Toon posts:

[XP] 'Access denied' bij verbinden share op home edition*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende situatie:
Linksys WRT54G-S router

hier zijn twee clients draadloos aan verbonden:
- laptop XP Prof SP2met linksys netwerkkaartje
- desktop XP Prof SP2 met linksys netwerkkaartje

En een desktop met XP Home SP2. Op deze desktop heb ik mappen gedeeld en een printer. Alle computers zitten in dezelfde werkgroep, en ze kunnen elkaar ook gewoon zien.

Nu het volgende probleem, wanneer een van de draadloze clients verbinding wil maken met de niet-draadloze client komt de foutmelding access denied, geen rechten etc etc. Ik heb ook nog even wizard geprobeerd, maar ook dit helpt niet. De andere clients kunnen wel printen op de gedeelde printer, maar ze hebben geen toegang tot de gedeelde mappen.

Nu zou het gewoon moeten werken met XP Home, maar als het niet werkt, kun je verder niks instellen itt XP Prof. Ik heb ook nog geprobeerd om guest accounts aan te zetten, maar dit helpt allemaal niet. De draadloze verbinding van de clients is goed-zeer goed, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Verder heb k nog gekeken of de firewalls van windows de problemen veroorzaken, maar dit maakt ook allemaal niet uit.

Ik weet niet of dit met het probleem te maken heeft, maar ik heb het WLAN beveiligd met een MAC filter en WPA TKIP. Bij de MAC filter lijst staan alleen de mac adressen van de draadloze clients.

Ik kom er even niet meer uit, en vind het eigenlijk beetje zonde om nu ook xp prof op de niet-draadloze client te gaan installeren voor zon lullig probleempje... Ik hoop dat iemand de goude oplossing voor mij heeft!

• hendrikj
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-01 08:03
Heb je wizzard thuisnetwerk uitgevoerd? ik heb een zelfde probleem gehad en met de wizzard opgelost.
8)

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:31

Suaver

jokecoat

En paswoorden op deze accounts, heeft dat invloed erop?

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Verwijderd

Suaver schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:34:
En paswoorden op deze accounts, heeft dat invloed erop?
Daar moest ik ook meteen aan denken.
Standaard staat ingesteld dat accounts zonder wachtwoord zich niet mogen aanmelden voor bijvoorbeeld bestanden.
Je kunt een wachtwoord instellen op de account waarmee je wil connecten op de clientpc of de policy uitschakelen die te maken heeft met lege wachtwoorden.

Succes

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:43:
[...]

Daar moest ik ook meteen aan denken.
Standaard staat ingesteld dat accounts zonder wachtwoord zich niet mogen aanmelden voor bijvoorbeeld bestanden.
Je kunt een wachtwoord instellen op de account waarmee je wil connecten op de clientpc of de policy uitschakelen die te maken heeft met lege wachtwoorden.

Succes
Ok, das een goede!, Bedankt, ik ga die gelijk even proberen. Ik laat het wel ff weten als dat de oplossing is. Alvast bedankt!
hendrikj schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:20:
Heb je wizzard thuisnetwerk uitgevoerd? ik heb een zelfde probleem gehad en met de wizzard opgelost.
8)
Jah wizards uitvoeren wilde niet helpen jammergenoeg. Bovenstaande opmerking lijkt me eerder de oplossing. Nu maar hopen dat dat het is :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien eens andersom proberen naar een xppro pc te verbinden? Lukt het allemaal dan wel meteen?

Ik pas even je titel aan zodat het iets duidelijker is. De statistieken laten zien dat erg veel van onze gasten een probleem hebben ;)

[XP Home SP2] Problemen met bestanden delen > [XP] 'Access denied' bij verbinden share op home edition*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 22:34:
Misschien eens andersom proberen naar een xppro pc te verbinden? Lukt het allemaal dan wel meteen?

Ik pas even je titel aan zodat het iets duidelijker is. De statistieken laten zien dat erg veel van onze gasten een probleem hebben ;)

[XP Home SP2] Problemen met bestanden delen > [XP] 'Access denied' bij verbinden share op home edition*
Het verbinden naar de Pro machine gaat wel gewoon goed.

offtopic:
wat bedoel je met "De statistieken laten zien dat erg veel van onze gasten een probleem hebben ;) "

Verwijderd

misschien staat je gast account uit op je home bak, maar ik kan ook bullshit lullen hoor tis beetje laat/vroeg O-) :Z

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al geprobeerd de guest accounts aan te zetten, maar dit mocht niet baten.

Nog even over die wachtwoorden op de accounts. De laptop met XP Pro heeft wel gewoon passwords op de accounts staan en die krijgt net zo goed access denied wanneer deze verbinding probeert te maken met de XP Home computer die niet-draadloos verbonden is met de router.... Dus dat kan jammergenoeg ook niet de oplossing zijn.

Verwijderd

Heb hier tijden mee geworsteld, totdat ik hetvolgende vond. Sindsdien zijn voor mij de problemen met 'access denied' opgelost.Uiteraard geen garantie, dat dit het probleem voor iedereen oplost, maar omdat het voor mij DE oplossing was, wil ik het toch hier plaatsen:
[quote]

PROBLEM SORTED

I tried all of the suggestions in this thread and nothing worked.
I came across the answer on another site, it is as follows;

Windows XP Home / "Access is Denied" Network Error

I've had the same problem as described above (\\Machine not accessible... access denied), using an XP Home machine as a server for my local network, and solved it this way:

Using Regedit.exe ...

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
DWORD KEY "restrictanonymous" = 0

There are 2 enteries under restrict ; 1st is restrictanonymous and the other is restrictanonymoussam ; we have to change the value of both to 0

Then reboot. Notice that it lowers somewhat the security level for the anonymous logins on your XP Home PC.

This solution worked for me hope it helps

[end quote]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:16
Wat ik meestal als eerste bekijk of bij Extra>MapOpties>Weergave ook "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" staataangevinkt. Dit heeft bij mij menig gezeik opgelost

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:16
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 04:39:
[...]

offtopic:
wat bedoel je met "De statistieken laten zien dat erg veel van onze gasten een probleem hebben ;) "
offtopic:
Daarmee bedoelt de Moderator dat bij dit forum erg veel mensen voorbij komen met een probleem, en dat jij daar geen uitzondering op bent :*) . Omdat jij in je Topic Title had staan dat je een probleem had, heeft hij je topic title even iets veranderd :Y)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 18:02:
Wat ik meestal als eerste bekijk of bij Extra>MapOpties>Weergave ook "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" staataangevinkt. Dit heeft bij mij menig gezeik opgelost
Dit is alleen van toepassing op XP Prof, bij XP home heb je alleen maar "eenvoudig delen"

En eh argus2, dat lijkt me een goede oplossing. Voor het security niveau maakt het niet zo uit aangezien het een klein thuisnetwerkje is en dat de verbinding naar buiten toe goed beveiligd is met een firewall.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:58:
Heb hier tijden mee geworsteld, totdat ik hetvolgende vond. Sindsdien zijn voor mij de problemen met 'access denied' opgelost.Uiteraard geen garantie, dat dit het probleem voor iedereen oplost, maar omdat het voor mij DE oplossing was, wil ik het toch hier plaatsen:
PROBLEM SORTED

I tried all of the suggestions in this thread and nothing worked.
I came across the answer on another site, it is as follows;

Windows XP Home / "Access is Denied" Network Error

I've had the same problem as described above (\\Machine not accessible... access denied), using an XP Home machine as a server for my local network, and solved it this way:

Using Regedit.exe ...

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
DWORD KEY "restrictanonymous" = 0

There are 2 enteries under restrict ; 1st is restrictanonymous and the other is restrictanonymoussam ; we have to change the value of both to 0

Then reboot. Notice that it lowers somewhat the security level for the anonymous logins on your XP Home PC.

This solution worked for me hope it helps

[end quote]
Beste argus2 dit was de gouden tip! Hartelijk dank, het werkte meteen :P Toch mooi zon forum _/-\o_ Dus iedereen die nog eens dit probleem tegenkomt, gewoon ff paar register waarden veranderen en het werkt perfect

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:57:
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:58:

[...]

Beste argus2 dit was de gouden tip! Hartelijk dank, het werkte meteen :P Toch mooi zon forum _/-\o_ Dus iedereen die nog eens dit probleem tegenkomt, gewoon ff paar register waarden veranderen en het werkt perfect
Beste Yalhambra,

Geen dank, was al blij zat om hiervan af te zijn. 3 pc's (xp sp2, w2k, redhat 8.0), kon niet op de xp komen, lang gedacht, dat het een sambaprobleempje was, bleek het dit te zijn, pffffffffffffff

Groeten,
argus2
Pagina: 1