Toon posts:

[Photoshop] Iets Centreren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik, als Photoshop N44b, wil weten hoe ik een plaatje centreer in een ander. Kan dat in Photoshop? (Ja, ik weet hoe lagen werken, etc.)

Om iets duidelijker te zijn, is hier een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://murdock2.1800-webhosting.com/psvb.JPG

Alvast Bedankt,
Daniel.

Verwijderd

view --> rulers en vanaf daar wat -rekenwerk- doen ;p (doe ik meestal iig)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 19:45 . Reden: gelukkig nieuwjaar alvast :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 19:45:
view --> rulers en vanaf daar wat -rekenwerk- doen ;p (doe ik meestal iig)
Hmm, bedankt voor de tip, maar is er echt geen functie/plug in? ;(

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 19:50 . Reden: Jij ook een gelukkig nieuw jaar alvast ;) ]

Verwijderd

Layer -> Align to Selection -> Etc.

Verwijderd

Klik op een ruler, en sleep een guide naar je canvas. Als je dan vanuit het kruispunt van 2 guides (snap to guides) met een tool een selectie of vorm maakt, en je houdt de alt-knop ingedrukt, dan wordt dat het middelpunt van je vorm.

Tip: doe eens wat Photoshop tutorials, en dan niet een waarbij je een of ander kut-effect leert maken, maar waarbij je gewoon met Photoshop leert werken. Typisch gevalletje te weinig ervaring.

Verwijderd

Wat ook kan, is het kleine plaatje openen en dan het canvas resizen naar de grootte die je wilt. Je grote plaatje plakken op een nieuwe layer --> kloar.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 19:53:
Klik op een ruler, en sleep een guide naar je canvas. Als je dan vanuit het kruispunt van 2 guides (snap to guides) met een tool een selectie of vorm maakt, en je houdt de alt-knop ingedrukt, dan wordt dat het middelpunt van je vorm.

Tip: doe eens wat Photoshop tutorials, en dan niet een waarbij je een of ander kut-effect leert maken, maar waarbij je gewoon met Photoshop leert werken. Typisch gevalletje te weinig ervaring.
Bedankt, zal ik doen. Heb alleen wat effectje's geleerd, klopt helemaal.

Maare, heb een probleem. :Y) . Ik werk altijd al met rulers, maar hoe bedoel je het kruispunt van 2 guides?

Verwijderd

anders zorg je dat het op 2 layers staat, en dan selecteer je een layer, maak je een slotje op de andere (in dat vierkantje klikken, komt er een schakel te staan), en dan layer > allign linked layers

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 20:06:
anders zorg je dat het op 2 layers staat, en dan selecteer je een layer, maak je een slotje op de andere (in dat vierkantje klikken, komt er een schakel te staan), en dan layer > allign linked layers
Het stond ook in twee layers, HARTELIJK BEDANKT!!

Verwijderd

2 layers linken en dan op het align knopke duwen (volgens mij vanaf ps 7)

offtopic:
eerste post in het nieuwe jaar: happy new year everybody
Pagina: 1