Toon posts:

[SERVER 2003] Netwerk en ADSL naar router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb hier thuis een (klein) netwerkje en een servertje (met server 2003 enterprise), waar mijn adsl verbinding via een usb modem binnenkomt...
Onlangs heb ik een draadloze router aangeschaft.
Nu heb ik de server aangesloten op de WAN poort van de router, het internet op alle andere pcs werkt nu prima...
Uiteraard kan ik dan niet meer via het netwerk op de server komen...
Daarom heb ik nu een extra netwerkkaart in de server gezet en die vervolgens verbonden met de switch in de router...
Als ik die verbinding maak, dan werkt het internet nog een tijdje, maar vervolgens wordt t trager en werkt het helemaal niet meer (vreemd extra: MSN blijft gewoon prima werken)...

Heb ik een domme fout gemaakt, moet ik iets anders instellen op de server/router?

Alvast bedankt voor jullie reacties...

Verwijderd

Je doet wel heel erg moeilijk. Pak die draadloze router en zet die in bridge mode en/of prop de kabel die nu in de WAN-poort zit gewoon in een LAN-poort (zorg dan wel dat de DHCP-server in die router of op je server uitstaat). Je zit het jezelf nu onnodig moeilijk te maken.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Waarom heb je de server op de WAN poort aangesloten en niet gewoon op de LAN poort?

[edit]
Iets te laat ;)

[ Voor 14% gewijzigd door FastBunny op 31-12-2004 11:04 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een ding weet ik zeker die server is een gevaar voor het internet totaal niet beschermd, verder maak je het jezelf erg complex en stabiel zal het zeker niet worden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk, dom dus, ik was er al bang voor...
Nou iig geval bedankt mensen

P.s. Ik dacht dat de server perse in de WAN poort zou moeten, omdat het draadloos netwerk anders zonder internet zou zitten, maar dit is dus niet zo...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 11:13 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:25
begin eens met dat USB modem ritueel te verbranden en een ethernetmodem aan de wan poort van je router te hangen.

Want nu ben je spaghetti aan het koken ipv een netwerk te bouwen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet er alles van, maar helaas ben ik blut en zijn mijn ouders niet erg vrijgevig...

Nieuw probleem:
Een van jullie zei net dat ik de DHCP server van de router of de server uit moest zetten, nu wil ik eigenlijk die van de server uitzetten, want als die van de router uitstaat, kan ik de router niet meer bereiken, om bijvoorbeeld poorten te forwarden...
Maar kan dat wel met ICS, want als ik de netwerkverbinding op de server op automatisch ip zet, werkt het internet dus niet meer...

?
Pagina: 1