Het beleid in DOC

Pagina: 1
Acties:

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:57

Epsilon

Apen-nootjes schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:56:
Omdat er in het topic om een howto/faq te maken erg veel reacties kwamen over het algemene beleid in DOC en ik het goed vindt om zo nu en dan een keer een topic als dit te zien (wij moderators moeten samen met jullie gebruikers een goed subforum neerzetten wat voor een breed publiek interessant is) omdat wij ook niet alle wijsheid in pacht hebben :)

Dus brand maar los!

Ohwja... 'k heb even alle topics uit het andere topic hierin gemerged (of daar ben ik mee bezig als ze er nog niet staan)

edit:
Hmm... Dit had bovenaan moeten staan :P Nouja.. zien jullie ook maar weer eens dat ik een prutser ben :P

edit2:
Ik heb alle berichten met een vraag naar een contest ook even hiernaartoe verplaatst omdat dat niet echt onder de bedoeling van het andere draadje past :) Daar gaat het echt nog om een idee voor een FAQ/howto :)

Mijn visie:

Er moet meer gebouwd / geklooid worden.

Kijk, nu worden topics met "waterkoeling in vrieser" meteen afgekapt met "gebruik de search" en "vermogen is toch te klein".

Kap dit soort topics niet af. Vroegah had je veel home-made watercooling systemen etc. Nu moet dat perse in het waterkoeling topic.

Ik vind dat dit soort dingen een appart topic verdienen. Versoepel de regels.

Ook, ben ik van mening dat er simpelweg te veel "grote X" topics zijn. Dat zijn topics met informatie etc. Pats topics worden hier niet gewaardeerd. Echter is dat een zeer goede drijvende kracht. Zo gaan mensen dingen proberen om er bovenuit te steken. Dat maak Xtremesystems (waar veel mensen naar uitwijken) zo goed lopend. De combinatie van de super informatie die rondhangt op GoT, mensen die echt wel weten waar over ze het hebben en pats topics die andere mensen aansporen zou de boel een boost kunnen geven.

Naja, een idee:

Heatpipes met propaan. Ik ga er binnenkort een maken, puur omdat het super makkelijk is. Makkelijker dan het gedoe met water als je phase-change spul hebt.

[ Voor 71% gewijzigd door Twynn op 31-12-2004 14:40 . Reden: Startpost van A_N ]

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Ik zat te denken aan thema mods, team-mods, verzin het maar. Het lijkt me geweldig om een mod contest te starten, stel een budget vast per team en get going :)

Meer pats topics moeten imho ook meer allowed worden, het die-hard is er een beetje van af @ GOT...

[ Voor 1% gewijzigd door Dr.Q op 30-12-2004 21:24 . Reden: typo's ]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Team battles/contest zijn imo leuker dan een HOWTO/FAQ zonder veel inhoud, wat valt er nog allemaal te vertellen dan? ...
Agree met hierboven dus :)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Jah overclocken tegen elkaar in teams lijkt me wel wat.
Maar erg moeilijk te realiseren :|
Moeilijk om beide teams ongeveer gelijke hardware etc te geven (denk aan de sabre competitie op XS waar YoupY ook aan meedeed. Erg vet vond ik dat, maar er moet wel een goede organisatie voor zo'n contest zijn.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:56

Exigence

dnkroz

Mag ik even opmerken dat ik het volledig, dus met letterlijk elke regel, met Epsilon's post eens ben. Ook ik walg (iets te sterk uitgedrukt) van de "grote ...."-topics.

[ongenuanceerd]
Fuck de search, daar krijg je toch te veel results, en open lekker een topic.
[/ongenuanceerd]

Uiteraard topic's zoals "hoe krijg ik mijn FSB hoger" verdienen geen topic. Maar er wordt te kwistig met slotjes gesmeten. Een "slecht" topic zakt vanzelf wel af. Echter als iemand bijvoorbeeld een nieuwe waterkoelingssetup heeft, of net twee reepjes geheugen heeft gekocht welke het erg goed doen dan mag dat van mij een nieuw topic krijgen hoor. :)
Perfecte voorbeeld is, zoals Epsilon al aanhaalde, Xtreme.

Trouwens, een subtiel verschil, maar van mij mag dit subforum opgevat worden al "Overclocking & Cooling" in plaats van "Overclocking of Cooling" :P

Hadden we hier een jaar terug ook al niet, een soms hoog oplopende (;)), discussie over?

Ik wil petervandamned eigenlijk wel een complimentje geven, hij post altijd wat losser _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Exigence op 30-12-2004 23:32 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

* sapphire is het met bijna alles eens wat Epsi en Exi zeggen :)
Ik hoop alleen neit dat ze met de "Grote...topics" ook die OC-ervaringen topic van sommige Mobo's bedoelen, die vind ik opzich wel relaxed, kan je in 1 topic veel lezen over één mobo :).
Verder vind ik ook wel dat OC en Cooling van elkaar losgesplitst mag worden, dit is naar mij menning veel overzichtelijker :)
Ook vind ik dat op één of anderte manier de echte tweak spirit weer mag loskomen. Zoals Hezik al zei, iedere aap (nofi) kan tegen woordig een WC set kopen en inbouwen en als een kip zonder kop OCen.
naja dat was't eigenlijk

Gabriël AM5

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ben de laatste tijd zelf hier niet echt veel meer aanwezig ivm tijdsdruk vanwege school en ministry, maar DOC is waar ik zelf begonnen ben en ook zal blijven.

GoT heeft z'n eigen eigenschappen en dit valt niet eens te vergelijken met Ministry. In princip ben ik het ermee eens dat sommige dingen wat anders zouden kunnen in DOC, maar wat je nu zegt Exigence ben ik niet helemaal met je eens. De search is nog steeds een uitstekend hulpmiddel, als heeft Epsilon ook wat punten waarin ie gelijk heeft.

Wat IMHO DOC niet moeten worden is een XS like forum, waarin draadjes van XS ook in DOC eens worden overgedaan. GoT is GoT met z'n eigen policy en XS is gewoon anders. Na deze discussie een jaar geleden zag ik ineens allerlei draadjes die een kopie waren van XS.

IMHO moet een draadje van kijk eens wat Shamino of SIK_L_CELL of whoever een mega prestatie neerzeg kunnen, maar voor mij zou de grens liggen bij wat Ultra prestaties zijn en een kopie van een draadje van kijk dit eens en dan daarop reageren. Beetje vaag misschien, maar die grens ligt ook meer in het gevoel van en user imho.

Wat is met Epsilon eens ben is dat sommige dingen maar in 1 of ander groot .... draadje moeten. Persoonlijk kijk ik hier minder in, aangezien ik voor mezelf dan vind dat ik alles bijgehouden moet hebben voordat ik wat zinnigs kan posten...

Als ik dit draadje en de replies zo lees dan zit er meer achter deze startpost. Waar het uiteindelijk om gaat is idd het niveau op got, en daar zouden sommigen van ons meer aan kunnen bijdragen waaruit anderen weer wat wijzer kunnen worden. Policy wise houdt dit in dat sommige regels zijn opgesteld om een bepaald doel te dienen..... !!!!

Ik ben 't met TS eens dat er meer nieuws gepost kan worden in DOC en we meer moeten pimpen met onze resultaten, maar imho blijven reacties daarop vrij beperkt.

Nieuwe guides blijven 1 ding, maar na verloop van tijd blijven ze moelijk vindbaar, daarom ben ik van de ene kant ook wel voor een sticky met daarin startposts van interessante topics zodat deze meer onder de aandacht komen. Ook stickies waarin users kunnen posten zou ik een toevoeging voor DOC vinden...

Maar waar het uiteindelijk op neer komt is dat er meer results gepost moeten worden. 't Pifast draadje bast van de results en het 3D mark draadje ook, maar daar springen de echt Die Hard dingen nauwelijks uit

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif onderweg omdat dit draadje nu uit 2 delen begint te bestaan...

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Blijft moeizaam hoor.

Er zijn enkele DOC-ers die hier de moeite voor willen nemen. Als er dan zeer kinderachtige reacties worden geplaatst of fout ge-mod wordt, dan verga de wil om iets te maken je snel.

Net als Youpy al aangaf, er worden dan topics over geschreven uit andere fora, en dat is juist nooit de bedoeling. Gewoon met je eigen meuk leuke dingen doen.
Alle GOT regeltjes eens aanpassen ! Gemier over hoe je schijf moet ook eens afgelopen zijn (Breezer taal dat kan niet, maar als je eens een schrijffout maak pffffff moet kunnen)

Eens per jaar komt de discussie naar boven, hoe moet DOC beter worden.

Ik denk dat DOC in Ape-nootjes een prima Mod heeft, die klaar staat om nieuwe ideeen te verwezelijken. Waarvoor ook hulde, je inzet is meer dan okay. Helaas zie ik dat je de tijd moet volmaken met het sluiten van topics die echt nergens op slaan.

Een verplichte HOW 2 Reageer op GOT voor je neus krijgen, lijkt mij de eerste beste HOW 2, meeste hier hebben nooit de faq's gelezen.

Apen-nootjes Ga zo door :) je ben lekker bezig om DOC weer leuk te maken

[ Voor 7% gewijzigd door petervandamned op 31-12-2004 09:34 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

petervandamned schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 09:29:
Blijft moeizaam hoor.

Er zijn enkele DOC-ers die hier de moeite voor willen nemen. Als er dan zeer kinderachtige reacties worden geplaatst of fout ge-mod wordt, dan verga de wil om iets te maken je snel.

Net als Youpy al aangaf, er worden dan topics over geschreven uit andere fora, en dat is juist nooit de bedoeling. Gewoon met je eigen meuk leuke dingen doen.
Alle GOT regeltjes eens aanpassen ! Gemier over hoe je schijf moet ook eens afgelopen zijn (Breezer taal dat kan niet, maar als je eens een schrijffout maak pffffff moet kunnen)

Ik denk dat DOC in Ape-nootjes een prima Mod heeft, die klaar staat om nieuwe ideeen te verwezelijken. Waarvoor ook hulde, je inzet is meer dan okay. Helaas zie ik dat je de tijd moet volmaken met het sluiten van topics die echt nergens op slaan.

Een verplichte HOW 2 Reageer op GOT voor je neus krijgen, lijkt mij de eerste beste HOW 2, meeste hier hebben nooit de faq's gelezen.

Ben het helemaal met petervandamned eens.
Maar ik heb zo'n idee dat dit allemaal totaal offtopic is...
En inderdaad, je moet niet allemaal kopieen van andere sites krijgen, DOC is DOC, en niet XS.
Wel ben ik van mening dat er wel wat meer topics open kunnen blijven, er wordt wel redelijk snel met het slotje gegooid...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Exigence schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:27:
Mag ik even opmerken dat ik het volledig, dus met letterlijk elke regel, met Epsilon's post eens ben. Ook ik walg (iets te sterk uitgedrukt) van de "grote ...."-topics.

[ongenuanceerd]
[/ongenuanceerd]

Uiteraard topic's zoals "hoe krijg ik mijn FSB hoger" verdienen geen topic. Maar er wordt te kwistig met slotjes gesmeten. Een "slecht" topic zakt vanzelf wel af. Echter als iemand bijvoorbeeld een nieuwe waterkoelingssetup heeft, of net twee reepjes geheugen heeft gekocht welke het erg goed doen dan mag dat van mij een nieuw topic krijgen hoor. :)
Perfecte voorbeeld is, zoals Epsilon al aanhaalde, Xtreme.

Trouwens, een subtiel verschil, maar van mij mag dit subforum opgevat worden al "Overclocking & Cooling" in plaats van "Overclocking of Cooling" :P

Hadden we hier een jaar terug ook al niet, een soms hoog oplopende (;)), discussie over?

Ik wil petervandamned eigenlijk wel een complimentje geven, hij post altijd wat losser _/-\o_
Ben ik het volledig mee eens!

Die search is echt veel te groot... als je dan moet zoeken wat je wilt ben je wel dagen bezig... terwijl openen van een topic met je probleem een paar minuten is, en antwoord heb je al binnen 5 minuten meestal (Uit verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :P )

Dus ik ben voor f#ck de search en open die topic! :D

[Edit] Ook vind ik het idee van oude HW opclocken wel een goed idee, veel mensen hebben dat nog wel liggen, en doen er niets meer mee... en als het sneuvelt, jammer dan... :)

[ Voor 9% gewijzigd door peddro op 31-12-2004 10:43 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
k zat te denken aan een afsplitsing van D van de OC dus dat je 2 subfora krijgt :
DOC (voor de extreme OCs en extreme koeling Bijv watercoeoling rad buiten waneer t vriest enz... quad evap PC bijv.... om even wat te noemen.
OC voor de "simpele probszoals "ik krijg mn FSB niet hoger dan 205 mhz" enz ... of ik ben een domme oc-newbie heb de fsb omhoog gegooid en nu doet mn pc het niet meer." (om even een extreem voortbeeld te geven.
Blijft moeizaam hoor.

I agree.

en als toevoeging van de faq wat meer info over waterchilers , evt bong koeling en wat je moet doen als een OC has gone bad (dus geen "HELP!!!! mijn pc doet het niet meer"topics)

LinkedIn
BlackIntel

• Khaine
  • Laatst online: 08-02 21:28

Khaine

Python liefhebber

EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:40:
k zat te denken aan een afsplitsing van D van de OC dus dat je 2 subfora krijgt :
DOC (voor de extreme OCs en extreme koeling Bijv watercoeoling rad buiten waneer t vriest enz... quad evap PC bijv.... om even wat te noemen.
OC voor de "simpele probszoals "ik krijg mn FSB niet hoger dan 205 mhz" enz ... of ik ben een domme oc-newbie heb de fsb omhoog gegooid en nu doet mn pc het niet meer." (om even een extreem voortbeeld te geven.
Volgens mij is dat er al in de vorm van OH en DOC. Al die newbie vragen komen vanzelf wel in OH terecht namelijk.
Zo kun je btw wel weer eeuwig doorgaan. Want dan moet CM ook 2 aparte subfora , 1 om uit te leggen waarom een chieftec window niet op een qtec kast past , en de ander om te laten zien dat je van een boek een PC hebt kunnen maken (die-hards uiteraard :D ). Zo kun je denk ik wel bezig blijven en voor de n00bs wordt het zo ook niet overzichtelijker. De search vind ik btw gewoon prima hoor, alleen je zou eens wat vaker geduld moeten opsparen en voorbij pagina 1 komen.

offtopic:
Wat ik vaak doe bij de search , is zo globaal mogelijk intikken, en dan met m'n vlammenvos alle mogelijk interessante resultaten een nieuwe tab geven. En als iker dan een stuk of 9 heb, dan kijk ik gewoon chill al die resultaten ff door. Zit het er niet bij ? Op een andere woord searchen ... of meer pagina's bekijken :D.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Omdat er in het topic om een howto/faq te maken erg veel reacties kwamen over het algemene beleid in DOC en ik het goed vindt om zo nu en dan een keer een topic als dit te zien (wij moderators moeten samen met jullie gebruikers een goed subforum neerzetten wat voor een breed publiek interessant is) omdat wij ook niet alle wijsheid in pacht hebben :)

Dus brand maar los!

Ohwja... 'k heb even alle topics uit het andere topic hierin gemerged (of daar ben ik mee bezig als ze er nog niet staan)

edit:
Hmm... Dit had bovenaan moeten staan :P Nouja.. zien jullie ook maar weer eens dat ik een prutser ben :P

edit2:
Ik heb alle berichten met een vraag naar een contest ook even hiernaartoe verplaatst omdat dat niet echt onder de bedoeling van het andere draadje past :) Daar gaat het echt nog om een idee voor een FAQ/howto :)

[ Voor 27% gewijzigd door Apen-nootjes op 31-12-2004 13:06 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Ik denk dat het al een stuk beter is dan dat het was. Veel moet toch bij de users zelf gezocht worden.

Ik las ergens dat pats topics moesten mogen.. Voor zover ik weet mag dat gewoon al tijden mits het ook de moeite is om te posten..

Veel users willen meer naar XS toe. Maar zeg nou eerlijk, wie vind ooit wel eens wat op XS? Door de puinzooi daar vind je nooit wat je zoekt. Tuurlijk staat er heel veel tussen dat de moeite waard is, maar dat moet je wel zoeken tussen 20 stickies en 100 loze topics....

Bedenk dus dat een beleid zoals velen het graag zien ook een keerzijde heeft. De vraag is of je dat wil.

Edit:

Ow ja, en de correcties over spelfouten moeten echt hard aangepakt worden. Zoals Peter zegt, geen breezah taal of onleesbare posts, maar de eerste die begint te miepen over hoe het dan wel moet moet gewoon meteen een waarschuwing krijgen.

Het punt is namelijk dat je anderen kleineert ermee en een drempel opwerpt om te posten. Daarnaast is het super irritant als er weer zo'n bijdehandje komt met z'n nederlandse taal in een topic dat over een OC gaat.. Voegt niks toe en de poster leert er toch niks van dus waarom zou je het verbeteren?

Voorbeeldje:
FnF in "GA-K8NSNXP AGP Votage"

Je bent mod, edit de start post ;) Gewoon een stukje boven Epsi z'n post zetten..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 13:18 ]

• EvilWhiteDragon
Khaine666 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:01:
[...]

Volgens mij is dat er al in de vorm van OH en DOC. Al die newbie vragen komen vanzelf wel in OH terecht namelijk.
Zo kun je btw wel weer eeuwig doorgaan. Want dan moet CM ook 2 aparte subfora , 1 om uit te leggen waarom een chieftec window niet op een qtec kast past , en de ander om te laten zien dat je van een boek een PC hebt kunnen maken (die-hards uiteraard :D ). Zo kun je denk ik wel bezig blijven en voor de n00bs wordt het zo ook niet overzichtelijker. De search vind ik btw gewoon prima hoor, alleen je zou eens wat vaker geduld moeten opsparen en voorbij pagina 1 komen.

offtopic:
Wat ik vaak doe bij de search , is zo globaal mogelijk intikken, en dan met m'n vlammenvos alle mogelijk interessante resultaten een nieuwe tab geven. En als iker dan een stuk of 9 heb, dan kijk ik gewoon chill al die resultaten ff door. Zit het er niet bij ? Op een andere woord searchen ... of meer pagina's bekijken :D.
Ik vind dat je met het eerst stulk van je post niet helemaal gelijk hebt want als mensen bijv., wat problemen hebben met koeling (help help mijn proc word 45 graden gaat ie nu niet stuk?) komne ze toch ik DOC terecht omdat het het subforum is voor cooling, terwijl dat hier imho niet hoord. Zo ook met een aantal simpele oc vraagjes .... noem het sub forum anders Overclocking en cooling, want nu klopt het imho niet. Overclocken is niet meer alleen voor de die-hards en (water)cooling ook niet meer, daarom is hier nu een scheiding nodig.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:11:
[...]

Ik vind dat je met het eerst stulk van je post niet helemaal gelijk hebt want als mensen bijv., wat problemen hebben met koeling (help help mijn proc word 45 graden gaat ie nu niet stuk?) komne ze toch ik DOC terecht omdat het het subforum is voor cooling, terwijl dat hier imho niet hoord. Zo ook met een aantal simpele oc vraagjes .... noem het sub forum anders Overclocking en cooling, want nu klopt het imho niet. Overclocken is niet meer alleen voor de die-hards en (water)cooling ook niet meer, daarom is hier nu een scheiding nodig.
Er word hier een bepaald niveau verwacht.. "Help mijn proc is XX graden" hoort daar niet bij helaas ;) Dit is al jaren zo..en moet ook zo blijven imo. GoT is niet voor beginners..en dat is helemaal geen schande.

• EvilWhiteDragon
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:15:
[...]

Er word hier een bepaald niveau verwacht.. "Help mijn proc is XX graden" hoort daar niet bij helaas ;) Dit is al jaren zo..en moet ook zo blijven imo. GoT is niet voor beginners..en dat is helemaal geen schande.
Dat vind ik ook maar er zijn redelijk vaak van die topics die verbazigwekkend lang blijven lopen na een topicreport. Ook zijn er de laatste tijd te veel SIMPELE topics over overclocken en dat het niet lukt, als ik dan zie hoelang die topics open blijven .... *kots* ... Kijk dat je niet direct wat kan vinden dat is kut ... (komt mededoor zulke topics) maar je mag echt wel wat moeite doen voordat je hier post. Van sommmige mensen heb ik soms het idee dat ze niet eens een keer de faqindex bekeken hebben :X Ik vind dat of daar iets aan moet gebeuren of dat daar in ene apart subforum zo over gepraat mag worden (ja die laatste regel doet een beetje hypocriet aan maargoed)

LinkedIn
BlackIntel

• petervandamned
Wat zeker een verbetering zou zijn:

Pas de hoofd faq's eens aan :)
kijk naar de data achter deze postings

Verder blijf ik bij een verplichte inburgings cursus voor nieuwe DOC-ers ;)
Zoals hierboven al opgemerkt. Dit is geen computer-idee forum.

• EvilWhiteDragon
petervandamned schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:36:

GEWELDIG VERWOORD _/-\o_ :Y)

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:35:
[...]

Dat vind ik ook maar er zijn redelijk vaak van die topics die verbazigwekkend lang blijven lopen na een topicreport. Ook zijn er de laatste tijd te veel SIMPELE topics over overclocken en dat het niet lukt, als ik dan zie hoelang die topics open blijven .... *kots* ... Kijk dat je niet direct wat kan vinden dat is kut ... (komt mededoor zulke topics) maar je mag echt wel wat moeite doen voordat je hier post. Van sommmige mensen heb ik soms het idee dat ze niet eens een keer de faqindex bekeken hebben :X Ik vind dat of daar iets aan moet gebeuren of dat daar in ene apart subforum zo over gepraat mag worden (ja die laatste regel doet een beetje hypocriet aan maargoed)
Je kan op verschillende manieren een bepaald beleid afdwingen. Als je geen simpele topics wil kun je ze meteen op slot doen, maar je kunt jezelf afvragen of dat wel de manier is om het te doen..
De keerzijde ervan is namelijk dat je gefrustreerde users krijgt. De slotjes mentaliteit van GoT word uitgekotst. In DOC valt het nog redelijk mee en dat is ook iets om rekening mee te houden.

Wat je bijvoorbeeld kan doen is de user gewoon antwoord geven op zijn simpele vraag en hem daarna erop wijzen dat hij dat zelf ook had kunnen vinden. Dat ipv alleen een slotje ;)

Luie tweakers krijg je niet weg met beleid.. onmogelijk. Dus dat moet je gewoon accepteren. Ik zie van 75% van de topics het nut niet in, maar mij hoor je er niet over. Zinloos.

Als je wat langer in DOC zit dan weet je op een gegeven moment alles wel en is de enige uitdaging nog nieuwe HW. Vanaf dat moment ga je jezelf irriteren aan dat soort topics..want je kan er zelf niks meer van leren. Wiens fout is dat dan? Snappie ;)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 22:09

jotheman

Was like that when I got here!

Ja, dat trekt mensen.... Eerst 10 pagina's aan FAQ door moeten lezen voor je "mag" posten zonder uitgemaakt te worden voor n00b. En dan alsnog een dikke kans hebben dat je topic gesloten wordt omdat 't "als eens is geweest" of "SEARCH!" is...

I see dead pixels...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik ga toch es effe op wat dingen reageren :)

Even vooraf een aantal opmerkingen:

Het afgelopen jaar heb ik persoonlijk geprobeerd om niet te veel te modden hier in doc. Ik ben wel vaak aanwezig, maar ik geloof best wel in het zelf-regulerende deel hier in DOC.
Ik denk ook dat dat nog steeds beter kan worden. Mijn ideaalbeeld hier zou zijn dat er helemaal niet gemod hoeft te worden, en geen slotjes gezet hoeven te worden. En we zijn daar al best ver mee vind ik :)
Exigence schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:27:
Ik ben het met je eens dat grote topics niet optimaal zijn. Maar neem als voorbeeld het waterkoeling gebeuren: Als je dat niet in een groot topic propt staat de topic-index vol met losse waterkoelings-topics. Lijkt je dat ideaal?
[ongenuanceerd]
[/ongenuanceerd]
Jij ziet dus graag 2000x de vraag "hoe unlock ik m'n 3500+" voorbij komen?
Dat is namelijk wat je krijgt. De enige topics die nu echt dicht gaan zijn simpele topics naar mijn idee.
Overigens is er het afgelopen jaar heel losjes gemod. Weinig topics gingen direct dicht :)
Jawel :)
sapphire schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:46:
Verder vind ik ook wel dat OC en Cooling van elkaar losgesplitst mag worden, dit is naar mij menning veel overzichtelijker :)
Ik ben het met je eens dat het niet altijd de meest ideaale combinatie is, maar het heeft wel veel met elkaar te maken. 't probleem is meer dat het basis-overclocken niet past bij het die-hard gedeelte :)
Maar ik denk dat daar gewoon weinig aan te doen is.
Ook vind ik dat op één of anderte manier de echte tweak spirit weer mag loskomen. Zoals Hezik al zei, iedere aap (nofi) kan tegen woordig een WC set kopen en inbouwen en als een kip zonder kop OCen.
naja dat was't eigenlijk
De tweak-spirit mag van mij ook loskomen, maar dat is niet iets waar wij echt invloed op hebben. Vergeet niet dat uiteindelijk iedere bezoeker van DOC de invulling bepaalt.
YoupY schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:00:
Wat IMHO DOC niet moeten worden is een XS like forum, waarin draadjes van XS ook in DOC eens worden overgedaan. GoT is GoT met z'n eigen policy en XS is gewoon anders. Na deze discussie een jaar geleden zag ik ineens allerlei draadjes die een kopie waren van XS.
DOC zal ook nooit een XS worden :)
Daarvoor is het gewoon te verschillend.
IMHO moet een draadje van kijk eens wat Shamino of SIK_L_CELL of whoever een mega prestatie neerzeg kunnen, maar voor mij zou de grens liggen bij wat Ultra prestaties zijn en een kopie van een draadje van kijk dit eens en dan daarop reageren. Beetje vaag misschien, maar die grens ligt ook meer in het gevoel van en user imho.
Als het leerzaam voor iedereen is, is het geen probleem om een kopie hier neer te zetten.. Probleem is een beetje dat je standaard alleen maar 'oeh' en 'ah' reacties krijgt. Dat is bijvoorbeeld een van de redenen dat je DaBit hier niet meer zo vaak ziet posten.
Als ik dit draadje en de replies zo lees dan zit er meer achter deze startpost. Waar het uiteindelijk om gaat is idd het niveau op got, en daar zouden sommigen van ons meer aan kunnen bijdragen waaruit anderen weer wat wijzer kunnen worden. Policy wise houdt dit in dat sommige regels zijn opgesteld om een bepaald doel te dienen..... !!!!
d:)b
Ik ben 't met TS eens dat er meer nieuws gepost kan worden in DOC en we meer moeten pimpen met onze resultaten, maar imho blijven reacties daarop vrij beperkt.
Helemaal mee eens, en ik zie het probleem ook :)
Nieuwe guides blijven 1 ding, maar na verloop van tijd blijven ze moelijk vindbaar, daarom ben ik van de ene kant ook wel voor een sticky met daarin startposts van interessante topics zodat deze meer onder de aandacht komen. Ook stickies waarin users kunnen posten zou ik een toevoeging voor DOC vinden...
Zou ik ook heel fijn vinden, maar helaas hebben we die feature niet.
Maar heb je ook echt het idee dat er zo veel kinderachtige reacties komen, of dat er zo fout gemod wordt?
Heb je echt het idee dat dat nog steeds gebeurt? Ik heb er namelijk het afgelopen jaar op gelet (was ook een van de punten uit dat vorige topic), maar ik heb het zelf eigenlijk nooit gezien hier in DOC. :)
Mjah, ik heb eerlijk gezegd het idee dat dat gewoon niet werkt. Een verplichte how 2 wordt ook gewoon weggeklikt door mensen die daar geen boodschap aan hebben.
edit:
Inderdaad >:)
(Tipje: Posts worden ook in een topic gewoon op datum gesorteerd ;))
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:01:
Ik denk dat het al een stuk beter is dan dat het was. Veel moet toch bij de users zelf gezocht worden.
Dat denk ik ook ;)
Ik las ergens dat pats topics moesten mogen.. Voor zover ik weet mag dat gewoon al tijden mits het ook de moeite is om te posten..
klopt ook al helemaal.. Tenminste, ik heb dat een jaar geleden ook al geroepen :)
Veel users willen meer naar XS toe. Maar zeg nou eerlijk, wie vind ooit wel eens wat op XS? Door de puinzooi daar vind je nooit wat je zoekt. Tuurlijk staat er heel veel tussen dat de moeite waard is, maar dat moet je wel zoeken tussen 20 stickies en 100 loze topics....

Bedenk dus dat een beleid zoals velen het graag zien ook een keerzijde heeft. De vraag is of je dat wil.
Ben ik ook met je eens.
Ik kwam ooit vrij veel op XS. Niet om te posten maar wel om te lezen. En dan voornamelijk het phase-change forum daar.
Maar na een tijdje zag ik dag in dag uit bijna dezelfde topics voorbij komen, en was de interesse al vrij snel weg.
Tel daarbij ook nog op dat er daar crew rondloopt die het forum commercieel uitbuiten en de oeh/ah reacties bij een zoveelste afgeronde phase-change koeler. Daardoor vond ik het na een tijdje toch een stuk minder interessant.

Dat moet zeker gebeuren. Daarvoor hebben we ook al ooit geprobeert medewerking te krijgen, maar helaas kwam daar niks uit :)

• EvilWhiteDragon
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:14:
[...]

Je kan op verschillende manieren een bepaald beleid afdwingen. Als je geen simpele topics wil kun je ze meteen op slot doen, maar je kunt jezelf afvragen of dat wel de manier is om het te doen..
De keerzijde ervan is namelijk dat je gefrustreerde users krijgt. De slotjes mentaliteit van GoT word uitgekotst. In DOC valt het nog redelijk mee en dat is ook iets om rekening mee te houden.

Wat je bijvoorbeeld kan doen is de user gewoon antwoord geven op zijn simpele vraag en hem daarna erop wijzen dat hij dat zelf ook had kunnen vinden. Dat ipv alleen een slotje ;)

Luie tweakers krijg je niet weg met beleid.. onmogelijk. Dus dat moet je gewoon accepteren. Ik zie van 75% van de topics het nut niet in, maar mij hoor je er niet over. Zinloos.

Als je wat langer in DOC zit dan weet je op een gegeven moment alles wel en is de enige uitdaging nog nieuwe HW. Vanaf dat moment ga je jezelf irriteren aan dat soort topics..want je kan er zelf niks meer van leren. Wiens fout is dat dan? Snappie ;)
Je hebt ook wel gelijk en ik snap ook dat het komt omdat ik heb niveau beginner al een tijd ontgroeid ben, maar daarom zou een meer die-hard stuk forum een goede oplossing zijn, misschien een idee dat je pas in het echte diehard forum terecht kunt als je al 50 post in het minder diehard Doc gemaakt hebt dat je dan in de echte die-hard gedeelte kan komen....

LinkedIn
BlackIntel

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:26:
[...]
misschien een idee dat je pas in het echte diehard forum terecht kunt als je al 50 post in het minder diehard Doc gemaakt hebt dat je dan in de echte die-hard gedeelte kan komen....
Mijns inziens kun je iemands kennis niet afzien aan het aantal posts dat hij heeft gedaan.
Bovendien krijg je dan weer mensen die gaan posten om het posten, zodat ze zo snel mogelijk in DOC terecht kunnen.
Dit zal niet echt bijdragen aan de inhoudelijke waarde van het subforum.

Ook heb ik het idee dat er vaak te streng om wordt gegaan, of gereageerd wordt op mensen die hier en daar een grapje achterlaten.
Even goed lachen tussendoor heeft nog nooit iemand kwaad gedaan en ik ben ook niet van mening dat dit onder topicverhuiling thuishoort, eerder tot het creëren van een leuke sfeer.
Tot op zekere hoogte weliswaar :)
De term 'losser' is al gevallen en daar ben ik het dan ook mee eens.
We zijn er met z'n allen om op een gezellige en leuke manier DOC in stand te houden.

Wij in ons kleine kikkerlandje zijn tot een hoop in staat en elke stimulans om dat te verwezenlijken is natuurlijk mooi meegenomen.
Eén voor allen en allen voor één.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Wat mss een probleem is bij de splitsing van doc in een echt die-hard gedeelte en een ''noob'' gedeelte is dat de echte die-hards,dus diegene die waarschijnlijk de oplossing op de ''hoe krijg ik mijn fsb hoger alls XXX'' vragen weten, niet meer komen in het noob gedeelte,omdat dit voor hun saai en oninteresant is. Waardoor de noobs geen antwoord meer zullen krijgen op hun vragen

offtopic:
maar ik wil niet weer een hele splitsingdiscussie starten eigenlijk, hoewel ik dit wel gezegd wou hebben :>

http://specs.tweak.to/16495

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Pats draadjes kunnen wat mij betreft best, maar dan krijgen we dus (zeer waarschijnlijk) wél een XS look-a-like forum...
Bvb:

Topic: Athlon xp op 4ghz!!!11

TS:
blablabla koeling, vcore etc

screenshot

reply 1:
Wow wat een score!!!11

reply 2:
Hm dit lijkt mij niet kunnen, soep?

reply 3:
quote reply 2.
Man houw je smoel nou eens, jij altijd met je soep.

reply 4:
Woohoo mooi gedaan hoor :9~ _/-\o_

en ga zo maar door....
Zo lopen pats topics eigenlijk altijd en daarvoor zijn er imo grote.... topics...
Al die kleine topics zouden de search alleen maar vervuilen en gaan de nieuwelingen die geen zin hebben om de 980978698906 resultaten van de search door te gaan nemen en posten dan maar een nieuw topic, ervaren users/ouwe rotten weer gaan dan weer google etc roepen...

Dus patstopics lijken mij niet zo'n erg goed idee..
Maar daar mogen andere rustig anders over denken hoor, nofi enzo.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Pats topics motiveren andere mensen, die net een WOW _/-\o_ _/-\o_ !!!!!11 reply hebben gedaan om ooit tot het zelfde te komen. (zo ben ik ook begonnen,alleen dan zonder de wow reply, omdat ik het besef had dat dat inderdaad overbodig zou zijn :P)

Ik vind de term Pats-topic eigenlijk een self-fulfilling prophecy, je patst om wow , omfg !!11 reacties uit te lokken, waarom zou je anders patsen :P, en als ze er dan eenmaal zijn dan zijn ze overbodig en vervelend.

Pats topics kunnen goed zijn, ze kunnen gebruikt worden als leerzame topics, om jouw 1337 skillz te delen met andere. Ze kunnen ook uitlopen in WOW !!1 geroep, en ik denk dat het vooral aan het nivo van de users ligt ( mods of geen mods ) hoe de topics er uit komen te zien, als het aan mij ligt komen die topics vol te staan met interesante vragen, over dingen als het aantal pk's van de compressor,bouwtijd van het project, of wtf je in godsnaam zo'n grote vriezer kunt krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door HeepH op 31-12-2004 14:48 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

El Snorro schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:38:
Pats draadjes kunnen wat mij betreft best, maar dan krijgen we dus (zeer waarschijnlijk) wél een XS look-a-like forum...

Groot verhaal...

en ga zo maar door....
Zo lopen pats topics eigenlijk altijd en daarvoor zijn er imo grote.... topics...
Al die kleine topics zouden de search alleen maar vervuilen en gaan de nieuwelingen die geen zin hebben om de 980978698906 resultaten van de search door te gaan nemen en posten dan maar een nieuw topic, ervaren users/ouwe rotten weer gaan dan weer google etc roepen...

Dus patstopics lijken mij niet zo'n erg goed idee..
Maar daar mogen andere rustig anders over denken hoor, nofi enzo.
En die lijken mij ook geen goed idee, de redenen die je noemt zijn inderdaad zo, want als je nu de search al gebruikt krijg je al weet ik wel niet hoeveel matches, laat staan als iedereen maar weer een topic over het een of ander opent. Dan wordt GoT onoverzichtelijk, gewoon omdat er te veel topics lopen. Daarnaast zal het veel lastiger worden om nog niet sin de search te gaan vinden.
Ik ben gewoon van mening dat we het beleid maar zo moeten laten, het werkt nu allemaal prima zo, (bijna) iedereen is tevreden. Er is ruimte om toch je belangrijke informatie kwijt te kunnen, prima zo, gewoon zo houden IMHO :)

[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 31-12-2004 15:16 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Leuk die discussie over pats topics, maar die mogen nu al. Jullie praten erover alsof het nieuwe ingevoerd gaat worden, maar dat is helemaal niet zo.

Als je nu een topic opent met je 2400+ op 2500Mhz dan krijg je een slotje.. Doe je hetzelfde maar dan op 3Ghz dan blijft hij open. Dit om dus te voorkomen dat er tig "waardeloze" topics komen.

Een discussie over de voor en nadelen en het al dan niet invoeren is dus zinloos, want het is al lang ingevoerd ;) Dat niemand er gebruik van maakt is weer een ander verhaal.

Vroegah waren er veel meer van die topics met pics en uitleg wat ze hadden gedaan om de OC te bereiken. Heb ik iig erg veel van geleerd toen! Zeker wel nuttig dus. Als je gewoon de regels van een TS toepast krijg je hele mooie topics.

De Tbred draadjes begonnen ook met mijn pats OC.. meer dan 8000 replies he ;) Kan dus zeker wel waarde hebben. [rml][ OC] Athlon XP1800+ Tbred Overclocking![/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 16:22 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:43
kvind het eigenlijk wel goed. Hoe kan je bijv. iemand helpen die wil oc'en, maar niets weet? Als hij de FAQ niet doorleest en bij vcore al afhaakt, heeft niemand daar wat aan.

Ik vind het huidige beleid wel oke. Kleine oc's kan je de grote threads over je cpu of mobo wel kwijt, extreme oc's in een apart topic. En de faq doorlezen kost je een halfuur, maar daardoor kan je vraag wel beantwoord worden.

Verwijderd

Het zou leuk zijn als wat meer mensen de extreme kant op gaan, meer mensen die zelf met phase-change gaan klooien, meer mensen die droog ijs gebruiken bij overclock runs etc. Droog ijs heb je helemaal niet zoveel voor nodig, container en wat droog ijs en ethanol/aceton. Container een probleem? vraag het aan een van de phase-change mensen die lassen er vast graag 1 in elkaar voor je, ik doe het graag voor je. Ik weet dat ik zelf ook geen denderende overclocks heb laten zien tot nu toe maar daar wordt aan gewerkt :D Ik kom binnekort weer met een phase-change projectje in ieder geval (autocascade), hoop dat jullie het leuk vinden.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
Ik wil graag ook mijn zegje doen.

Persoonlijk vindt ik dat GoT een mix moet krijgen van wat GoT nu is en Xtremesystems.
Daarmee wil ik zeggen een forum met FAQ/guides en meer topics met Overklokte spul, b.v. "[OC]Winchester cpu onder DryIce getest".

Ik vind zelf dat grote topics met meerdere delen uitermate lastig is om te zoeken, de search zoekt namelijk een topic op en dan moet je nog in de topic gaan spitten naar gemarkeerde woorden. Geen doen naar mijn mening.

Een topic moet wel goed onderbouwd zijn en niet een topic met een paar screenshots en niets wat je regelmatig bij Xtremesystems ziet.
Waar tweakers juist benieuwd naar zijn is hoe het gedaan is en waarmee etc.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Is het geen idee om gewoon (bijvoorbeeld) per serie proc's 1 topic te openen, en iedereen die op een bepaalde manier heeft overgeclockt daarvan verslag te laten doen (hoe, wat, waarmee, enz)

Voor de rest merk ik ook op (ben er nog niet zo lang) dat bij de grote topic's (over 1 onderwerp, bijvoorbeeld een type mobiele telefoon) de vragen wel gesteld worden, maar er vervolgens geen antwoord op gegeven wordt, omdat de vraag ondergesneeuwd raakt onder tientallen andere vragen. Hierdoor openen mensen gewoon een nieuw topic, en raakt de search ook te vol, waardoor de waardevolle topic's lager komen te zitten, en mensen maar weer een nieuw topic openen, omdat ze het antwoord op hun vraag niet kunnen vinden. het wordt een soort vicieuze cirkel waar men in belandt. FAQ's (express) in de search heel hoog zetten zou hier bijvoorbeeld tegen kunnen helpen.

Verplicht FAQ's doorlezen helpt niet, omdat in het begin niks echt belangrijk is, als de vraag komt wel, maar dan is de FAQ vergeten......

Verder ben ik voor een opschoning van het forum, om de search weer aantrekkelijk te maken.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• petervandamned
De scheiding tussen de oorsprong van Tweakers/Got en hedendage is zo erg vaag geworden helaas.

Misschien is Nederlands te klein nu voor deze gebruikers, waardoor er teveel onzinnige topics ontstaan?

[ Voor 4% gewijzigd door petervandamned op 01-01-2005 18:52 ]

• peddro

peddro

De tweak spirit is: Alles zelf doen, zelf maken, goedkoop zelf dingen doen dus...

Dus als je het zo bekijkt hoort zoeken daar ook bij, want je moet dan ZELF zoeken, en niet direct bij anderen komen... :)

Maarja weer aan die andere kant die search is echt heel groot... of ze moeten betere filters maken ;)

En om ff terug te komen op de contest en pats topics...
Die vind ik wel erg leuk, kun je een beetje vergelijken en zelf ook sneller en koeler zijn dan anderen, tis een beetje competitie voor jezelf, en houd je bezig :)

En ook ben ik er voor dat dit dus geen Computer-Idee forum moet worden...
Tweaken is weer zelf doen, dus ook zelf proberen, zoek zelf is uit hoe het kan dat die FSB niet verder omhoog wil ofzo. :)

Dit wou ik ff kwijt ;)

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:26
Ben zelf al een tijdje ingeschreven bij GOT. Maar ben pas sinds kort ook echt actief aan het posten. Ik heb in de afgelopen jaren vaak op GOT gezocht naar Tips en oplossingen voor problemen. Met de search heb je inderdaad kans dat je teveel vindt, das wel een beetje jammer. Maar als je een tijdje moet zoeken is dat toch niet zo´n probleem? Dat is ook het commentaar dat vaak richting noobs gaat, dat ze maar eens wat meer moeten zoeken.
Zelf heb ik er niet zo´n probleem mee, dat ik ff moet zoeken. Tijdens die zoek tocht kom je soms nogal dingen tegen die ook handig zijn om te weten.

De grote Topics over WC en Mobo´s vind ik zelf wel handig. Dan weet je waar je moet zijn voor de gegevens over deze spullen. Maar aparte topics over dit soort dingen moet ook kunnen, als ze tenminste niet al te useless zijn. Hier op DOC is het dan zo dat deze topics snel wegzakken of goed gemod worden. Dus wat topics betreft is het goed te doen hier. Als je een apart topic opent over HW uit een groot topic, zal je er wel snel naar verwezen worden Je moet er dus wel voor zorgen dat het echt iets aparts is dat je met die HW doet. Of een speciale feature te behandelen van die HW. Het grote topic lijkt me dan meer iets voor algemen ervaring.

De extreme topics die ziet iedereen natuurlijk graag. Maar zoals het met zoveel dingen is, hoe extremer hoe zeldzamer. Dus om een apart deel voor Die-Hard onderwerpen te openen is misschien de moeite niet waard. Dat aparte deel zal dan waarschijnlijk, maar klein blijven met een klein aantal mensen en met altijd dezelfde mensen. Dit zal dan op en den duur ook weer saai worden?

n00bs helpen is ook wel leuk, soms zie je in een post dat ze echt moeite hebben gedaan, maar toch vastzitten. Ze op dat moment helpen is leuk en dan zijn ze meestal ook wel dankbaar. Tuurlijk zie je dat er luie mensen tussen zitten, dan geef ik ze meestal gewoon een link naar iets nuttigs waar zelf dan maar moeten lezen. Dat soort topics zijn dan wel meestal snel dicht. Dat regelt zichzelf allemaal. Op zo´n manier wordt het ook geen Computer-Idee forum. De luie noobs zullen toch op zoek moeten en de andere noobs gaan aan de slag met de nuttige tips totdat ze weer vastzitten. Hopelijk gaan ze dan wel weer zoeken alvorens hier te komen vragen, wat nu te doen.

Het mod gedrag vind ik okay _/-\o_ , het valt zeg maar niet op en zo hoort het denk ik. Dat de modjes stil maar correct te werk kunnen gaan, zonder voor al te veel opschudding te zorgen.

flickr - WOT Profile - Game PC

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

De grote topic met verschillende delen maken het juist overzichtelijk IMO
Kijk eens naar XS met het draadje "DFI looks to have a winner here" zo groot en allemaal reacties van 'oh' en 'ah'. GoT DOC moet blijven zoals het is en geen puin zooi worden. Iets losser beleid mag wel en topic's schoppen is niets ergs als het gewoon goed door gaat.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Luxx
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:35: Dat vind ik ook maar er zijn redelijk vaak van die topics die verbazigwekkend lang blijven lopen na een topicreport. Ook zijn er de laatste tijd te veel SIMPELE topics over overclocken en dat het niet lukt, als ik dan zie hoelang die topics open blijven .... *kots* ... Kijk dat je niet direct wat kan vinden dat is kut ... (komt mededoor zulke topics) maar je mag echt wel wat moeite doen voordat je hier post. Van sommmige mensen heb ik soms het idee dat ze niet eens een keer de faqindex bekeken hebben :X Ik vind dat of daar iets aan moet gebeuren of dat daar in ene apart subforum zo over gepraat mag worden (ja die laatste regel doet een beetje hypocriet aan maargoed)
Als een topic te simpel is, dan zou één verwijzing naar de FAQ-index voldoende moeten zijn om de gebruiker te helpen. Volgens mij is overklokken voor een overklokker gewoon veeel makkelijker dan voor een newbee, en daarom lijken topics vaak veel te simpel. Overigens blijken de simpele threads vaak nog wel goed te lopen, blijkbaar zijn er voldoende users bereid te helpen met simpele problemen. Dat je als diehard user geen zin hebt om simpele topics te lezen, staat daar los van.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:15: Er word hier een bepaald niveau verwacht.. "Help mijn proc is XX graden" hoort daar niet bij helaas ;) Dit is al jaren zo..en moet ook zo blijven imo. GoT is niet voor beginners..en dat is helemaal geen schande.
Op zich heet het forum Gathering of Tweakers, bij eenbijeenkomst heb je nu eenmaal verschillenede niveau's. De beginners van nu zijn wel de experts van over een (paar) jaar. Om alle newbies naar een andere forum te verwijzen, terwijl hier de experts zitten, klinkt ergens niet logisch. Natuurlijk is er de search, en zijn er de faq's, maar vaak zijn die niet up2date, of lastig door te lezen.

Het zou allemaal een stuk overzichtelijker zijn ajs je aan de topictitel zou kunnen zien of deze interessant kan zijn voor je is. In het WOS zie je in ALLE titels duidelijke tags. Hierdoor weet ik vaak gelijk of ik iets kan overslaan of niet. Hier zie je naar mijn mening te weinig tags, en daarnaast bestaat er een wildgroei aan tags waardoor je niet altijd direct weet wat er bedoeld wordt. Misschien dat er eens iemand kan nadenken over een soort gelijke oplossing als in WOS?
Een andere idee is om inderdaad DOC te splitsen Voor de totale overzichtelijkheid van GoT wordt het misschien niet beter, maar je kan wel de "eenvoudige" van die "diehard" topics te splitsen.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Luxx schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:14:

Op zich heet het forum Gathering of Tweakers, bij eenbijeenkomst heb je nu eenmaal verschillenede niveau's. De beginners van nu zijn wel de experts van over een (paar) jaar. Om alle newbies naar een andere forum te verwijzen, terwijl hier de experts zitten, klinkt ergens niet logisch. Natuurlijk is er de search, en zijn er de faq's, maar vaak zijn die niet up2date, of lastig door te lezen.
Uhm..klinkt lullig, maar check de FAQ. GoT is voor de gevorderde. Het is dus niet iets wat ik persoonlijk vind, maar wat GoT gewoon is. Beginners worden ook niet geweerd, maar ook niet actief aangetrokken.
Het zou allemaal een stuk overzichtelijker zijn ajs je aan de topictitel zou kunnen zien of deze interessant kan zijn voor je is. In het WOS zie je in ALLE titels duidelijke tags. Hierdoor weet ik vaak gelijk of ik iets kan overslaan of niet. Hier zie je naar mijn mening te weinig tags, en daarnaast bestaat er een wildgroei aan tags waardoor je niet altijd direct weet wat er bedoeld wordt. Misschien dat er eens iemand kan nadenken over een soort gelijke oplossing als in WOS?
Een andere idee is om inderdaad DOC te splitsen Voor de totale overzichtelijkheid van GoT wordt het misschien niet beter, maar je kan wel de "eenvoudige" van die "diehard" topics te splitsen.
Splitsen is geen goed id om al eerder genoemde redenen. Daarnaast is DOC maar klein en niet de moeite om te splitsen.

• EvilWhiteDragon
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:36:
[...]

Uhm..klinkt lullig, maar check de FAQ. GoT is voor de gevorderde. Het is dus niet iets wat ik persoonlijk vind, maar wat GoT gewoon is. Beginners worden ook niet geweerd, maar ook niet actief aangetrokken.
eensch, en als beginner kan je prima met faqs en dat soort dingen beginnen hoor, ik ben zelf begonnen toen ik een jaar of 13-14 was met een pentium 3 550mhz die ik toen zonder vcore verhoging op 618mhz gekregen heb.... alleen met faqs en guides ... dus ben ik zo intelligent, de newbies zo dom of heb ik gewoon de moeite genomen om te zoeken en dingen uit te zoeken?
Het laatste.....
Hoewel ik natuurlijk ook heel slim ben :P
[...]

Splitsen is geen goed id om al eerder genoemde redenen. Daarnaast is DOC maar klein en niet de moeite om te splitsen.
Als dr gesplitst word dan weet je ook waar je wat moet zoeken, iemand die een probleem heeft met zijn proc boven de 200mhz uit te krijgen kan dan in het "simpele" gedeelte gaan zoeken terwijl iemand die uit wil zoeken hoe het zit (om uit te vinden die te unlocken) met de intel multipyer weet dat ie in die-hard moet zijn

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

EvilWhiteDragon schreef op maandag 03 januari 2005 @ 00:01:

[...]

Als dr gesplitst word dan weet je ook waar je wat moet zoeken, iemand die een probleem heeft met zijn proc boven de 200mhz uit te krijgen kan dan in het "simpele" gedeelte gaan zoeken terwijl iemand die uit wil zoeken hoe het zit (om uit te vinden die te unlocken) met de intel multipyer weet dat ie in die-hard moet zijn
Ja das een mooie gedachte.. Wel eens aan de praktijk gedacht? Waar ga jij heen met je vraag? Naar iemand die weinig weet? ;)

Je idee is goed, in theorie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 00:33 ]

• Luxx
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:36:
Als hier alleen maar gevorderden komen, waarom zijn er dan in hemelsnaam FAQ's. Daarnaast heb ik in de praktijk nog nooit een topic van een welwillende beginner tot een slecht einde zien komen. Dus ook over wat GoT "is" valt te discussieren... Daarnaast zou dit topic moeten gaan over wat GoT MOET zijn, en niet wat het IS.
Daar ben ik het mee eens. Het zou alleen dus handig zijn als je aan een topic duidelijk kan zien waar het over gaat. Als er concequent een taantal tags gebruikt zou worden, denk aan [WC] [BIOS] [ATI], en overbodige tags worden weggelaten (denk aan [OC][MOD]) dan kan de leesbaarheid van de DOC topiclist sterk verhoogd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Luxx op 03-01-2005 23:53 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• 418O2
ik ga afgebrand worden, maar toch post ik het :9

Is een soort ruiltopic geen idee? Ik weet van de v&a en vind dat ook een mooi systeem, maar met OC hardware is het wat anders. Dus een topic waarin men kan aangeven wat men heeft en wil ruilen. En dan eventueel ook verkoop er bij in. Dat laatste is wss lastig omdat GoT dan een vorm van verantwoordelijkheid heeft..

• petervandamned
Luxx schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:51:
[...]

Als hier alleen maar gevorderden komen, waarom zijn er dan in hemelsnaam FAQ's. Daarnaast heb ik in de praktijk nog nooit een topic van een welwillende beginner tot een slecht einde zien komen. Dus ook over wat GoT "is" valt te discussieren... Daarnaast zou dit topic moeten gaan over wat GoT MOET zijn, en niet wat het IS.

[...]

Daar ben ik het mee eens. Het zou alleen dus handig zijn als je aan een topic duidelijk kan zien waar het over gaat. Als er concequent een taantal tags gebruikt zou worden, denk aan [WC] [BIOS] [ATI], en overbodige tags worden weggelaten (denk aan [OC][MOD]) dan kan de leesbaarheid van de DOC topiclist sterk verhoogd worden.
[OC] overbodig ??????

• peddro

peddro

misschien bedoelt hij dat wij hier in D[OC] rond dwalen, dat het eigenlijk wel logisch is dat het over [OC]'en gaat... :)

• 418O2
418O2 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:20:
ik ga afgebrand worden, maar toch post ik het :9

Is een soort ruiltopic geen idee? Ik weet van de v&a en vind dat ook een mooi systeem, maar met OC hardware is het wat anders. Dus een topic waarin men kan aangeven wat men heeft en wil ruilen. En dan eventueel ook verkoop er bij in. Dat laatste is wss lastig omdat GoT dan een vorm van verantwoordelijkheid heeft..
hoe is jullie kijk hier op ?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:56

Exigence

dnkroz

418O2 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:31:
[...]

hoe is jullie kijk hier op ?
D'r is al een ruiltopic in OH. Ik denk dat, als het er zou komen, dat er zeer streng op toegekeken moet worden dat het puur om D, O en C spullen gaat.... Want volgens mij verzandt het gauw in allerlei andere spullen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:57

Thandor

SilverStreak

[OC]Athlon 64 3000+ @ 2,6GHz heeft problemen.

Het is een voorbeeld, maar [OC] is dan niet echt nodig dacht ik.
Echter is het wel zo als iedereen een tag gebruikt de [OC] tags er ook bij horen. Anders krijg je een lijst dat nergens op lijkt ;).

[MOD]Droop mod op P4P800
[VMOD]GeForce FX 5600 Volt-mod, waar te vinden :?
Athlon 64 3000+ @ 2,6GHz heeft problemen
[Discussie]Wel of geen [OC] Tag ?

Als iedereen hier tags zou gebruiken is het niet zo'n slecht idee ;). Maar als er dan 1 bij zit die het niet doet word de lijst meteen vervuild. Daarnaast weten de meeste wel dat een Athlon 64 3000+ @ 2,6GHz een OC is en een GeForce FX 5600 Volt mod een Voltmod is ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• 418O2
Exigence schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:34:
[...]

D'r is al een ruiltopic in OH. Ik denk dat, als het er zou komen, dat er zeer streng op toegekeken moet worden dat het puur om D, O en C spullen gaat.... Want volgens mij verzandt het gauw in allerlei andere spullen.
Ja er moet zeker een beetje op gelet worden. Maar een topic met OC hardware lijkt mij wezenlijk anders, daar OC hardware gewoon anders is.

Verwijderd

Luxx schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:51:
[...]

Wat GoT is word bepaald door het MT. En het is voor de gevorderde.

Ik had dus gepost dat nieuwkomers niet geweerd worden....vandaar dus de FAQ's :z Dit topic gaat overigens over wat got moet zijn. Misschien moet je wat beter lezen en replies in hun context plaatsen zodat je begrijpt wat er staat.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:57

Epsilon

Exigence schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:34:
[...]

Eens

Als er zoiets komt, moet het een topic worden wat strikt voor DOC spullen is.

Ik zou dat een hele uitkomst vinden. Als DOC'er probeer je nog al eens een keertje iets uit. Die spullen zijn zo goed als nieuw als je ze verkoopt. Of zijn gewoon bijna nieuwprijs waard als het goede exemplaren betreft (bijvoorbeeld ram / cpu dat heel hard gaat). Dat krijg je in V&A niet voor die prijs verkocht omdat lang niet elke oc'er daar kijkt. Ook krijg je commentaar omdat het overclocked is geweest...

Het zou gewoon een zeer goed alternatief zijn. Ik stem absoluut voor. Ik wil zelfs de taak nog wel op me nemen wat betreft het in de gate houden van dit topic.

• 418O2
Dat was dus ook mijn achterliggende gedachte. En ik zou daar ook wel een oogje in het zeil willen houden, mocht het er komen
Pagina: 1