Modem installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Snoppie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-01 22:17
Ik heb een probleem met de installatie van een intern modem.

Na een nieuwe installatie van de computer kon ik geen verbinding maken met de provider! Voorheen werkte dit altijd gewoon. In bellen wou wel, maar verbinding maken... ho maar! Modem kaartje in een andere PC geprobeerd en hetzelfde probleem. Ik dacht nu: Nou dat modem zal wel stuk zijn... Laten controleren bij Norrod maar het modem blijkt nog goed te zijn! Dit was een Rockwell RS56-PCI. :?

Wel een ander modem (Creative Modem blaster DI5733) gekocht maar deze installeert hij zelfs geen eens! Zelfs in de device listing komt hij niet voor. Het ligt niet aan de PCI-sloten want andere kaarten herkent hij wel. Omwisselen van de kaarten werkt ook niet.

Gewisseld van besturingssysteem van 98 naar 2000 was ook geen oplossing... Is het misschien een conflict ofzo? Toch heb ik het systeem ook al geprobeerd met alleen het modem en verder geen geluidskaarten en dergelijke maar hij blijft weigeren....

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

De Pc waar alles op draait is een Pentium II 333Mhz-64MB met Win2000 als OS.

[ Voor 1% gewijzigd door Pollewob op 02-01-2005 01:06 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

offtopic:
Je CAPs blijft hangen ;)

Wat werkt er nou precies niet? Belt hij wel? Kloppen je settings wel?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 18:38

Darth Punk

professionalized prutz0r

bekijk de fax in Internet & Telefonie eens

i want LART!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:53

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je tweede modem kan een PCI2.2 kaart zijn terwijl je moederbord PCI2.1 ondersteunt. Dan herkent 'ie inderdaad de kaartjes niet (heb je ook met sommige el-cheapo Realtek nicjes). Mijn ervaring is dat winmodems op pci negen van de tien keer zwaar zuigen en brak zijn enzo... Mijn advies is dus het interne modem terugbrengen en een leuk extern modempje kopen, die aan je COM1 hangen, en gaan met de banaan ;)

Hier stond een dode link.

• Snoppie
Het eerste modem is wel het meest vreemd... Deze werkte namelijk altijd wel goed en na de nieuwe installatie ineens niet meer... terwijl het modem dus wel werkt!

Het probleem was dat hij wel heen belde maar dus geen verbinding met de externe computer kon maken! En wat voor settings? hij stelt toch alles goed in gelijk! De eerste keeer was dit ook geen probleem!

De tweede zou dus kunnen liggen aan de PCI versie? Is de eerste keer trouwens dat ik daar van hoor dus wel een goede om te onthouden! Toch staat er op de doos dat het modem werkt met alle PII computers hoger dan 300Mhz en een geheugen van 64 MB op zich zou het dus geen probleem moeten zijn!

De beste oplossing is volgens jullie dus een extern modem! Moet ik dat misschien maar eens proberen!

Of weet er misschien toch nog iemand wat anders?

[ Voor 1% gewijzigd door Pollewob op 02-01-2005 01:05 ]

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Instelling bedoelt die dus de instelling die je bij je inbelverbinding maakt. Dus welke protocol hij moet gebruiken naar je ISP toe... Als deze niet goed is dan kan het niet meer goed werken..

Heb je misschieen een virusscanner geinstalleerd ? Soja welke ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast en een flink aantal vraagtekens en uitroeptekens uit je posts gehaald, zonder die dingen is het ook wel duidelijk :)

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Heel stom antwoord misschien, maar weet je zeker dat je het juiste inbelnummer gebruikt en de juiste gebruikersnaam en wachtwoord?

• Snoppie
Ik ben er eindelijk uit!

Ik ben overgestapt op het oude Rockwell modem. De creative was inderdaad een PCI-2.2 kaart wat Strandbal zei en deze heb ik dus teruggebracht. Bedankt!

Ik heb het Rockwell modem nu met een nieuwe driver onder windows 2000 gezet en nu werkt hij wel! Alleen de driver voor win 2000 vinden viel nog niet zo mee! Zeker 90% van de drivers die op het net staan, die zouden moeten werken, werken gewoon niet! :/ Maar uieindelijk dus toch 1 gevonden!

Die instellingen die ik heb gebruikt klopten wel: gebruikersnaam, wachtwoord, ISP instellingen. Vreemd dus. :|

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp!

Groeten Snop
Pagina: 1