Toon posts:

[WLAN] Geen twee computers tegelijk online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een WLAN aan gelegd. Drie computers met een WLAN kaartje van MSI, een ethernetmodem van speedtouch (de 510) en een wlan router van Sweex (type: 11G). Nu doet het volgende probleem zich voor:

Ik kan maar met een computer tegelijk verbinding maken met de router en dus het internet. Als een computer geconnect is, pikken de andere computers simpelweg geen signaal meer op.

De MSI kaartjes staan ingesteld als 'Station'. Ik heb alle security en firewalls gedisabled. Er wordt gebruik gemaakt van een 1Mbit Planet Abbo'tjes (ADSL) via KPN.

De Sweex staat verder 'standaard' ingesteld. (DHCP enabled, LAN IP: 192.168.123.254, IP Address 10.0.0.150, Subnet Mask 255.255.255.0, Gateway 10.0.0.138, Domain Name Server 10.0.0.138)

Bij voorbaat dank

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Die WLAN kaartjes, hebben die alle drie een verschillend mac addres gekregen ?
Dat je niet allemaal dummy addressen hebt vanuit de driver.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kunnen ze afzonderlijk wel verbinding maken?

Verwijderd

Topicstarter
reddog33hummer schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:02:
Die WLAN kaartjes, hebben die alle drie een verschillend mac addres gekregen ?
Dat je niet allemaal dummy addressen hebt vanuit de driver.
Ik denk dat dat het is. Maar waar kan ik dat fixen? Instellingen van router?

En ja, afzonderlijk kunnen ze wel verbinding maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu MAC adressen aangemaakt. Maar hoe behoren de volgende instellingen te staan?

MAC Address Control Enable / Disable

Connection control Wireless and wired clients with C checked can connect to this device; and allow / deny unspecified MAC addresses to connect.

Association control Wireless clients with A checked can associate to the wireless LAN; and
allow / deny unspecified MAC addresses to associate.

Sorry voor doublepost

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 15:29 ]