Pioneer DVR-520H-S speelt JPEG traag af

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Onze nieuwe Pioneer DVR-520H-S doet het heel slecht met CD-R's waarop JPEG bestandjes staan. Ze zijn gewoon met een Digitale Reflexcamera van Nikon genomen en rechtstreeks op de CD gebrand.

Sommige afbeeldingen zijn echter gewoon zwart met een geel uitroepteken erin in de picture browser, dus ze zijn onleesbaar. Weet niet waarom, de PC doet het perfekt.

Alle andere foto's worden ook tergend langzaam opgebouwd, pakweg 6 a 7 seconden waarbij de foto van boven naar beneden, lijntje voor lijntje wordt getekend. Als je even rap foto's wil laten zien, is dat gruwelijk langzaam. Ze hebben een resolutie van ong. 5 megapixels, dus zo traag kan de DVD-lezer/schrijver nu ook weer niet zijn, aangezien het ding met digitale video en audio toch veel meer gegevens moet kunnen verwerken dan een JPEG afbeelding van 5 megapixel.

Verder werkt het apparaat perfekt, maar dat maakt het toch vrij onaangenaam. Even vermelden dat het apparaat verbonden is met een SCART kabel aan onze oude, kleine en 10jaar oude philips televisie. Kan het aan de televisie zelf liggen? Het lijkt me raar, want met DVD's verder geen problemen.

Iemand die gelijkaardige problemen heeft? Laat me iets weten!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niet echt een oplossing voor je probleem, maar er zijn meer merken die dit amper kunnen, de resolutie is meestal het probleem: 5MP is gewoon vrij veel voor het blijkbaar beperkte geheugen in een DVD speler. JVC heeft ook DVD spelers en recorders die niet met dat soort grote foto's overweg kunnen, terwijl een goedkope DVD speler (merkloos) van zo'n 40 euro ze in een paar tellen op het scherm tovert.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• bluppfisk
  • Niet online
maar het ding kan dan wel vlot overweg met streaming video en audio, die dingen afspelen, splitsen en opnemen tegelijkertijd. Maar een fotootje van 5 meg op het scherm tonen lukt niet? Erg raar.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is een kleine moeite om irfanview even een mapje te laten vullen met je foto's, en wel verkleind naar 800x600 oid. Meer is op een TV niet nodig, een tv heeft een maximale resolutie van 720x576. Je zult zien dat het laden echt stukken sneller gaat :)

• bluppfisk
  • Niet online
weet wel maar het is een cd'tje dat ik gekregen heb van een oom van me en heb weinig zin om alles eerst te verkleinen op mijn pc en dan terug op een ander schijfje te branden. Maar vertel me gewoon eens waarom zo'n ding wel digitale video aankan maar geen simpele JPEGjes (ook al zijn ze van hoge resolutie)?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb me er ook wel eens over verbaasd hoe slecht de jpeg viewers op sommige dvd spelers zijn. Mijn (dure) Denon dvd 2900 is ook een ramp: 5 mp plaatjes doet ie soms wel 10 seconden over per plaatje en dan laat ie ze ook nog eens heel klein zien met vreselijk slechte kleuren.
Waarom video dan wel goed gaat en plaatjes niet zou inderdaad wel met geheugen te maken kunnen hebben: de resolutie van video is veel lager dan en hij hoeft dan ook bij video niet steeds zoveel beeldinformatie tegelijk te 'onthouden' als bij een 5mpix foto. Of anders gezegd: in bijv. 2 mb voor een jpeg foto kan ook wel een aantal seconden video.

Toch is 't volgens mij vaak gewoon ook een kwestie van een beroerde implementatie in software of er zit alleen maar hardware 'versnelling' in dit soort dvd spelers voor het decoderen van bewegende video en dat ze daarom niet goed zijn in het decoderen van jpegs. Ik vond het in ieder geval nogal teleurstellend om te zien dat van die goedkope spelertjes wel vlot plaatjes kunnen laten zien en dat mijn misschien wel 20 keer zo dure dvd speler het nog trager doet dan een 486...

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bluppfisk schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 01:28:
weet wel maar het is een cd'tje dat ik gekregen heb van een oom van me en heb weinig zin om alles eerst te verkleinen op mijn pc en dan terug op een ander schijfje te branden. Maar vertel me gewoon eens waarom zo'n ding wel digitale video aankan maar geen simpele JPEGjes (ook al zijn ze van hoge resolutie)?
Ik heb een dvr3100 die ook zo langzaam is, you tell me .. :+
Pagina: 1