Focus van lcd niet gelijk aan oogzoekertje

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wanneer ik op het schermpje kijk en een foto maak is deze volledig anders dan wanneer ik door het oogzoekertje (hoe noemt zo iets nu weer ?).
Zijn er nog toestellen die hier last van hebben en hoe kan ik hier het beste mee omgaan ?

Wanneer ik bv iets centraal in het oogzoekertje heb staat het op de eigenlijke foto HelemaaL niet in het midden, .. en eigenlijk gebruik ik dat wel veel (lcd is soms niet echt aangenaam om te gebruiken).

Ik weet dat er een G3 topic is, maar dit is al zeer oud en dit is mss een algemener topic waar andere toestellen ook last van kunnen hebben ?

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ow, had geen flauw idee waar ik naar moest zoeken .. parallax was dus het keyword.
Wel jammer dat je er weinig tot nix aan kan doen :/

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09

Rudedadude

Maybe we were born to run

Jawel, gewoon een Spiegelreflex kopen :P

Ik erger me er ook aan, maar heb gelukkig een goed display. Zeker bij foto's van een onderwerp dat dichtbij staat maakt het veel uit

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:16

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De functionaliteit van een doorkijkzoeker is gewoon erg beperkt. Wil je op een betrouwbare manier de compositie kunnen bepalen via de zoeker dan moet je een spiegelreflex of een camera met elektronische zoeker (een LCD'tje in de zoeker) kopen.