Canon digicam drivers aanspreken?

Pagina: 1
Acties:

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ten eerste, ik wéét dat er massa's topics zijn over hoe een digitale camera gebruiken als webcam. Dit gaat echter over iets anders.

Wat ik nu doe: ik gebruik het Remote Capture programma'tje van Canon om een live beeld vanaf m'n camera op m'n scherm te krijgen, en dit beeld capture ik dan met SoftCam die dit beeld naar een webcam bron stuurt.
Dit werkt, maar is nogal omslachtig! Ook moet het venster waarin het live digicam beeld staat altijd op de voorgrond blijven, anders wordt gewoon een stuk van een van m'n andere vensters gecaptured en doorgestuurd :) .
Dit moet beter kunnen!

Nu heb ik al behoorlijk wat ervaring met het schrijven van DirectShow filters, en het zou behoorlijk makkelijk zijn om een DirectShow source filter te zodat ik m'n digicam zonder enige moeite als webcam kan gebruiken,
ALS ik zou weten hoe ik de canon drivers voor m'n digitale camera moet aanspreken!
Het zou voor mezelf en iedereen die een Canon digitale camera bezit héél erg leuk zijn als ik zo'n DirectShow filter zou kunnen ontwikkelen, echter ik zou echt niet weten hoe ik er moet aan beginnen om de drivers te gebruiken ...
Er bestaat een SDK daarvoor, maar die wil Canon niet zomaar weggeven :) .
(Als iemand deze toevallig liggen heeft en wil delen met mij ...)
Dus ik zal wat creatief moeten zijn...
Is er soms iemand die weet hoe ik dit zou kunnen aanpakken?
Debuggen van die Remote Capture applicatie of zo? :|

Er is trouwens ook nog de legale kwestie: mocht ik er in slagen om zo'n DirectShow filter te ontwikkelen, mag ik deze dan verspreiden?

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 23:22

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Nah, DirectShow heeft daar niks mee te maken.
Ik moet gewoon weten hoe ik die remote capture functie moet gebruiken vanin m'n source filter...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uhm, ik werk (tegenwoordig) zelden op zo'n laag niveau in het OS, maar is het juist niet de bedoeling van een OS i.c.m. drivers dat het geen f*ck uitmaakt welke hardware er aan hangt? Als ik een HP of een Canon of een Lexmark printer gebruik maakt toch geen fluit uit voor mijn software? Dat is dan toch ook zo met videokaarten (OpenGL, Direct3D bla bla), geluidskaarten, en dus ook camera's? Ik neem aan dat er gewoon API's voor zijn, en het verbaast me niks als die inderdaad in DirectX zitten ergens...
Waarom zou je een Canon API moeten gebruiken, of for that matter uberhaupt merk-specifieke software?

Verder kun je een API meestal redelijk "makkelijk aftasten", dus dat Canon de documentatie niet vrijgeeft wil niet zeggen dat je er geen software voor mag maken. Dat het niet gesupport wordt is een tweede. (Kijk maar eens naar WINE e.d.)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
Eh,

Ga eens op zoek naar documentatie omtrent TWAIN en het gebruik ervan binnen je programma's?

Want een digicam/webcam/scanner etc, worden allemaal aangesproken via TWAIN/extra driver.

(Open photoshop er maar eens op na bij de import dingen -> Use TWAIN source en dan kiezen welke).

Kan je ook niet verder helpen dan dit: TWAIN.