Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Rounded Cables] Strak en Stevig

Pagina: 1
Acties:

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iedereen kent ze wel, en ze zijn ruim verkrijgbaar. ik heb ze zelf ook.

Alleen 1 ding waaraan ik me stoor is de afdekkapjes aan het eind van de kabels, waar de stekkers zitten

||>=========<||

Afbeeldingslocatie: http://ace-systems.nl/Menu/Cables/CableIntern/RoundCableFdd/RoundCableFDD15cm/AA/Pics/Fdd15cmSilver.jpg
dus bij de zwarte connectors!!! daar zie je hier bv die ruimte...

Die kapjes blijven vaak niet op hun plaats zitten.

Zijn er ook (hoogkwaliteit) rounded cables in de omloop die dit niet hebben? die daadwerkelijk uit 1 geheel bestaan om t zo te stellen (het ronde omhulsel vast aan de stekkers)??

[ Voor 7% gewijzigd door HyperTrophy op 31-12-2004 01:09 ]

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik denk dat het onmogelijk is om die dingen uit één stuk te maken, dus ik denk niet dat ze bestaan, helaas.

Verwijderd

Een direct antwoord op je vraag kan ik niet geven, maar is lijm geen optie?

Verwijderd

Je kan er idd lijm in spuiten, maar volgens mij blijf je dat eeuwig zien. Dat zou nog jammerder zijn, omdat ze nu nog een beetje mooi transparant zijn.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Dit probleem kun je supersimpel oplossen met een tie-ripje!

je kent die dingen wel... "Kapje" op z'n plaats zetten en dan tie-rip er strak achter. Wel het dunne stuk en niet op het kapje zelf!

Afbeeldingslocatie: http://www.stef-o.nl/got/tie-ripjes.jpg

Dit had je kunnen vinden op casemod forum

[ Voor 24% gewijzigd door steffex op 31-12-2004 09:07 ]

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
stef-o.nl schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 09:00:
Dit probleem kun je supersimpel oplossen met een tie-ripje!

je kent die dingen wel... "Kapje" op z'n plaats zetten en dan tie-rip er strak achter. Wel het dunne stuk en niet op het kapje zelf!

[afbeelding]

Dit had je kunnen vinden op casemod forum
Maar zelf zou ik dat niet willen vind ik niet zo mooi

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

je hebt van die kabelmoffen voor buiten onder de grond, daar maak je een verbinding en en vervolgens giet je er bitumen in (knalzwart), misschien is vullen met bitumen hier ook wel een idee

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zou je dat wat meer kunnen toelichten? snap denk ik wel waar je heen wilt...

Verwijderd

je kan vast wel ergens iets kopen wat te gieten is en vervolgens hard wordt. bitumen bv, maar ook epoxy ofzo, in modelbouwzaken hebben ze dat wel denk ik. Dat zou je dan mooi in die plastic kapjes kunnen gieten, wordt dat mooi zwart en blijft leuk vastzitten. ALs je het transparant wil houden heb je ook wel transparante epoxy

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:58

GVR

Voor zover ik me kan herinneren heb ik laatst bij Mycom rounded ide-cables gekocht, zonder een los beschermkapje erop.

Kan vanavond wel ff in mn kast kijken als je wilt

• wesleytjuh
  • Laatst online: 21:21
ik heb zelf sinds kort ook rounded kabels, ik vind het zelf ook jammer dat die kapjes zo los zitten, vooral als je in ze in allerlei bochten heb zitte :P.
vanavond maar fftjes tie-wrap techniek proberen :P

edit: zo beter ? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door wesleytjuh op 31-12-2004 18:57 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Het is tie-wrap ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11 11:51

fstieger99

www.Isaia.it

Waar heb je die extreem ronde roundeds vandaan?
space promotion? Ik zoek er namelijk al super lang een voor me floppy, maar ik wil een zwarte of blauwe en daar hebben ze die niet. Weet iemand nog een andere zaak die ze verkoopt?

The Sartorialist

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
Nee het is Ty-rap, staat op die dinges zelf @ me werk :)

Verwijderd

neem een verfstripper en verwarm da plastiek ff kes dan plakt het vanzelf op elkaar en ge ziet er nix van

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Flesdop schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 12:20:
[...]

Nee het is Ty-rap, staat op die dinges zelf @ me werk :)
offtopic:
Toch niet, het juiste engels woord is tie wrap, maar een fabrikant kan natuurlijk de naam ty rap hebben gegeven, alhoewel dit niet de juiste benaming is.

Ioniq 5 P45

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 06:29
Afgezien van het probleem van TS ben ik zelf benieuwd of er wat dunnere kabels zijn dan zoals de afgebeelde kabel. Dat hoeft toch allemaal niet zo lomp?? En de kabel is inderdaad bij de connector rondweg lelijk afgewerkt. Ook ik ben al tijden op zoek naar iets fatsoenlijks (kant en klaar, ik heb geen zin om zelf rounded cables te maken (Dat lukte me bij 40-aderige kabel prima, maar bij die nieuwere kabels met veel meer aders durf ik het niet meer aan).
En het heet inderdaad tie wrap...tie is engels voor draadje/touwtje, wrap is engels voor inpakken/bundelen

[ Voor 12% gewijzigd door 0siris op 01-01-2005 17:22 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Dunnere kabels? Die draadjes zijn al zo fragiel. Het zijn 80 draadjes en als het even kan afscherming, als je dat nog dunner wilt hebben dan kun je denk ik aardig wat problemen verwachten.

Verwijderd

En misschien een dik en mooi stuk krimpkous?

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 04:26:
Dunnere kabels? Die draadjes zijn al zo fragiel. Het zijn 80 draadjes en als het even kan afscherming, als je dat nog dunner wilt hebben dan kun je denk ik aardig wat problemen verwachten.
Waarschijnlijk die dingen op het einde, en ja die zijn er. Je hebt ook wel rounded cables die gebruik maken van dunner plastic en iets minder stug zijn. Dit verschilt echt heeel erg per 'merk' .

• wesleytjuh
  • Laatst online: 21:21
net de tie wrap techniek geprobeert , het werkt wel >:)
nu zie je ook gelijk stukje minder roze ;)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Pagina: 1