club3d ati radeon 9600xt dual monitor werkt niet..

Pagina: 1
Acties:

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:49

latislos

zie signature

Topicstarter
probleem:

ik heb gister een club3d ati radeon 9600xt 128 mb videokaart gekocht, maar ondervind een klein (irritant) probleem.
Het is ook best vaag...
Ik sluit beide monitors aan op de kaart
monitor 1: compaq qvision210
monitor 2: viewsonic 20G
(1 met een koppelstukje op de DVI uitgang).
na starten van winXP ga ik naar display settings. daar zie ik de 2 monitors staan. (de ene is alleen niet geactiveerd. en het lukt mij ook niet om die de activeren. Als je hem activeert en applied knippert de monitor (dus die al geactiveerd was) heel kort en er gebeurd niks.
Ik ga naar de ATI properties en de monitor krijg ik daar ook niet aan..
Vervolgens draai ik de VGA-stekkers om en mijn andere monitor gaat aan (de ander weer uit)
(monitor 1 op DVI en monitor 2 op normale uitgang)
als ik nu naar de ATI settings ga, kan ik ineens wel de andere monitor (2) op clone zetten, maar niet op dual monitor...

Als ik dan weer die knopjes uitvink. gaat monitor 1 uit en blijft monitor 2 aan (terwijl dus toen ik daarmee begon monitor 1 aan had en monitor 2 uit). Daarna is het onmogelijk om 'clone' weer aan te zetten (als ik nu de stekker weer omdraai kan het weer wel :S)

Het rare is dat allebei de uitgangen het wel doen... maar nooit tegelijk (mits clone)
kent iemand het probleem? weet iemand een oplossing? ik hoor het graag.

Nieuwste drivers installeren heb ik gedaan (gedownd van ati) maar na restart kan die die driver niet starten :/

systeem:
mobo: ASUS K8V SE
proc: AMD Athlon 64 3200+
video: Club 3D Ati Radeon 9600XT 128 MB
mem: Kingston 2x 512 MB
HD: Maxtor 200 GB

ouwe meuk

Verwijderd

heeft met drivers te maken, als je alleen clone kan kiezen kunnen deze drivers het niet aan OF je monitor drivers zijn misschien niet goed geinstalleerd.
Er is ook een aparte tool beschikbaar om je monitoren apart aan te sturen maar ik kan nu even niet op de naam komen...
Misschien dat ik er later op kom ...

Gr,
Timoos.

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:49

latislos

zie signature

Topicstarter
Ik heb net voor het experiment maar even de nieuwste omega's geinstalleerd, maar het mocht niet baten....

Iemand ideeen? Kan het te maken hebben met het feit dat de monitoren te oud zijn?

ouwe meuk

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:25
niet alle kaarten ondersteunen dual monitor, lijkt me wel dat de 9600xt dat doet heb je al eens naar resoluties en refresh rates gekeken want als je 2 monitors hebt met hoge resolutie en hoge refresh rate moet je eerst maar wat lager beginnen want misschien kan je graka zulke hoge resoluties niet aan aangezien je de resoluties bij elkaar op moet tellen.

Of heb ik het nu fout :P