Guillaume Defossé (20 dvd-films op 1 cd-rom, lossless!)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.832 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88526

Topicstarter
Antwerpenaar demonstreert code met ongekende mogelijkheden.

Zijn zaakwaarnemer noemt hem MacGyver en vergelijkt hem zelfs met de onbegrepen astronoom Galileo. Feit is dat Antwerpenaar Guillaume Defossé een systeem heeft ontwikkeld - "neen, noem het geen compressietechniek" - waarmee hij onder meer twintig dvd-films op één cd-rom kan wegschrijven, zonder kwaliteitsverlies. Geniaal! Toch eerst zien en dan geloven, dachten we.

De naam Defossé doet bij weinig mensen een belletje rinkelen. Uitgezonderd misschiek bij de muziekliefhebber, want Defossé componeert acid technonummers en zijn werk wordt in het dj-wereldje erg geapprecieerd. De 47-jarige Antwerpenaar is autodidact en is al zo'n twintig jaar gefascineerd door computers.

Vier jaar geleden wou hij al zijn cd-roms op één cd persen. Dat bleek het begin van DGS (Defossé Digital System). DGS is een digitale taal die het mogelijk maakt om data, geluid en beeld zodanig te bewerken dat het op een efficiënte manier kan worden opgeslagen en verstuurd. Defossé liet ons enkele toepassingen zien. Mogelijk bedrog konden we bij onderstaande voorbeelden niet ontdekken.

* Foto's onbeperkt vergroten :

Vertrekpunt is een detail van een foto van drie op drie centimeter. In een fotocentrum met geavanceerde technologie blijkt het onmogelijk om het detail met een aanvaardbare kwaliteit tweeduizend keer te vergroten. Defossé kan dit blijkbaar wel (geen kwaliteitsverlies!) dankzij zijn techniek, een A3-kleurenprinter, een schaar en plakband. Een meegebrachte foto vergroot hij een paar duizend keer. Het bestand is amper 19 MB groot en Defossé maakt zich sterk dat hij daar zelfs 500k kan van maken.

* 20 dvd's op één cd-r :

Twintig dvd's kunnen op 1 cd-rom. Op een cd-r kan je 650MB informatie wegschrijven. In sommige gevallen is dat iets meer. Eén dvd-rom heeft een opslagcapaciteit van 4,7 tot 8,5 GB. Defossé laat ons een dvd-film zien die hij verkleind heeft tot een onwaarschijnlijke 30 MB. Een rekensommetje leert ons dat je al snel twintig dvd's op één cd-r zou kunnen wegschrijven.

* Beeld en geluid op floppy :

Een diskette heeft een opslagcapaciteit van 1,44 MB. Normaal kan je daar eigenlijk geen videobeelden op kwijt. Defossé is er nochtans in geslaagd om een filmpje van een achttal minuten (het verslag van de WTC-ramp) op een floppy te krijgen. Het geluid is oké; het beeld via Windows Media Player is aanvaardbaar. "Met een eigen player krijg je een half uur tv-beelden in full screen op floppy", verzekert de man.

Volgens zaakwaarnemer Jan Franck is de interesse voor de uitvinding van Defossé inmiddels erg groot. Geluids- en videobestanden met een beperkte grootte beiden dan ook enorm veel perspectieven. "Vooral wat de verzending betreft. Dankzij DGS zou je via UMTS (de derde generatie gsm's die eind 2002 wordt verwacht) makkelijk videoboodschappen kunnen versturen", aldus Franck.

Bron: Het Nieuwsblad - dinsdag 6 november 2001 -Marc Coppens.

http://bogaert.org/module...=News&file=article&sid=59

http://www.mobilemag.com/content/100/102/C1102/

http://www.gva.be/vindzoek/archief/Artikel_detail.asp?id={D60DE1EC-D561-48C5-81D6-1D6BFC742275}&check=archief

http://www.cdfreaks.com/news/2990

http://www.dslreports.com(...)l,swapping~mode=flat

http://www.pcinpact.com/a(...)ande_revolution_.htm

http://www.pocketpcthoughts.com/forums/printview.php?t=1468

**********************************************************************************************************************
Deze man leeft, geeft demonstraties en is al patent aan het aanvragen.
**********************************************************************************************************************

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik denk niet dat de filmlobby hiervan gecharmeerd zal zijn.
Als je even verder denkt vind ik het wel een mooie vinding waarbij streaming audio/video naar een nieuw hoogtepunt gedreven zal worden.
Aan de ene kant zal het uitwisselen sneller gaan via p2p netwerken en aan de andere kant film on demand komt weer dichterbij als je een leuke verbinding hebt.

Mes snijd aan 2 kanten ik ben benieuwd wat het brengen zal

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Hahahahaha wat een totale onzin. Ik heb ook een flash filmpje van een uur en is nog geen 1mb groot.Compressie zal met de tijd altijd verbeteren, maar dit is onzin, lossless 20 DVDs op 1 CD, misschien over 100 jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door tHe_BiNk op 31-12-2004 16:55 ]

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

jotheman

Was like that when I got here!

Juist, lossless is het 't sleutelwoord. Dat gaat niet lukken... claimen kan men altijd. Als ie patent krijgt en 't is getest en bewezen dan geloof ik 't. Seeing is believing.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121278

heuuu B) ? eum iets zegt mij dat dit ofwel puur gezever is maar als ik de links volg lijkt het mij toch niet zo een zever 8)7.
ik snaper niets van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Klinkt nogal bekend in de oren...(Jan Sloot)

Maar goed, als hij ervoor zorgt in leven te blijven om het te kunnen patenteren, kan het een mooie ontwikkeling zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Roamor op 31-12-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

*kuch* broncode *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

idd, 'Sloot' comes into mind. :)

nouja, deze man leeft nog, gaan we dan toch meemaken dat ie ofwel wordt ontmaskerd of dat het toch iets heel bijzonders is?

edit: ohw, 2001... nog meer oud nieuws voor ons??

[ Voor 18% gewijzigd door LuNaTiC op 31-12-2004 17:10 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Jan*? Ben jij dat?

* Sloot

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cowboy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:27

Nietzman

Woei!

Een bericht uit 2001 over een technologie waar nadien nooit meer iets over gehoord is.

Yeah rrrrright. Mag ik het bij deze gewoon onzin noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Valt me nu pas op; 2001 :? Waarom word dit nu gepost, of is er iets nieuws te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-07 23:14

Gerco

Professional Newbie

Deze man is inmiddels spoorloos verdwenen/kreeg een hartaanval/werd plotseling gek en er is ook al niets van zijn wonderbaarlijke code teruggevonden zeker?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Er wordt ook gepraat oven een technologie die UMTS heet, die pas in 2002 uitkomt....BEETJE gedateerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien kan de topicstarter even aangeven waarom hij dit artikel hier zonder enig commentaar neerplempt? Hoe interessant dit ook kan wezen; een beetje topicstart zien we toch wel erg graag :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.