Ik ben bezig om als vingeroefening om wat meer van Java te leren een simpele single user dungeon te maken. In principe draait vooralsnog alles wat ik in elkaar gezet, maar ik loop nu tegen het volgende probleem aan:
Ik heb een class Map, waarin onder andere bijgehouden wordt waar op de kaart de speler zich bevindt. Deze is gewoon uniek, omdat de speler natuurlijk maar op een plaats tegelijk kan zijn. Maar als de speler zich verplaatst van 99,01 naar 99,02 dan moet er een klasse aangeroepen worden die MapLocation heet, en een instance gemaakt worden van die klasse als die voor 99,02 nog niet bestaat en als die al wel bestaat aangeroepen kunnen worden om te achterhalen wat er allemaal op die locatie gebeurt. MapLocation kan daarvoor (tot nu toe) genummerde .txt files aanroepen waar specifiek voor die locatie informatie in staat.
Hoe gaat dat in zijn werk? Ik kan het voor een locatie laten werken, maar dan maakt hij gewoon steeds een nieuwe MapLocation aan, en daarom wordt ook steeds alles gereset van die specifieke MapLocation, als ik een bepaalde gebeurtenis al heb gehad:
Ik wil dus eigenlijk zoiets doen als (maar dan met een ander soort aanroep voor die filelocator, waarmee een constructor wordt aangeroepen in de klasse MapLocation als die instance van MapLocation nog niet aangemaakt is):
Een paar goede links is ook welkom, soms weet je gewoon net niet waar je het kunt vinden!
Ik heb een class Map, waarin onder andere bijgehouden wordt waar op de kaart de speler zich bevindt. Deze is gewoon uniek, omdat de speler natuurlijk maar op een plaats tegelijk kan zijn. Maar als de speler zich verplaatst van 99,01 naar 99,02 dan moet er een klasse aangeroepen worden die MapLocation heet, en een instance gemaakt worden van die klasse als die voor 99,02 nog niet bestaat en als die al wel bestaat aangeroepen kunnen worden om te achterhalen wat er allemaal op die locatie gebeurt. MapLocation kan daarvoor (tot nu toe) genummerde .txt files aanroepen waar specifiek voor die locatie informatie in staat.
Hoe gaat dat in zijn werk? Ik kan het voor een locatie laten werken, maar dan maakt hij gewoon steeds een nieuwe MapLocation aan, en daarom wordt ook steeds alles gereset van die specifieke MapLocation, als ik een bepaalde gebeurtenis al heb gehad:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| private void getMapEvent(int x, int y) { fileLocator = "" + x + y; MapLocation thisLocation = new MapLocation(fileLocator); if ((thisLocation.getEventType()).equals("encounter")) { String npc = thisLocation.getEventNpc(); String action = thisLocation.getEventNpcAction(); Encounter newEncounter = new Encounter(npc, action); System.out.println("Trying to get new event on this location....."); thisLocation.eventUp(); thisLocation.foundFalse(); getMapEvent(x, y); } else System.out.println("het werd niet begrepen"); } |
Ik wil dus eigenlijk zoiets doen als (maar dan met een ander soort aanroep voor die filelocator, waarmee een constructor wordt aangeroepen in de klasse MapLocation als die instance van MapLocation nog niet aangemaakt is):
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| private void getMapEvent(int x, int y) { fileLocator = "" + x + y; MapLocation (fileLocator) = new MapLocation(fileLocator); if (((fileLocator).getEventType()).equals("encounter")) { String npc = (fileLocator).getEventNpc(); String action = (fileLocator).getEventNpcAction(); Encounter newEncounter = new Encounter(npc, action); System.out.println("Trying to get new event on this location....."); (fileLocator).eventUp(); (fileLocator).foundFalse(); getMapEvent(x, y); } else System.out.println("het werd niet begrepen"); } |
Een paar goede links is ook welkom, soms weet je gewoon net niet waar je het kunt vinden!
[ Voor 27% gewijzigd door BikkelZ op 31-12-2004 12:52 ]
iOS developer