Panasonic E55 DVD-recorder; welke merken DVD-R en DVD-RAM?

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Mijn vader heeft sinds kort een Panasonic E55 DVD-recorder. Deze ondersteunt alleen DVD-R en DVD-RAM om te schrijven. Nu wilde ik voor hem een stapeltje DVD's gaan bestellen, echter vroeg ik me af welke merken het best compatible zijn met Panasonic DVD-recorders.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met deze recorders? En welke merken DVD-R en DVD-RAM gebruiken jullie?

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
Ik neem aan dat je afweet van de verschillen in functie van de DVD-R en DVD-RAM discs? Als ze gebruikt gaan worden om tv op te nemen zou ik zeker DVD-RAM nemen, omdat je dan tegelijkertijd kunt opnemen en afspelen. Op die manier krijg je een soort time-shift functie: je kunt al beginnen met kijken terwijl de opname nog bezig is. Dit lijkt me een groot argument om voor DVD-RAM te kiezen, ongeacht welk merk.

Als de recorder voornamelijk gebruikt gaat worden om beelden van een DV-cam over te nemen, dan heeft DVD-R waarschijnlijk weer meer voordelen.

• hars73

hars73

Topicstarter
ESteg schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:09:
Ik neem aan dat je afweet van de verschillen in functie van de DVD-R en DVD-RAM discs? Als ze gebruikt gaan worden om tv op te nemen zou ik zeker DVD-RAM nemen, omdat je dan tegelijkertijd kunt opnemen en afspelen. Op die manier krijg je een soort time-shift functie: je kunt al beginnen met kijken terwijl de opname nog bezig is. Dit lijkt me een groot argument om voor DVD-RAM te kiezen, ongeacht welk merk.

Als de recorder voornamelijk gebruikt gaat worden om beelden van een DV-cam over te nemen, dan heeft DVD-R waarschijnlijk weer meer voordelen.
Ja ik had inmiddels al wat info gelezen over de DVD-RAM standaard (aangezien die vrijwel alleen door Panasonic wordt toegepast). Maar om dus naast de meegeleverde DVD-RAM nog wat extra schijven te hebben wilde ik die gaan bestellen.. maar ik vroeg me dus af welke merken sowieso geen problemen op zullen leveren (anders zit ie straks met 5 DVD-RAM's en een stapel DVD-R's die niet werken)

• hars73

hars73

Topicstarter
Is er dan verder niemand die een Panasonic DVD recorder gebruikt? :'(

• Morre
  • Laatst online: 27-07-2025
Je kunt alle merken gebruiken, omdat alleen de betere merken DVD-RAM schijven produceren.

Ik gebruik in ieder geval de merken Optodisc en Datasafe.