Ik heb sinds een maand een AMD 3500+ met een Asus A8V Deluxe
Naar aanleiding van wat topics over de 3500+ ben ik vandaag zelf wat gaan testen en kom redelijk vrolijk (NIET DUS) tot de ondekking dat deze CPU koppig op 1000Mhz blijft draaien ongeacht wat ie aan het doen is
Hij clockt dus niet op naar zijn werkelijke snelheid ondanks dat er dus op 100% wordt geblazen
(gecontroleert op Asus Cool & Quiet software)
Ik heb in BIOS wel Cool&Quiet op enable staan.
De fan die ik gebruik is mee geleverd bij de CPU , heb deze daarnet op Q-fan met 13/16 als setting , C&Q uitgegooit en adaptive overclocking aan gezet op 3% en dan loopt ie dus wel op 2200Mhz (temp stijgt naar +/- 42 graden)
Kreeg wel bij opnieuw opstarten de melding CPU Fan Fail , dus weer alles gewoon teruggezet naar de standard settings.
Als ik het C&Q principe goed snap loop de CPU onbelast op 1000Mhz en als er belasting optreed moet hij naar zijn werkelijke snelheid gaan.
Dit gebeurt dus niet
Kan iemand me uitleggen wat hier niet klopt ??
PS:
Ik gebruik PC3200 Dual Channel Ram van Twinmos (1024 MB) en deze loopt volgens cpu-z inderdaad op 400 MHZ (Cpu-z : 200,1 Mhz)
Alle drivers zijn de laatste serie en geinstalleert (CPU , MB , SATA , enz)
Systeem:
AMD 3500+ 64-bit
ASUS A8V Deluxe BIOS 1009 revisie (vandaag upgedate)
Twinmos 1024 MB PC3200 dual channel RAM
1x 200 GB S-ATA HDD van Maxtor
1x 160 Gb Ide (UDMA) HDD van Maxtor
XFX Geforce 6800 128 MB
Audigy 2 ZS
Realtek RTL 8129 Netwerk kaart
Naar aanleiding van wat topics over de 3500+ ben ik vandaag zelf wat gaan testen en kom redelijk vrolijk (NIET DUS) tot de ondekking dat deze CPU koppig op 1000Mhz blijft draaien ongeacht wat ie aan het doen is
Hij clockt dus niet op naar zijn werkelijke snelheid ondanks dat er dus op 100% wordt geblazen
(gecontroleert op Asus Cool & Quiet software)
Ik heb in BIOS wel Cool&Quiet op enable staan.
De fan die ik gebruik is mee geleverd bij de CPU , heb deze daarnet op Q-fan met 13/16 als setting , C&Q uitgegooit en adaptive overclocking aan gezet op 3% en dan loopt ie dus wel op 2200Mhz (temp stijgt naar +/- 42 graden)
Kreeg wel bij opnieuw opstarten de melding CPU Fan Fail , dus weer alles gewoon teruggezet naar de standard settings.
Als ik het C&Q principe goed snap loop de CPU onbelast op 1000Mhz en als er belasting optreed moet hij naar zijn werkelijke snelheid gaan.
Dit gebeurt dus niet
Kan iemand me uitleggen wat hier niet klopt ??
PS:
Ik gebruik PC3200 Dual Channel Ram van Twinmos (1024 MB) en deze loopt volgens cpu-z inderdaad op 400 MHZ (Cpu-z : 200,1 Mhz)
Alle drivers zijn de laatste serie en geinstalleert (CPU , MB , SATA , enz)
Systeem:
AMD 3500+ 64-bit
ASUS A8V Deluxe BIOS 1009 revisie (vandaag upgedate)
Twinmos 1024 MB PC3200 dual channel RAM
1x 200 GB S-ATA HDD van Maxtor
1x 160 Gb Ide (UDMA) HDD van Maxtor
XFX Geforce 6800 128 MB
Audigy 2 ZS
Realtek RTL 8129 Netwerk kaart
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.