Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
ach...in een volgend leven lach je er om!
-edit-
Reden waarom ik denk dat het daar te vinden is: campers en caravans hebben ook warm en koud water wat van tank naar boiler naar kraan moet.
[ Voor 47% gewijzigd door Resistor op 31-12-2004 17:05 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
edit : ff snel gekeken, en die hebben ze
[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 31-12-2004 18:34 ]
dan wordt het wel pvc. maakt dat veel uit of niet?PilatuS schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:32:
probeer het eens bij www.ru58.nl daar heb ik ook mijn silicone slagen vandaan
edit : ff snel gekeken, en die hebben ze
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
Deze beste man had alle slangen ook sillicoon, nu heb je daar niet veel aan want dit was in groningen...
Maar het volgende sillicone slangen (a 5 eurp/per meter) zijn niet doorzichtig te verkrijgen, alleen een soort beige achtige slang, wel zijn er verschillende niet doorzichtige kleuren als blauw(lucht) en groen(water)volgens mij)
PVC is wel doorzichtig en vrij goedkoop 2 euro per meter, echter je moet er wel bij stil staan dat deze niet al te hoge temps aan kunnen. (tot +/-60C)
Nu waar je deze zou kunnen halen:
- mijn vader gebruikt ze voor tandartsstoelen...water en lucht, dit wordt meestal aangelegd door prof. loodgieters. Dus even lief vragen, en ze helpen je er vast wel aan.
- de caravan-boer is ook een goede optie.
- en wat ik doe als ik nergens terecht kan: een leverancier zoeken op internet of in de buurt die normaal niet aan particulieren levert en een zielig verhaal houden.
- als laatste een zielig bericht naar de leverancier/fabrikant van de spullen waarop je het aan wilt sluiten.
- of een verloop stukje bij de loodgieter halen
Succes
Verwijderd
Verwijderd
Die temp zal niet uitmaken want als je watertemp zo hoog is dan is je processor al doorgebrand.PVC is wel doorzichtig en vrij goedkoop 2 euro per meter, echter je moet er wel bij stil staan dat deze niet al te hoge temps aan kunnen. (tot +/-60C)
Verwijderd
kan me niet echt voorstellen dat dat gezond is voor de slang + ik heb een rad met 15mm aansluitingen en ik laat een blokje maken met 15mm aansluitingen.Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:32:
Waarom heb je precies 15mm nodig? Vooral siliconen slangen kan je prima rekken; 10mm binnendiameter slang trek je na warm maken zo over 18mm heen, maar andere slangen rekken meestal ook prima na ze in kokend water te hebben gehangen.
Verwijderd
Welk merk blokje/rad is dat dan? Kan je anders niet verloopschroeven gebruiken?lemming_nl schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:40:
[...]
kan me niet echt voorstellen dat dat gezond is voor de slang + ik heb een rad met 15mm aansluitingen en ik laat een blokje maken met 15mm aansluitingen.
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou niet weten waarom m'n slangen er niet tegen zouden kunnen. Ik vind het een voordeel dat ze lekker strak zitten en dus niet snel los kunnen schieten of lekken; ik draai al jaren zo. Nog een voordeel is dat ik veel minder verloopstukjes gebruik en dus minder plaatsen heb waar het kan gaan lekken.lemming_nl schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:40:
[...]
kan me niet echt voorstellen dat dat gezond is voor de slang + ik heb een rad met 15mm aansluitingen en ik laat een blokje maken met 15mm aansluitingen.
Ik zou met 15mm pilaren op zoek gaan naar 13x15 slang ofzo. Dus 13mm binnendiameter. Dikkere slangen hebben toch geen enkel nut aangezien de kleinste diameter in je systeem je flow zal bepalen.