Acer Travelmate start moeilijk op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:06

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
Ik heb hier een Acer Travelmate 542LCi. Deze laptop werkt opzich goed. Windows draait stabiel en is ook nog nooit vast gelopen. Het probleem zit 'm in het opstarten. Als ik 's avonds m'n laptop uitzet en 'm dan de volgende ochtend aan wil zetten gaan alleen twee lampjes branden. Het power lampje, en het hd lampje. Verder hoor ik even de fans lopen en veel meer gebeurt er niet. De laptop start niet op en is ook niet uit te krijgen. Alleen door de Accu eruit te halen krijg ik 'm uit. Dit moet ik nu zo langzamerhand 3 a 4 keer achter elkaar doen voordat de laptop eindelijk een keer opstart.

Ik heb al probeert zonder de accu te booten, alleen op netspanning. Geen resultaat.
Het probleem doet zich volgens mij alleen voor als de laptop koud is. Dus als ik 'm bijv. 's avonds uit zet en de volgende ochtend 'm weer aan wil zetten.
Tevens is mij opgevallen dat als hij dan eindelijk een keer opstart ik in windows af en toe m'n HD hoor klicken, en dit terwijl ik gewoon in windows bezig ben. (geen standby en geen hibernation ofzo)

P.S

Ik ben bij de winkel geweest waar ik 'm gekocht had. Die man daar was zo schappelijk dat hij de laptop wel wou omruilen tegen een nieuwe, aangezien ik deze laptop op 12 dec gekocht had, maar nu is het probleem dat deze laptop niet meer leverbaar is. Als vervanging zou ik dan een Acer Aspire 1363WLMi kunnen krijgen. Dit is een Sempron 3000+ met WXGA en een Nvidia go 5200. M'n Travelmate heeft echter een P4M 2.8 Ghz met SXGA en een Radeon 9200 mobility. Ik ben bang dat de sempron trager is dan de P4.

Zou het een goede vervanger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Hij is trager. Dat is zeker. Een p4 2.8 is ietsie sneller dan een 3000+ sempron (ook wel duron genoemd) ook de 5200 is nu niet echt top snel. Maar een 9200 is ook niet veel meer dan een 9000 met agp8x support.

Kun je hem gewoon niet rma sturen en zo een nieuw moederbord krijgen? Acer doet dit gewoon hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:06

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
daar dacht ik ook al aan. Die kerel van de compu zaak zei alleen dat ik 'm dan 6 tot 9 weken kwijt ben, en daar zit ik niet echt op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
CaDje schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 21:16:
daar dacht ik ook al aan. Die kerel van de compu zaak zei alleen dat ik 'm dan 6 tot 9 weken kwijt ben, en daar zit ik niet echt op te wachten.
Je kunt kiezen: Of een minder laptop, of hem lang kwijt zijn.

Maar uit mijn ervaring duurt het gem niet zo lang. 2 weken tops.
Ik zeg verder niks over de service ... *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Retail ben je vaak afhankelijk van hun goederentransportsysteem, m.a.w., winkel->hoofdkantoor->fabrikant->hoofdkantoor->winkel

Zo duurt t idd vaak wel lang.
MAW: Rechtstreeks Acer contacteren is altijd de beste manier.

RS_003 niet iedereen heeft slechte ervaringen met Acer, moet dat nu echt _overal_ verkondigd worden? Je verkoopt t desnoods zelf ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 18:07:
Via Retail ben je vaak afhankelijk van hun goederentransportsysteem, m.a.w., winkel->hoofdkantoor->fabrikant->hoofdkantoor->winkel

Zo duurt t idd vaak wel lang.
MAW: Rechtstreeks Acer contacteren is altijd de beste manier.

RS_003 niet iedereen heeft slechte ervaringen met Acer, moet dat nu echt _overal_ verkondigd worden? Je verkoopt t desnoods zelf ;)
Dat zeg ik :P het hoeft niet lang te duren, tops 2 weken ;) zeker als jij het regelt ..
Maar jij weet net zo goed als ik dat ik na 6 weken iedere week bellen nooit ben terug gebeld... Vandaar dat ik niet zo te spreken ben he :P niks negatief tov jou hoor. Maargoed ik zal wel stoppen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 01-01-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:52
Juist. Rechtstreeks acer bellen werkt het handigst. Het nummer staat op hun site, ze zitten in Den Bosch overigens... En dan duurt het idd geen zes weken!

Flickr

Pagina: 1