Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

100% zelfbouw kast: hoe de HD te monteren, ideen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ben zelf een complete pc kast aan het bouwen van een aluminum muziek koffer. Nu krijg ik alles mooi ingbouwd met behulp van verschillende soorten aluminium profiel (U, L, T en H profielen die bij de gemiddelde doe het zelf zaak zijn te verkrijgen).

Nu blijf ik nog met 1 probleem zitten: hoe kun je een constructie maken waarin je de harddisk kan monteren?
Bijkomend probleem is dat in een koffer je slechts van 1 kant kunt schroeven in de kast (en niet aan twee kanten zoals een open pc kast uit de winkel). Om een HD makkelijk erin en eruit te halen moet je meestal aan twee kanten schroeven erin draaien.

Ik zat te denken om de harddisk te schroeven op wat aluminium profielen die je dan weer ergens in de koffer vastschroeft, maar dit lijkt me toch niet zo handig.

Ik ben naarstig op zoek naar voorbeelden van mensen die soortgelijke zelfbouw projecten achter de rug hebben. Via google blijkt dit toch niet zo makkelijk te zijn. Iedereen lijkt te bouwen met de standaard winkel kasten

Heeft er iemand nog mooie voorbeelden?

Verwijderd

Gewoon een alluminium plaat zelf op maat buigen

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb mijn HD gemonteerd op zown ding: http://www.autdirect.co.uk/acatalog/hdkit.jpg en geef nu toe hoe vaak verander je van HD? gewoon deze 2 dingen vast schroeve op de bodem ;)
te halen bij de beter pc zaak :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Sjoerd op 31-12-2004 09:57 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
ik heb voor mijn project gewoon een oude hdcage uit een oude kast gehaald

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Ik ga voor m'n project een bakje van plexiglas maken, en daar bevestig ik de hd's in.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Gebruik een HDD-rack uit een oude kast. Zit de HDD zeker goed in en het rack kan je makkelijk ergens vastmaken.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Harddisks hebben niet alleen aan de zijkant schroefgaatjes, maar ook aan de onderkant.
Ik zou de harddisk er onderstboven inhangen, waarbij je de onderkant vastschroeft aan profielen (4 schroefjes door, wiskundig gezien :), hetzelfde vlak). Als je de Harddisk vast moet maken schuif je hem eronder, druk je hem omhoog tegen de profielen aan en schroef je de vier schroefjes vast en klaar ben je. Losmaken hetzelfde idee.

Verwijderd

Topicstarter
langezwieper schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 09:54:
Ik heb mijn HD gemonteerd op zown ding: http://www.autdirect.co.uk/acatalog/hdkit.jpg en geef nu toe hoe vaak verander je van HD? gewoon deze 2 dingen vast schroeve op de bodem ;)
te halen bij de beter pc zaak :Y)
Nice, ga zoiets denk ik ook proberen. En ja, een HD ga je niet snel vervangen. Ik heb twee raptors in raid staan (2*36Gb) en die houd ik voorlopig nog wel.
Aan de andere kant heb ik ook nog twee HD racks uit oude kasten alleen die vind ik zo gammel, maar die monteren wel lekker handig.

Verwijderd

Zelf heb ik ook 2 HDD rack gemaakt, en zelf vond ik het het makkelijkst om de schroefgaten aan de onderkant te maken, vooral ivm. de airflow.
Pagina: 1