[PHP] instelling in php.ini mbt $_POST en $_GET

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:56

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen; maar als ik de POST en GET variabelen wil gebruiken zonder eerst bijv. $process = $_POST['process']; te hoeven doen, welke instelling in PHP.ini is dat? Of hoe heet zoiets, dan kan ik zelf wel info opzoeken ervoer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:56

xces

To got or not to got..

Topicstarter
edit: is het register_globals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jij wilt wel gewoon $_POST['process'] doen, geloof me :)

Anders kan ik namelijk elke willekeurige variabele in jouw script zetten met script.php?jouwvar=mijnvalue
Als je dat niet goed dichttimmerd met unset($jouwvar); dan kan dat beveiligings problemen opleveren. (Je moet dan dus elke variabele erg goed in de gaten houden!)

Oh ja, even reageren op jouw vraag: Ja, het is register_globals.

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 31-12-2004 09:26 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
Register_globals on: De get en post variabelen worden zo gebruikt: $titelvandevariabele
die zou ik dus niet doen, allerlei security meuk die je ermee kan 'nuken'
Register_globlals off: die is de juiste: $_POST, $_GET, $_SESSION, $_COOKIE zijn je vars :P

Verder, check php.net :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

xces schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 09:11:
Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen; maar als ik de POST en GET variabelen wil gebruiken zonder eerst bijv. $process = $_POST['process']; te hoeven doen, welke instelling in PHP.ini is dat? Of hoe heet zoiets, dan kan ik zelf wel info opzoeken ervoer...
De instelling is register_globals, maar die staat niet zonder reden standaard uit. De meeste recente php-gerelateerde hacks hadden voorkomen kunnen worden als register_globals uit had gestaan.

Dus: wees onverstandig en zet het aan. Als je te lui bent om $_POST['naam'] in plaats van $naam te tikken, dan zul je waarschijnlijk toch geen aandacht hebben voor veiligheid.
offtopic:
Sjonge, 4 identieke reacties...

[ Voor 5% gewijzigd door kvdveer op 31-12-2004 09:49 ]

Localhost, sweet localhost