Toon posts:

[Ipaq\Outlook 2002] Sporadisch dubbele mail bij sync

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
W2K domein
WXP Pro Client
Office XP Met Oulook 2002

Een gebruiker heeft een HP Ipaq 5450, waarmee hij onder andere zijn Outlook data synchroniseert (mail\agenda\tasks etc.).
Nou komt het ongeveer 1 dag in de maand voor, dat er in zijn inbox dubbele e-mail binnenkomt.
Hiermee bedoel ik dat 2x hetzelfde mailtje met dezelfde inhoud van dezelfde zender te zien is.

Deze e-mail heeft geen enkele overeenkomst, soms met attachement, soms niet. Soms 5 kb, soms >50 kb.
Wanneer de mail wel een bijlage heeft, is in 1 van de 2 de bijlage niet te openen, deze mail is dan ook altijd kleiner.

Ik weet niet zeker of het probleem met de IPAQ te maken heeft maar gezien niemand anders dit probleem heeft en er maar 3 personen met een IPAQ zijn lijkt het mij mogelijk.

Zaken die ik al geprobeerd heb:
- Soft reset IPAQ
- Hard reset IPAQ
- Outlook profiel hercreeren (exchange mail)
- Profiel van laptop verwijderen/opnieuw laden
- Active Sync update (3.7.1) en alle opties doorgepluisd.

De dubbele mail verschijnt ook in de IPAQ.

Ik kan nergens een topic hierover vinden, zowel als de knowledgebase van HP/MS zeggen hier niks over. Wellicht heeft iemand dit al eens meegemaakt.
ps. De betreffende gebruiker heeft geen rules in outlook. Ook staan alle settings m.b.t. forwarding van mail goed op de exchange server.

Het probleem komt ook niet op dezelfde dag voor, maar geheel sporadisch.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het meeste lijk je al te hebben gedaan. Dubbele mails kunnen komen door een bokkende virusscanner / los spamfilter op de PC zelf / oid. Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je die een tijdje niet mee laat lopen. Bedenk dat dat niet echt veilig is trouwens: ik zou het dan alleen tijdelijk even uitschakelen ;)

offtopic:
5450 zegt niet iedereen wat, ik maak er in de titel even Ipaq van als je het niet erg vindt. :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
5450 zegt niet iedereen wat, ik maak er in de titel even Ipaq van als je het niet erg vindt. :)
Nee hoor geen probleem,

Er is geen spam filter binnen het netwerk aanwezig los van de zeer ligt ingestelde firewall.
Wat betreft de virusscanner. Dit gaat om Symantec Antivirus Managed Virusscan. Ik heb deze inderdaag al eens van zijn machine afgehaald de betreffende dag, dit hielp niet. Hierna heb ik deze opnieuw geinstalleer met direct een update naar versie 9.

Probleem komt echter nog steeds voor. Ik heb een vraag uitstaan bij de andere 2 gebruikers of hun ook problemen hebben welke hier op lijken.