[PC booten] PC opstarten vanaf het internet (soort van WOL)

Pagina: 1
Acties:

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 13:38

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Ik heb het nu voor elkaar om m'n pc op te starten vanaf een pc in me netwerk (mbv Wake On Lan), maar ik wil dit ook kunnen via het internet. Maar omdat ik voor WOL m'n MAC-adres nodig heb, lijkt me dat dit niet kan via het internet (er zit een router tussen).
Hoe kan ik m'n PC wel opstarten vanaf het internet of kan dat wel via WOL?

offtopic:
Alvast een gelukkig nieuwjaar :D

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er zijn volgens mij programma's die 't magic packet in een routable IP-pakketje (UDP in layer 4) proppen met daarin je MAC-adres een paar keer.. Het maakt namelijk niet uit waar je MAC-adres staat, zolang 't er maar X aantal keer in voor komt ofzo..

Zal ff voor je zoeken :)

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Osiris schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:21:
Er zijn volgens mij programma's die 't magic packet in een routable IP-pakketje (UDP in layer 4) proppen met daarin je MAC-adres een paar keer.. Het maakt namelijk niet uit waar je MAC-adres staat, zolang 't er maar X aantal keer in voor komt ofzo..

Zal ff voor je zoeken :)
Dankje dat je gaat zoeken.
Maarre, ik volg het niet helemaal :? Eigenlijk is helemaal niet beter :P .

• Osiris
  • Niet online
XiN-eViL schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:22:
[...]

Dankje dat je gaat zoeken.
Maarre, ik volg het niet helemaal :? Eigenlijk is helemaal niet beter :P .
Ok, normaal gesproken is een "magic packet" voor WOL X aantal keer 't MAC-adres ofzo. De netwerkkaart ziet dat en zet je PC aan. Alleen de plaats van het pakketje maakt niet uit. Dus vóór die sequence met MAC-adressen kun je bijvoorbeeld UDP-headers plaatsen met dáárvoor weer IP-headers, zodat je het pakketje via 't internet naar je PC kunt sturen. Doordat je een bepaald UDP-protocol instelt (bijv echo (geloof ik) met UDP poort 7) kun je die nog routen door je router :)
't Enige wat je nodig hebt, is dat je router je MAC-adres onthoud, want anders weet je router niet meer waar hij hem heen moet sturen. Ook moet je bijv poort 7 mappen, maar dat moet geen probleem zijn..

(nog niet gevonden overigens :P)

• Osiris
  • Niet online
Woei, ik heb hem geloof ik :)

Wake On Lan For Windows

Anders ff de pagina's over WOL doornemen voor de werking, want écht exact weet ik 't ook allemaal niet meer. Maar het zou theoretisch mogelijk moeten zijn ;)

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Osiris schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:28:
[...]

Ok, normaal gesproken is een "magic packet" voor WOL X aantal keer 't MAC-adres ofzo. De netwerkkaart ziet dat en zet je PC aan. Alleen de plaats van het pakketje maakt niet uit. Dus vóór die sequence met MAC-adressen kun je bijvoorbeeld UDP-headers plaatsen met dáárvoor weer IP-headers, zodat je het pakketje via 't internet naar je PC kunt sturen. Doordat je een bepaald UDP-protocol instelt (bijv echo (geloof ik) met UDP poort 7) kun je die nog routen door je router :)
't Enige wat je nodig hebt, is dat je router je MAC-adres onthoud, want anders weet je router niet meer waar hij hem heen moet sturen. Ook moet je bijv poort 7 mappen, maar dat moet geen probleem zijn..

(nog niet gevonden overigens :P)
Hmmm, nu wordt het duidelijk. Nu weet ik alleen niet of mn e-tech router mn MAC-adres onthoud :? . Maar anders gaat ik proberen mn E-tech in bridge te zetten en mn (Wireless) US Robotics te gebruiken als router, die onthoudt het namelijk zeker. Maar als dat zo is, dan wordt het nog leuk, want laatst probeerde ik m'n e-tech in bridge te zetten, maar dat deed ie niet, of ik volgde het niet, en even later had ik ineens 3 internet (81.59.x.x) ips (1 voor router, 1 voor pc, 1 voor laptop), terwijl ik er maar 1 mag / krijg :P .
Pagina: 1