Interne Cardreader --> aansluiten op mb of interne usb

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo mensen,

Er zijn zoveel topics over dit probleem, maar ik kon de echte oplossing daar niet in vinden. Ik heb een (Apacer) interne cardreader (7-in-1 + 1xusb frontpaneel: deze, maar dan zwart). Als aansluiting achterop zitten twee stekkers (allebei 4pins, met vcc, data- en + en ground, eentje is voor de 7card-aansluiting, de andere voor de usb aansluiting). Nu kan ik deze intern niet aansluiten:
- Op het moederbord van mijn Dell Dimension 8200 (ja ik weet het, maar ik kon hem voor de prijs waarvoor ik hem kon kopen niet laten staan!) zijn er geen aansluitingen voor.
- Heb gekeken of de stekker van het frontpaneel van mijn Dell losgehaald kon worden van het moederbord; dat is mogelijk, maar is ook totaal andere aansluiting, bovendien zou ik dan ook mijn firewire-aansluiting kwijt zijn).
- Heb een PCI-USB kaartje gekocht waarop een interne USB-aansluiting zit (Sweex, niet fan van, maar voor zoiets simpels okée-merk). Maar: die interne aansluiting is een 'gewone' USB-aansluiting, net zoals die bijvoorbeeld achterin de computer zitten (heet geloof ik USB-A aansluiting) en dus niet een pin vcc/d-/d+/ground aansluiting.

Weet iemand een mogelijkheid om de cardreader toch intern aan te sluiten, bijvoorbeeld via een verloopstekker vcc/d-/d+/ground naar de interne USB-aansluiting op de PCI-kaart? Mocht ik daarvoor één van de twee usb-stekkers moeten missen, is dat niet erg, want de front usb-aansluiting van de cardreader kan ik wel missen (heb toch nog 2 in frontpanel en 6 achterin, gaat me dus eigenlijk puur om de cardreader).
Als het enigszins voorkomen kan worden, een kant en klare oplossing d.m.v. een stekker/verloopstukje, o.i.d., aangezien ik hem graag nog eens in een andere comp. wil kunnen zetten. Als er geen andere mogelijkheid op zit dan knippen/plakken, kan iemand mij dan de precieze benodigdheden geven, voornamelijk welke kabel ik moet hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door HetBiggie op 01-01-2005 19:49 ]

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Heb het berichtje net aangepast, nog e.e.a. toegevoegd. Maar nog geen enkele reactie sinds gistermiddag, is het misschien toch een lastig probleem? Of heb ik het helemaal over het hoofd gezien in een van de topics?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Usb kabel over de helft knippen en daar 1-pin connectors opzetten en op de goede pinnen van je cardreader steken

benodigdheden:

usb kabel die op de interen poorten past.
4 maal een enkelpolige connector / of een 4 polige die past op je cardreader.

je kunt van zo iets:

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/7000_7999/7300/7380/7385/738514_BB_00_FB.EPS.jpg

vier pinnen afknippen en aan de afgeknipte kabel solderen

[ Voor 26% gewijzigd door Bware81 op 01-01-2005 20:06 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Heb precies hetzelfde probleem, en zie wel wat zitten in de voorgestelde oplossing. Heb ook een Apacer interne kaartlezer en een Q-Tec USB 2.0 kaartje met ook zo'n interne USB aansluiting die niet a-la mobo aansluiting met pinnetjes is, maar een gewoon "USB stopcontact".

Hoe weet ik, na het doorknippen van een USB kabel, welke pinnetjes op welke draadjes aan te sluiten? En krijg ik dan 4 pins (voor alleen de cardreader) of 8 pins (zodat ook de USB aansluiting op die Apacer werkt?)