Debian Sarge: Installatie op a7n8x deluxe rev 2.0

Pagina: 1
Acties:

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 09:48
Ik probeer debian sarge met kernel 2.4.27 te installeren op mijn asus a7n8x de luxe rev 2.0, maar mijn installatie blijft steeds hangen op hetzelfde punt, namelijk bij "Starting up the partitioner" (bij 38%).
Ik ben op een andere terminal gaan kijken of ik mijn hd's kon benaderen, maar ik kan ze nergens vinden (/dev/hd* en /dev/sd*). Maar deze punten bestaan helemaal niet.
De bijbehorende modules (siimage en sil_sata) zijn wel geladen.
Na wat zoekwerk op google kan ik nog geen methode vinden die tot succes kan leiden.

Mijn systeem ziet er als volgt uit.
mobo: Asus a7n8x de luxe rev 2.0
proc: athlon 2500+
mem: 512 MB
hd: 80 GB SATA
cdrw: ATA
dvd: ATA
cdrom: SCSI

Ik wil dus uiteindelijk opstarten vanaf de SATA schijf
Wie kan mij in de goede (zoek)richting wijzen?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Er bestaan inderdaad geen sd, hd dingen in /dev als je opstart met de debian-installer maar er bestaat wel een /dev/discs/... en daar staat ze als het goed is wel in.

Heb je ook op de andere consoles gekeken ? Er staan op de andere consoles nog wat debug informatie waarom het een en ander niet wil werken.

Succes :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• raswic
Ik heb daar in zitten kijken, maar ik kan dus nergens een expliciete foutmelding halen die direct op het schijvenprobleem wijst.

Ik heb geprobeert met fdisk de partitietabel van mijn sata schijf te benaderen, maar ik weet niet welke /dev/discs/*/* moet nemen.
ik zie wel de partities maar ik kan er verder niets mee.

Ik heb bootdisks die ook de 2.6 kernel moeten kunnen draaien, maar hoe start je dan zo'n 2.6 kernel op de bootprompt

[ Voor 16% gewijzigd door raswic op 31-12-2004 12:29 ]

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

[b]raswic schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:57

Ik wil dus uiteindelijk opstarten vanaf de SATA schijf
Wie kan mij in de goede (zoek)richting wijzen?
sata_sil en siimage dienen zeker niet tegelijk gebruikt te worden.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• raswic
Ik ben ondertussen een aantal stappen verder. Het basissysteem draait nu.
Ik heb het even over een andere boeg gegooid, ik heb namelijk een iso van sarge gedownload ipv een floppy install. Ik ben nu meteen voorzien van kernel 2.6.8, waarin tevens een aantal bekende problemen van de nForce chipset zijn opgelost.
Mijn SATA schijf wordt nu gezien als sda, een scsi schijf dus.