Toon posts:

Probleem met ATI X800 PRO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem met mijn HIS Excalibur X800 PRO IceQ II (vivo edition).
Alles draait perfect behalve mijn games niet... Met mijn vroegere kaart (GeForce 4600 TI) had ik een gemiddelde FPS van 50-60 (spel: Vietcong), nu met de nieuwe X800 kom ik op magere 10-15 gemiddeld en dat is onspeelbaar...
Ook mijn benchmarks zien er niet goed uit, ik kom bij 3DMark2k1 nog niet eens op 12000 punten.

PC specs: (werk onder WinXP)

Intel P4 3.0GHz
MSI 875P Neo (moederbord)
1024 MB DDRRAM 400
Creative Audigy 2 ZS
HIS X800 PRO
...

Ik heb al vanal geprobeerd op het probleem met mijn FPS op te lossen, namelijk heb ik mijn BIOS geflashed naar de nieuwste update, de chipset van intel 875P geupdated, nieuwste drivers ATI Catalyst 4.12 geinstalleerd, DirectX 9.0c, ...
Maar niets heeft er verandering in gebracht.

Weet misschien iemand wat het probleem kan zijn, of wat ik nog kan doen?
Bedankt

- CrioniC

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
agp drivers ? , nee je moet windows er opnieuw opzetten,eerst Nvidia kaart endaarna ATI kaart scheint niet lekker te lopen , probeer ook even bios update , drivers update en agp drives

edit: dat word opnieuw windows installeren :(

[ Voor 12% gewijzigd door NomadTitan op 31-12-2004 12:51 ]

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Wat is de temp van de kaart? Mss wordt hij te warm waardoor hij automatisch terugclocked. En wat zijn de specs/voltages van je voeding? Als de kaart te weinig juice krijgt kan hij zich ook terugclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de drivers al geinstalleerd, geupgrade (agp, chipset, bios, ...°
Windows heb ik ook al een aantal keren opnieuw geinstalleerd, dus ik ben niet direct overgestapt van nvidia naar ati.

Aan de temperatuur van de kaart kan het ook niet liggen, die draait perfect, het is een IceQ II kaart, met een grote koeling (2 slots).
Mijn voeding is een Termaltake Butterfly met 400 WATT, zou ook genoeg moeten zijn.

Verwijderd

Wat zie je voor klok-speeds met Ati tool?

Aangezien je een Vivo hebt, kun je de kaart eenvoudig naar een XT(PE) flashen. Probeer
dat eens, misschien maak je 'm wakker. :) Zie OC forum.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
475/450

Verwijderd

ik zou nooit overklokken ... zoveel risico om een beetje snelheid!
(overklokken = garantie kwijt bij schade)

Had je wel VOORDAT je de nieuwe kaart inbouwde wel even de oude video drivers geuninstalleerd?? dat is meestal het probleem.
Ik ging van Geforce3 TI500 naar ati radeon 9600 en dat verliep zonder problemen.
dus herinstalleren zou ik als laatste optie doen !

Gr,
Timoos.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:15:
ik zou nooit overklokken ... zoveel risico om een beetje snelheid!
(overklokken = garantie kwijt bij schade)

Had je wel VOORDAT je de nieuwe kaart inbouwde wel even de oude video drivers geuninstalleerd?? dat is meestal het probleem.
Ik ging van Geforce3 TI500 naar ati radeon 9600 en dat verliep zonder problemen.
dus herinstalleren zou ik als laatste optie doen !

Gr,
Timoos.
als je een beetje een ervaren tweaker bent dan kan heb je nog gewoon garantie , want dan zien ze er niks van in de winkel ;)

Verwijderd

Ik denk dat je AGP uit staat. Probeer AGP8X ;) i875 is max AGP8 dus dat moet geen probleem zijn. Je kan in het ATI control panel zien wat je huidige AGP snelheid is.

Wat voor voeding heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 12:03 ]

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 13:09
een veel voorkomende fout is in de goede volgorde installeren van drivers van mobo + gfx card
nadat je windows installeert eerst je intel moederborddrivers en dan pas je catalyst omdat de intel drivers je agp snelheden op 8x aanzetten.

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05 09:03

sniek

Got root?

deinstalleer eerst je drivers, stel je instellingen in op 800*600 16 bits diepte en herstart windows in SAFE MODE. Gebruik daarna het programma driver cleaner (te vinden bij MEUK) om de restanten device drivers te verwijderen van je systeem.

Reboot, installeer de laatste versie van Ati's catalyst,... en ur ready to go. Check ook even je DirectX versie. start/run/ dxdiag (intoetsen! ;) )

Moet werken.... suc6

Irrelevant by default - rm -rf /

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

sniek schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:14:
deinstalleer eerst je drivers, stel je instellingen in op 800*600 16 bits diepte en herstart windows in SAFE MODE. Gebruik daarna het programma driver cleaner (te vinden bij MEUK) om de restanten device drivers te verwijderen van je systeem.

Reboot, installeer de laatste versie van Ati's catalyst,... en ur ready to go. Check ook even je DirectX versie. start/run/ dxdiag (intoetsen! ;) )

Moet werken.... suc6
huh dit topic al een jaar oud hij zal het nou toch al wel opgelost hebben denk je niet?

:+
Pagina: 1