Toon posts:

breedbeeld op gewone 17 inch tft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 17 inch FP747 TFT monitor op mijn pc aangesloten en ik wil graag dat het alles in breedbeeld laat zien (met zwarte balkjes). Ik heb geprobeerd een resolutie in te stellen van 1280x960 en 1280x768 maar ik krijg volledig scherm bij beide. :? Ik heb hier gezocht maar geen topic over gevonden. Weet misschien iemand waar ik meer info kan vinden hierover?

Verwijderd

Ik heb hier geen verstand van, maar mij lijkt het logisch dat hij dit niet doet.
Wat jij wilt lukt alleen met een breedbeeld, omdat die minder hoog dan breed is, komen daar vanzelf ballkjes omdat het beeld anders uitrekt.
Lijkt me vrij logisch btw. :/

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer powerstrip eens, daar kan je zelf resoluties mee 'maken' :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan blijft het volledig scherm en dan krijg ik geen balkjes. Het scherm stelt het zelf in. En ik kan zelf het beeld niet smaller maken.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als je een ATi kaart hebt, en dus Catalyst drivers met control panel (Ik weet niet hoe het met dat ATi Catalyst Contron Centre zit) dan kan je bij de Display Properties --> Settings --> Advanced --> Display tab --> FPD (flat panel display) properties de "Scale image to panel size" nog uitzetten.

Zodra je dat gedaan hebt moet je vervolgens nog in het on display menu van je scherm zoeken (of check de handleiding van je TFT) op hoe je scherm het zaakje 'expand'. De meeste schermen hebben namelijk 2 modes: oprekken bij behouden van de originele beeld verhouding en oprekken tot het vult.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Waarom wil je breedbeeld?? om windows in breedbeeld te zien of alleen om films mee te kijken??

GR,
Timoos

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik het niet heb vermeld maar ik heb een Nvidia Geforce FX 5600 kaart en in de handleiding staat niks over expand. Kan het niet met een programmatje ofzo?
Niet alleen films maar ook in windows breedbeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 16:15 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

Ik kan gewoon op m'n LCD instellen dat ie het beeld niet moet uitrekken (expanden), daar al aan gedacht...

Verwijderd

Topicstarter
staat er bij mij niet. :?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Handleiding kennelijk nog niet gelezen he?

Want wat staat daar in? Een lijst met ondersteunde resoluties, en breedbeeld 1280x720 staat daar NIET bij... En alle andere non-native resoluties (behalve een paar low res gevallen) worden opgerekt naar 1280x1024. Dus, met die Benq FP747 kan breedbeeld niet!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ik dacht dat er misschien een manier is om non native resoluties niet te laten oprekken.

Verwijderd

Volgens mij moet je je tft gewoon op native resolutie laten staan. Je videokaart schaalt de resolutie van de film op naar je monitor resolutie. In je videoplayer kun je vervolgens aangeven welke aspect ratio je wilt draaien. Als je die bv op 16:9 zet, dan zie je vanzelf van die zwarte balken.

Verder, in de manual van mijn Dell 20" LCD 2001FP staat ook niet dat hij speciale videoresoluties aankan. Echter, als ik die in powerstrip aanmaak, draait hij ze allemaal.

Mijn veelgebruikte resoluties:

1080x864 (pal*1.5)
1080x720 (ntsc*1.5)
1280x720 (hdtv)
1440x960 (ntsc*2)
1920*1080 interlaced (hdtv) -> deze kan mijn monitor niet aan, aangezien hij tot 1200X1600 kan.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 16:46 ]

Pagina: 1