Toon posts:

monitorplug vroeger anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb via via een oude server opgeduikeld (386) maar als ik een monitor wil aansluiten kan dat niet omdat er een gat dichtgegoten is.

is dat nou iets voor ibm of was dat standaard? en wat doe ik er aan?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het gat wat jij bedoelt is pen 9.
Die is niet aangesloten, en hebben ze gemakshalve maar dichtgelaten.
Je kunt ff een adaptertje bouwen van twee HD-subD connectortjes, dan breek je pen 9 daar gewoon uit, zonder kans op beschadiging van de originele monitorkabel.
Kaj.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:08
Gaatje boren kan toch ook?

• Onno
  • Niet online
Het zou ook kunnen dat er een EGA kaart inzit, (denk ik) en die is _niet_ compatible met een VGA monitor. (EGA = digitaal, VGA = analoog)

Verwijderd

hang der gewoon een ander vgakaartje in, dan heb je nergens geen last meer van :)

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid, het bakje komt uit '88 en heeft een 386 op 16 mhz aan boord.

dit megamonster word gecomplementeerd met 2 harde schijven van 50 mb (samen zo groot als een basketbal).

is origineel IBM en dus nergens compatible mee, is ook niet bedoeld om werkelijk wat mee te doen (koe/linux bv) maar om te testen of het kreng nog wil werken.

(tot dusver nog niet :( )

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heeft-ie toevallig twee rijen pennetjes aan poort ? Dat had je vroeger met Hercules...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
????????????

Ik snap ff niet wat je bedoelt,kun je iets duidelijker zijn waar die pennetjes moeten zitten?
Pagina: 1