Toon posts:

[XP] Alt+ tab is reboot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

voordat er gezeurd word dat ik niet gezocht heb bij de FAQ en op het forum: dat heb ik wel, maar ik kan er echt niet uitkomen.

dit is het probleem; ik heb net een nieuwe proc/mobo/geheugen/voeding gekocht en in principe draait alles goed. Alleen als ik een spel speel en even naar windows wil start hij zonder enige reden opnieuw op! Ook start hij opnieuw op als ik gewoon het spel uit ga door simpelweg op exit te drukken.

kan iemand mij hiermee helpen want het irriteerd me behoorlijk :S

Groeten,

Sylvain

Verwijderd

Waarschijnlijk treed er een bepaalde fout op als je je game afsluit of overschakeld naar windows. Zet die functie van windows xp even uit dat hij moet herstarten bij een cirtieke fout en kijk je logboek even na wat de fout veroorzaakt heeft.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 07:24:
voordat er gezeurd word dat ik niet gezocht heb bij de FAQ en op het forum: dat heb ik wel, maar ik kan er echt niet uitkomen.
Positieve indruk maak hier meteen al mee zeg! :+

In ieder geval - kijk even in de BSOD Guide (staat in Windows Operating Systems - zoek maar even) :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe lol :P

Maaargoed, ik heb ff bij die link van je gekeken en de blue screen gedoe bekeken en ik heb te maken met dit:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000000A

het vervelende is alleen dat er niet een bestandsnaam bijstaat van de driver die er iets mee te maken heeft :/
dus ik weet nog niks..
ik heb gister alle bijgeleverde drivers geinstalleerd toen ik net windows er op had staan dus kapotte drivers: hmmm, denk het niet :o

Zou het eigenlijk niet toevallig met m'n videokaart te maken kunnen hebben?
dat is namelijk een Geforce 3 TI 200 (ja die word volgende maand vervangen >:) )
Ik stak namelijk toen net na het spelen van Lineage 2 m'n hand even in de pc en voelde even hoe warm m'n videokaart was, en daar kon je dus echt shoarma op bakken zo heet was ie :9
dus kan het ook zijn dat als ik terug schakel naar windows mijn videokaart het gewoon begeeft?

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Tip: RAAK NOOIT HARDWARE MET JE BLOTE HANDEN AAN !!!!
vooral niet als het aanstaat :P, liefst ook niet als het uitstaat.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:23:
hehe lol :P

Maaargoed, ik heb ff bij die link van je gekeken en de blue screen gedoe bekeken en ik heb te maken met dit:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000000A

het vervelende is alleen dat er niet een bestandsnaam bijstaat van de driver die er iets mee te maken heeft :/
dus ik weet nog niks..
ik heb gister alle bijgeleverde drivers geinstalleerd toen ik net windows er op had staan dus kapotte drivers: hmmm, denk het niet :o

Zou het eigenlijk niet toevallig met m'n videokaart te maken kunnen hebben?
dat is namelijk een Geforce 3 TI 200 (ja die word volgende maand vervangen >:) )
Gebruik eens de nieuwste drivers die je kan vinden voor je Geforce.
offtopic:
Ti ?200 :?

[ Voor 16% gewijzigd door Tukk op 31-12-2004 13:27 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een te warme videokaart zou het zeker kunnen zijn - een verkeerde versie van de videokaart driver ook (probeer eens te down of upgraden van ej driver)? :)

Verwijderd

Topicstarter
kmop zeg, ik bak geregeld eitjes & shoarma op me videokaart dus even aanraken mag ook wel >:)

en ik heb gewoon de nieuwste driver van NVIDIA.com?

offtopic:

en ja een Geforce TI 200 :/ :|

word volgende maand vervangen door ATI/Sapphire Radeon 9800se/pro O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 13:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:38:
kmop zeg, ik bak geregeld eitjes & shoarma op me videokaart dus even aanraken mag ook wel >:)

en ik heb gewoon de nieuwste driver van NVIDIA.com?

offtopic:

en ja een Geforce TI 200 :/ :|

word volgende maand vervangen door ATI/Sapphire Radeon 9800se/pro O-)
offtopic:
hoop toch voor je dat het geen se wordt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als het dus zou zijn dat videokaart het niet trekt: hoe gaat we dit oplossen dan?
(nieuwe videokaart komt volgende maand *begin februari*)

off: en dan zal ik speciaal omdat jij het zegt een pro kopen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 13:50 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:50:
Als het dus zou zijn dat videokaart het niet trekt: hoe gaat we dit oplossen dan?
(nieuwe videokaart komt volgende maand *begin februari*)

off: en dan zal ik speciaal omdat jij het zegt een pro kopen :P
Het niet trekken kun je volgens mij checken door de drivers te deinstalleren en de standaard windows drivers te gebruiken. Dan kan je grafische kaart alles makkelijk aan, wat je ook doet.

Knalt windows er nog uit, is het OF wat anders OF je kaart is echt naar de knoppen.
Doet hij het wel, is het de Drivers OF je kaart is een beetje kapot..

* Tukk bedenkt dat je dan nog eigenlijk niet veel verder bent ;)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
slimme jongen :P

hmm, heb nu trouwens gezien dat als ik op Exit druk in Lineage 2 ie óók een foutmelding van lineage 2 geeft. pas als ik bij dat schermpje op ok gedrukt heb krijg ik zo'n mooi blauw scherm :P even checken of het niet daaraan ligt dan O-)
en natuurlijk even kijken of ie alt-tab nog problemen geeft want misschien had het ook met me bios te maken, die was namelijk niet goed ge-update.
u hoort nog van me B)

Update 14:40:
hmm, nou het is nog niet gefixed en btw..als ik m'n videodrivers deinstalleer kan ik het spel niet eens opstarten omdat ie dan netjes zegt dat je goeie drivers moet installen :)
hoe kan ik m'n alt + tab probleem nou fixen ;(

Modbreak:Gelieve niet binnen 24 uur een nieuw bericht te plaatsen, maar je oude bericht aan te vullen

[ Voor 35% gewijzigd door sanfranjake op 31-12-2004 22:46 ]

Pagina: 1