Toon posts:

Conceptronic USB2.0 PCI kaart is (te ) traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Conceptronic USB2.0 PCI kaart is (te ) traag !
Een regelmatig besproken onderwerp maar ik heb geen oplossing gevonden vandaar:

Aangezien mijn moederboard, een Asus P4B, slechts USB 1.0 kent heb ik een 6 poorts USB 2.0 PCI kaart geplaatst (een Conceptronics - C480 i 1) Ik draai met Win XP Sp1 en Sp2 met 1500 mb ram en 2400ghz Intel Pentium proccessor.
Vervolgens heb ik die kaart verbonden met een 4 poorts USB 2.0 HUB ook van het merk Conceptronics zoals hieronder beschreven.
Die HUB is weer verbonden met een USB2.0 Hard disk box 3.5" ook van het merk Conceptronics.
Deze configuratie werkt voor geen meter !! ondanks alles van het merk Conceptronics is.
De HD (een Seagate 200gb 7500toeren) wordt wel gezien maar je kunt er verder niets mee.

Haal ik nu de HUB er tussen uit dan functioneert de HD wel, echter komt de snelheid niet boven maximaal 8mb p/sec.

Een kennis van me heeft deze samenstelling aan zijn PC gehangen ; Weliswaar rechtstreeks aan de officiele USB2.0 poort . Dus HUB en Hard disk box 3.5" (met Seagate HD)
Hij haalt nu met gemak 25 mb /sec. Zonder HUB iets minder, ca 23mb/sec.

Nu als proef op de som mijn USB 2.0 PCI kaart in zijn PC gezet.
Harddisk box eraan en de snelheid komt niet hoger dan 11 mb/sec.

De Zwakke schakel is dus de Conceptronic USB 2.0 PCI kaart.

Wie helpt mij uit de brand als eerste daad in 2005 (of misschien nog vanavond)

groeten,

Luud

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een kaartje gekocht met een NEC Chipset. Met de nieuwste drivers geeft het enige verbetering. nu ca 13mb/sec

Ik hoop echter dat iemand een nog betere oplossing heeft.

Luud