Asus A9550 GE Ati radeon9550 niet overklokbaar

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:25
Hallo all ,

sinds heden ochtend heb ik mijn pc een Asus Ati radeon 9550 Gamers edition ,
effe getest met 3dmark2003 en 2453 punten , prima score dus ,
ik denk eens kijken tot hoever ik hem verder kan krijgen met een overklok dus ,
daarvoor powerstrip 3.56 geinstalled , en het geheugen en de core een stuk opgevoerd en testen maar , maar hoe hoog ik het ook zet de score gaat naar onderen , naar 2250 op precies te zijn .
Nu is mijn vraag : kan het zijn dat dit type videokaart van asus een overklok beveiliging heeft , omdat tijdens de overklok de snelheid afneemt en bij willikeurige overklok de snelheid constant is ? , bij mijn andere radeon 9800 pro werkt het wel , maar dit is ook een club3d en geen asus .
of werkt powerstrip gewoon bagger ?

tips zijn zoals altijd welkom

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Misterpc
is er misschien iemand die hier weer van weet ?

ik gebruik trouwens de standaard ati reference drivers versie 4.12 .

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je topic kicken binnen de 24 uur is not done.

De 9550-serie zou inderdaad een overklokbeveiliging bevatten, het 'merk' maakt niet uit (alle gpu's komen sowieso van ATI). Je kan het bios van je grafische kaart flashen of een speciale tool installeren (Radlinker ofzo), kijk eens op www.guru3d.com en zoek eens op '9550' of 'ATITool' of 'Radlinker'. Ook Rivatuner kan van pas komen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Misterpc
hallo ,

dit is meer ter informatie voor iedereen die soortgelijke problemen zou kunnen ondervinden ,
Sinds ATI versie 3.4 heeft uitgegevens van hun drivers en alles wat daarna is gekomen heeft een overklok barricade ingebouwd ! , om dit te kunnen omzeilen en over te kunnen klokken dien je van www.techpowerup.com een gemodificeerde versie van het ATI stuur programma te downloaden en dan kun je weer makkelijk overklokken , ook zijn daar verschillende biossen in omloop die je over een goedkopere versie van het type 9550 kunt zetten om hem op 9600 snelheden te laten werken , mijn eigen 9550 gamers edition die standaard op 250/200 Mhz loopt gaat nu als de brandweer op 350 GPU / 275 ram MHz , dus geen klagen .
Zeker niet voor de prijs van dat ding ,