Spontane reboot bij grote files kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 12:22

Frenkie123

Lets Mod the World !

Topicstarter
Misschien dat iemand me kan helpen, bij mijn vorige PC kreeg ik bij het kopieren van grote bestanden ( DVDs oa ) af en toe een BSOD genaamd PNF_LIST_CORRUPT. Nu heb ik een Shuttle met bijna alle hardware nieuw, mooie verse windows xp pro eng sp2. Bij het kopieren van grote bestanden krijg ik nu af en toe dat de shuttle spontaan reboot. Geen BSOD dus. Wat ik heb meegenomen van mijn 'oude' PC is de videokaart ( asus gffx5950 ultra ) en 2 reepjes 512 Mb Infineon geheugen.
Mijn gevoel zegt me dat ik naar het geheugen moet kijken, maar omdat t zo @ random voorkomt kan ik het niet 100 % hard maken. Iemand suggesties/gedachten/help-links?

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

Arfman

Drome!

MemTest+ ?

meuktracker: Memtest86+ 1.40

Nachtje laten draaien en je weet het zeker. Ga er maar vanuit dat er 1 (of 2) reepjes geheugen kapot zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Onstabiel geheugen is het meest waarschijnlijk. Heb je ook gecheckt of je de aanwijzingen van de mobo-fabrikant gevolgd hebt ivm geheugen? Max. aantal bezette banken, max. grootte RAM-latjes, double sided of niet, max. snelheid?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je voortaan eens netjes de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegt: PMG FAQ en PMG Beleid. Daarin zul je o.a. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter vinden en een duidelijke uiteenzetting hoe je een "Help, mijn PC doet het niet!" topic behoort te starten. In de troubleshooter vind je ook nog een handige link naar een BSOD guide, waarmee je de mogelijke oorzaken van BSOD's kunt achterhalen.

Met een beetje inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis had je dit probleem allemaal echt wel zelf kunnen uitdetermineren. Dat wordt hier op GoT wel van je verwacht. Dicht dus.

Dit topic is gesloten.