hm, nu ik er zo over nadenk .. dit gaat lang niet voor alle acr/abbr's op, en dan kan je beter een [wiki=yadda] rml-tag maken
[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 15-01-2005 21:44 ]