Asus WL-HDD 54Mbps HD ombouwen

Pagina: 1
Acties:

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-03 07:00
Heeft iemand de Asus WL-HDD 54Mbps draadloze harddisk in het bezit? Ik ben nieuwsgierig hoe hij er van binnen uitziet. Ik was namelijk van plan om delen te gebruiken en in een andere behuizing te bouwen zodat er een 3,5" HD draadloos kan worden gemaakt...

Ik heb dan ook een converter nodig van 2,5" naar 3,5". Ik heb zo'n converter wel gezien voor het aansluiten van een 2,5" HD aan een standaard ide aansluiting, maar andersom eigenlijk niet...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:35
Voor info en foto's kun je terecht op : http://www.hardware.info/reviews.php?id=525&page=2

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:39
En neus eens wat rond op www.chupa.nl. Daar wordt je ook een hoop wijzer over dit machientje..

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Swerfer schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:19:
Heeft iemand de Asus WL-HDD 54Mbps draadloze harddisk in het bezit? Ik ben nieuwsgierig hoe hij er van binnen uitziet. Ik was namelijk van plan om delen te gebruiken en in een andere behuizing te bouwen zodat er een 3,5" HD draadloos kan worden gemaakt...

Ik heb dan ook een converter nodig van 2,5" naar 3,5". Ik heb zo'n converter wel gezien voor het aansluiten van een 2,5" HD aan een standaard ide aansluiting, maar andersom eigenlijk niet...
een convertor van 2,5inch naar 3,5inch kun je wel vergeten in nederland ik(en nog paar meer) heb stad&land afgebeld hiervoor maar is niet te krijgen alleen via USA

inside plaatjes staan al een tijdje op het Chupa Forum: http://wl500g.info/showthread.php?t=753

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

De ECHTE tweakert (not me! :+ ) maakt het convertertje zelf!

The hard way: draadjes van 1 tm 40 rechtstreeks doorverbinden en de vier die je overhoudt aan de 2.5"-kant negeren (=power) of aan een molexstekker hangen.

The easier way: koop een beschikbaar convertertje (van 3.5 naar 2.5) en verander de males naar females en vice versa.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
JHMvP schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:26:
De ECHTE tweakert (not me! :+ ) maakt het convertertje zelf!

The hard way: draadjes van 1 tm 40 rechtstreeks doorverbinden en de vier die je overhoudt aan de 2.5"-kant negeren (=power) of aan een molexstekker hangen.

The easier way: koop een beschikbaar convertertje (van 3.5 naar 2.5) en verander de males naar females en vice versa.
mja ik heb hier voor mezelf wel zo'n 2,5inch connector liggen (uit notebook gesloopt) alleen heb zelf niet echte de juiste soldeerapparatuur voor dit 'minispul' dus ben er maar mee gestaakt

en een 2,5inch gender changer is ook niet te krijgen in NL.. dat was anders wel een redelijke oplossing geweest

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Antiloop schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:09:
[...]

mja ik heb hier voor mezelf wel zo'n 2,5inch connector liggen (uit notebook gesloopt) alleen heb zelf niet echte de juiste soldeerapparatuur voor dit 'minispul' dus ben er maar mee gestaakt

en een 2,5inch gender changer is ook niet te krijgen in NL.. dat was anders wel een redelijke oplossing geweest
Electronicazaken hebben vaak wel van die strips met pinnentjes in twee rijen die je op een printplaat kunt solderen en waarop je vervolgens weer een flatcable kunt drukken. Dat zou al een aardige m/m genderchanger kunnen zijn... De ander F/F-genderchanger zou je kunnen maken van een (oude?) flatcable (hoeft toch niet snel te zijn) met twee F/F connectoren. Ergo, geen solderen involved!

Marreh...behoort een 20W soldeerboutje niet tot de standaarduitrusting van de gemiddelde poster hier? :+

[ Voor 4% gewijzigd door JHMvP op 19-01-2005 13:44 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Pagina: 1