Ik ga toch es effe op wat dingen reageren
Even vooraf een aantal opmerkingen:
Het afgelopen jaar heb ik persoonlijk geprobeerd om niet te veel te modden hier in doc. Ik ben wel vaak aanwezig, maar ik geloof best wel in het zelf-regulerende deel hier in DOC.
Ik denk ook dat dat nog steeds beter kan worden. Mijn ideaalbeeld hier zou zijn dat er helemaal niet gemod hoeft te worden, en geen slotjes gezet hoeven te worden. En we zijn daar al best ver mee vind ik

Ik ben het met je eens dat grote topics niet optimaal zijn. Maar neem als voorbeeld het waterkoeling gebeuren: Als je dat niet in een groot topic propt staat de topic-index vol met losse waterkoelings-topics. Lijkt je dat ideaal?
[ongenuanceerd]
Fuck de search, daar krijg je toch te veel results, en open lekker een topic.
[/ongenuanceerd]
Jij ziet dus graag 2000x de vraag "hoe unlock ik m'n 3500+" voorbij komen?
Dat is namelijk wat je krijgt. De enige topics die nu echt dicht gaan zijn simpele topics naar mijn idee.
Overigens is er het afgelopen jaar heel losjes gemod. Weinig topics gingen direct dicht

Hadden we hier een jaar terug ook al niet, een soms hoog oplopende (

), discussie over?
Jawel

Ik ben het met je eens dat het niet altijd de meest ideaale combinatie is, maar het heeft wel veel met elkaar te maken. 't probleem is meer dat het basis-overclocken niet past bij het die-hard gedeelte

Maar ik denk dat daar gewoon weinig aan te doen is.
Ook vind ik dat op één of anderte manier de echte tweak spirit weer mag loskomen. Zoals Hezik al zei, iedere aap (nofi) kan tegen woordig een WC set kopen en inbouwen en als een kip zonder kop OCen.
naja dat was't eigenlijk
De tweak-spirit mag van mij ook loskomen, maar dat is niet iets waar wij echt invloed op hebben. Vergeet niet dat uiteindelijk iedere bezoeker van DOC de invulling bepaalt.
YoupY schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:00:
Wat IMHO DOC niet moeten worden is een XS like forum, waarin draadjes van XS ook in DOC eens worden overgedaan. GoT is GoT met z'n eigen policy en XS is gewoon anders. Na deze discussie een jaar geleden zag ik ineens allerlei draadjes die een kopie waren van XS.
DOC zal ook nooit een XS worden

Daarvoor is het gewoon te verschillend.
IMHO moet een draadje van kijk eens wat Shamino of SIK_L_CELL of whoever een mega prestatie neerzeg kunnen, maar voor mij zou de grens liggen bij wat Ultra prestaties zijn en een kopie van een draadje van kijk dit eens en dan daarop reageren. Beetje vaag misschien, maar die grens ligt ook meer in het gevoel van en user imho.
Als het leerzaam voor iedereen is, is het geen probleem om een kopie hier neer te zetten.. Probleem is een beetje dat je standaard alleen maar 'oeh' en 'ah' reacties krijgt. Dat is bijvoorbeeld een van de redenen dat je DaBit hier niet meer zo vaak ziet posten.
Als ik dit draadje en de replies zo lees dan zit er meer achter deze startpost. Waar het uiteindelijk om gaat is idd het niveau op got, en daar zouden sommigen van ons meer aan kunnen bijdragen waaruit anderen weer wat wijzer kunnen worden. Policy wise houdt dit in dat sommige regels zijn opgesteld om een bepaald doel te dienen..... !!!!

Ik ben 't met TS eens dat er meer nieuws gepost kan worden in DOC en we meer moeten pimpen met onze resultaten, maar imho blijven reacties daarop vrij beperkt.
Helemaal mee eens, en ik zie het probleem ook

Nieuwe guides blijven 1 ding, maar na verloop van tijd blijven ze moelijk vindbaar, daarom ben ik van de ene kant ook wel voor een sticky met daarin startposts van interessante topics zodat deze meer onder de aandacht komen. Ook stickies waarin users kunnen posten zou ik een toevoeging voor DOC vinden...
Zou ik ook heel fijn vinden, maar helaas hebben we die feature niet.
Maar heb je ook echt het idee dat er zo veel kinderachtige reacties komen, of dat er zo fout gemod wordt?
Alle GOT regeltjes eens aanpassen ! Gemier over hoe je schijf moet ook eens afgelopen zijn (Breezer taal dat kan niet, maar als je eens een schrijffout maak pffffff moet kunnen)
Heb je echt het idee dat dat nog steeds gebeurt? Ik heb er namelijk het afgelopen jaar op gelet (was ook een van de punten uit dat vorige topic), maar ik heb het zelf eigenlijk nooit gezien hier in DOC.

Een verplichte HOW 2 Reageer op GOT voor je neus krijgen, lijkt mij de eerste beste HOW 2, meeste hier hebben nooit de faq's gelezen.
Mjah, ik heb eerlijk gezegd het idee dat dat gewoon niet werkt. Een verplichte how 2 wordt ook gewoon weggeklikt door mensen die daar geen boodschap aan hebben.
Inderdaad

(Tipje: Posts worden ook in een topic gewoon op datum gesorteerd

)
Dat denk ik ook

Ik las ergens dat pats topics moesten mogen.. Voor zover ik weet mag dat gewoon al tijden mits het ook de moeite is om te posten..
klopt ook al helemaal.. Tenminste, ik heb dat een jaar geleden ook al geroepen

Veel users willen meer naar XS toe. Maar zeg nou eerlijk, wie vind ooit wel eens wat op XS? Door de puinzooi daar vind je nooit wat je zoekt. Tuurlijk staat er heel veel tussen dat de moeite waard is, maar dat moet je wel zoeken tussen 20 stickies en 100 loze topics....
Bedenk dus dat een beleid zoals velen het graag zien ook een keerzijde heeft. De vraag is of je dat wil.
Ben ik ook met je eens.
Ik kwam ooit vrij veel op XS. Niet om te posten maar wel om te lezen. En dan voornamelijk het phase-change forum daar.
Maar na een tijdje zag ik dag in dag uit bijna dezelfde topics voorbij komen, en was de interesse al vrij snel weg.
Tel daarbij ook nog op dat er daar crew rondloopt die het forum commercieel uitbuiten en de oeh/ah reacties bij een zoveelste afgeronde phase-change koeler. Daardoor vond ik het na een tijdje toch een stuk minder interessant.
petervandamned schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:36:
Wat zeker een verbetering zou zijn:
Pas de hoofd faq's eens aan

kijk naar de data achter deze postings
Verder blijf ik bij een verplichte inburgings cursus voor nieuwe DOC-ers

Zoals hierboven al opgemerkt. Dit is geen computer-idee forum.
Dat moet zeker gebeuren. Daarvoor hebben we ook al ooit geprobeert medewerking te krijgen, maar helaas kwam daar niks uit