Celeron-M realtime uitlezen (snelheid op low onbekend)

Pagina: 1
Acties:

• Troy_BP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
ik heb sinds een week een laptop gekregen met een celeron-m 340 processor . nou voelt het dingentje een stuk sneller aanmet werken dan mijn athlon xp 1800+ desktop. iemand enig idee hoe een celeron-m zich verhoud tot andere cpu's (de athlon specifiek)?
ik heb gezocht voor vergelijkingen van een celeron-m tov andere cpu's maar was daarin niet succesvol:(
overigens is het zo dat acer(mijn laptop) een programma meelevert (epowermanagement) die de cpu langzamer zou laten draaien op de batterij. kan dit uberhaubt wel aangezien de celeron-m een pentium-m zonder speedstep is?
als het wel klopt weet iemand dan naar welke snelheid de celeron-m dan geschakeld word? of een progje ervoor.
ik kan gewoon nergens vinden of dit wel waar is...op de intelsite word er niet over gesproken en ook acer support maakt nergens melding van.

ik hoop dat iemand hier iets meer van weet.

Verwijderd

wcpuid
CPU-z

Check er mee en bekijk je clocksettings realtime, overigens kan je deze tools op google vinden.

• Troy_BP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:46:
wcpuid
CPU-z

Check er mee en bekijk je clocksettings realtime, overigens kan je deze tools op google vinden.
bedankt.

overigens beetje achterlijk maar de cpu schakeld niet eens terug......dat terwijl dat wel voorgesteld word

Verwijderd

Dat kan je alleen testen als je je power cord eruit plugt en op batterij verder werkt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Celeron M heeft inderdaad geen speedstep :) Zie ook
Celeron M in de overzicht van alle CPU's op The BalusC Server
Intel Processors Product Features Comparison

[ Voor 1% gewijzigd door BalusC op 26-04-2007 07:06 . Reden: link fixed ]