Asus A8N-SLI boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94826

Topicstarter
Ik zit hier met het volgende probleem: mijn ASUS A8N-SLI Deluxe mobo wil totaal niet booten. Specs van mijn PC zijn (vandaag binnen gekregen overigens):
ASUS A8N-SLI Deluxe Mobo
AMD Athlon 64 4000+
1GB PC3200/400MHz Kingston memory
ASUS X800XT 256MB PCI-E
Antec NEOPower 480W PSU
2 WD740 Raptors (moet in RAID-0 gaan werken, maar moet eerst uberhaupt in t bios zien te komen).
Het probleem is dat zodra ik de PC opstart alle fans etc gaan draaien, maar ik krijg geen beeld en ik hoor zelfs geen gepiep van het speakertje. Ik ben nog niet zover gekomen om de verschillende onderdelen (memory/VGA etc etc) te testen op een andere PC. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 14:07
Anoniem: 94826 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:19:
Ik zit hier met het volgende probleem: mijn ASUS A8N-SLI Deluxe mobo wil totaal niet booten. Specs van mijn PC zijn (vandaag binnen gekregen overigens):
ASUS A8N-SLI Deluxe Mobo
AMD Athlon 64 4000+
1GB PC3200/400MHz Kingston memory
ASUS X800XT 256MB PCI-E
Antec NEOPower 480W PSU
2 WD740 Raptors (moet in RAID-0 gaan werken, maar moet eerst uberhaupt in t bios zien te komen).
Het probleem is dat zodra ik de PC opstart alle fans etc gaan draaien, maar ik krijg geen beeld en ik hoor zelfs geen gepiep van het speakertje. Ik ben nog niet zover gekomen om de verschillende onderdelen (memory/VGA etc etc) te testen op een andere PC. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
aan je moederbord of geheugen, probeer eens bios reset en kijken of je de SLi card op single hebt staan

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 22:44
Check ook ff of je wel de extra stroomvoorziening voor de videokaart hebt aangesloten.

Anders ff kaal opstarten met 1 strookje geheugen, proc + koeler, en videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Heb je luidsprekers op de onboard sound aangesloten?
Zo ja dan vertelt een mevrouw je wat er niet goed is tijdens de post

Edit: Is die 1 GB geheugen 1 dimm of 2?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 614 op 31-12-2004 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb net ff het BIOS hardwarematig gereset. Heeft helaas niet geholpen. Wat ik echter wel vreemd vind is dat de ASUS EZ-Selector (die insteek chip voor je SLI configuratie) er juist verkeerd om in zat toen ik het mobo uit de verpakking haalde (in het boekje staat namelijk dat deze op single-card moet staan ipv dual card. Ik heb deze verwisseld maar ik dit hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat hier trouwens om deze geheugen modules:
Kingston KVR400X64C3AK2/1G DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Ik heb ergens gelezen dat dit bord vrij gevoelig is voor type geheugen, staat de jouwe in de onderstaande lijst:
http://www.asus.com/products/mb/qvl/A8N-QVL.pdf

Let op, welke chips op de reepjes zitten.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Wat zegt de mevrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze zegt nix... Krijg helemaal nix te horen zodra ik m'n PC aanzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:56

SgtStrider

Fractal Switchover!

Jammer voor je, staat niet op de kaart. Zou 1 van de qualified Kingston repen halen als ik jou was.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
euh.. ik dacht dat het juist was gequalified voor dit mobo... Vrijwel het gehele type nummer komt overeen. Is dit mobo echt zo vreselijk gevoelig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-04 13:13
Kan van alles zijn, maar het geheugen zou gewoon moeten werken op dit moederbord, er zijn slechts enkele reepjes geheugen die niet werken op dit MB. Zoals je in de ervaringen topic (topic 9892550) kan lezen.
Ik weet niet wat je al geprobeerd heb maar probeer volgende zaken eens!
Controlleer of je CPU/videokaart goed in de socket/slot zit.
Probeer hem eens op te starten zonder geheugen erin, bios stem zou dan een melding moeten geven, en als dat niets opleverd probeer dan met 1 reepje erin.
Ohhh ja controlleer ook of je MB geen sluiting maakt zal ook niet voor het eerst zijn....
Als dat allemaal niets opleverd heb je waarschijnlijk een defect MB, geheugen of processor, echter begint een MB over het algemeen te piepen als een van de laatste 2 zaken stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:28
Dit probleem komt ook al voor met de Asus A8V Deluxe die ook op s939 is.
Het probleem bij de A8V Deluxe zit hem in het geheugen en in de laatste BIOS.
Bij de A8V was het namelijk zo dat de 3000+ pas vanaf BIOS 1009 werkt.

En als op dit bord een ouder BIOS zit i.p.v. 1009 dan geeft ie idd geen beeld en geen piepjes uit de speakers, maar alles start wel op.

Ik zou sowiezo eens proberen of het systeem wel met 1 geheugenmodule wilt opstarten, en dan even alle banken te proberen.
Want met de A8V zijn namelijk ook al wat geheugen problemen met Dual Channel...
Wil ie dan nog steeds niet opstarten met 1 geheugenmodule, dan zou je hem ergens moeten laten flashen naar de laatste BIOS.

[ Voor 10% gewijzigd door Game-Freak op 31-12-2004 01:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peidy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01-2024
Geheugen in derde dimm bankje steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelt
  • Laatst online: 12-05 19:01
Paar weken geleden heb ik iets soortgelijks meegemaakt met Asus K8V-SE. Uiteindelijk bleek dat voeding uit Aopen QF50 kast niet goed overweg kon met dit bord. Na het eruit en erin doen van de 4-polige (cpu-)connector, ging het wel wat beter (kwam in de Bios) maar bij het opnieuw opstarten bleef het beperkt tot draaiende fans. Na plaatsing van andere voeding was het probleem opgelost.

Ben benieuwd wat momenteel de status is van je probleem aangezien ik haast een identieke configuratie (incl. voeding) in de bestelling heb staan.

Shit does not happen, it's being produced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik heb hetzelfde mobo en hetzelfde geheugen ( KVR400X64C3AK2 2x 512 ) , en daar levert de combo geen problemen op. Verder heb ik niet direct suggesties, behalve dat ik niets met de ez-connector gedaaan heb na uitpakken, maar direct m'n X800pro erin geplugged. Mijn geheugen zit in 1e en 3e bank.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
er loopt hier op GoT een topic over de Asus A8N-SLI en A8N-SLI-Deluxe.
Daar zeggen ze ook dat een AMD64 moederboard niet zo picky is qua geheugen, omdat de geheugencotroller in de processor zelf zit. Ik zou dus niet zo snel nieuw geheugen gaan halen.
Probeer eens te testen met een andere AGP kaart en als dat niet werkt, een andere PCI videokaart. Ik heb zelf met een Asus Radeon 9600XT 2 x gehad dat deze DOA was. Kans zal klein zijn, maar alles waar je zeker van bent is een probleem minder :z

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Hier precies hetzelfde probleem. Ook de standaard procedures doorgelopen... (ook met 2 verschillende PCI videokaartjes geprobeerd)

De fans draaien wel maar er gebeurd verder niks, ook geen piepjes of stem.

(geheugen: 2x512MB TwinMos PC3200 dual channel kit)

edit: testen met een andere AGP kaart gaat trouwens niet want een A8N heeft geen AGP 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door hershel op 04-01-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 00:36

VIPER2001

[GOT]The Source

sjakietrekhakie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:40:
Hier precies hetzelfde probleem. Ook de standaard procedures doorgelopen... (ook met 2 verschillende PCI videokaartjes geprobeerd)

edit: testen met een andere AGP kaart gaat trouwens niet want een A8N heeft geen AGP 8)7
Probeer alleen met 1 dim op te starten (had ik ook met m'n a8v del.(winchester)) (was trouwens met een bios update verholpen.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124837

sjakietrekhakie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:40:

Dit had ik na instal. nieuwe hardware. Zelfs met een extra hd moest ik eerst cmos clear uitvoeren.

Pci videokaart werkte wel (2mb virge)

Verder heb ik de molex en 4 pins op het moederbord gewoon aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Verschillende CMOS clears geprobeerd, allerlei geheugen combinaties... en ik heb 2 S3 PCI kaartjes geprobeerd maar geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114041

Ik had tot net precies hetzelfde probleem. Totdat ik de ATX12v connector naast de cpu zag. das zon vierkant 4 pinnig connector. Toen ik die aansloot deed ie het weer.
Probeer dat maar ff. Maareh ik ga weer verder;)

Suc6 nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Majordolph:
Ik keek net even of dat stekkertje er bij mij wel in zat... niet dus! Jouw tip lijkt me dus de oplossing. Maar nu heb ik een Tagan 480W voeding en daar zitten 2 blauwe 4-polige 12V stekkertjes op, op de ene staat P4 en de andere P4+ volgens mij.

Welke van de 2 zou ik er in moeten doen, of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133816

de blauwe P4 kabel moet gebruiken en niet de +P4 kabel. Deze zou alleen voor in het gebruik zijn met 8 pin stekkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32309

Dit probleem had ik ook. De 4 pin connector (zwart/geel bij mij) moet linksboven zijn aangesloten, anders doet hij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
maar dit alles staat toch gewoon in de handleiding??

pagina 51:
''Do not forget to connect the 4-pin ATX +12V power plug; otherwise, the system will not boot"

en ik mag toch aannemen dat wanneer je dit moederbord hebt je de handleiding had gelezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81370

hey ff een vraagje waar heb je deze hardware besteld, want ik ben op zoek naar iets vergelijkbaars alleen tot nu toe nog neit kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
nog nooit gehoord van de pricewatch??
Daar staat alles gewoon hoor. Ook gelijk vermeld wie het dan verkoopt voor welke prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38121

Is nu de oplossing gevonden voor dit boot probleem?
Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem.
Geen beeld en geen piepjes van het moederbord en ook het powerlampje op mijn kast brand niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Hier hetzelfde.

Klotemoederbord.

Heb er al drie gehad die sterven na twee weken, bij drie andere mensen, waarvan ik er twee niet samengesteld heb.

DFI's erin en alles draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132746

Ik heb ook dit probleem. Alles zit goed aangesloten, ook de 4-pin ATX +12V. Zelfs de powerled aan de voorkant doet het niet, ik hoor ook geen stem terwijl de fans wel gaan draaien en op het mobo het groene lampje brandt....

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19104

Mijn systeem bleef bij het opstarten hangen doordat ik de paarse SATA-kabel in de rode "SATA RAID 1" aansluiting had geprikt (ben een beetje kleurenblind).

Hij moest uiteraard in de zwarte "SATA 1".

Uiterst 8)7 natuurlijk, maar misschien heeft iemand er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damor807
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik heb ook dit moederbord. Werkt bij mij allemaal prima.

Even een paar aandachtspuntjes:

- Het gebruik van de "EZ-Selector" (onterecht gebruik van EZ als easy!) is niet erg logisch. Let op dat hij er op de juiste manier in zit (even nakijken in de manual).

- Zorg bij gebruik van een PCE-express card dat je de molex stekker naast de PCE-express sloten aansluit (dit is noodzakelijk, zeker indien je geen 24 pins voeding hebt: http://www.asus.com/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=100091347 )

- Sluit de P4 stekker vlak naast de CPU aan.

Dan heb ik ook nog een aardige mod voor mensen die niet zo van herrie houden:

- De fan op de chipset van het moederbord produceert nogal wat herie. Als je een 50 ohm weerstandje op het rode draadje monteert dan hoor je bijna niets meer en heb je nog ca. 5900/6000 rpm end e temp blijft keurig rond de 32 graden.

Dit heb ik als volgt gedaan:
Haal de stekker waarmee deze fan is aangesloten op het moederbord los. Je ziet aan de zijkant een 3-tal kleine gaatjes in de stekker. Druk de middelste (stevig) in met een paperclip of een klein schroevendraaiertje en tref voorzichtig aan het rode draadje, deze zou zonder veel kracht los moeten laten.
Neem nu een weerstandje en monteer deze tussen de aansluiting en de draad en tada.... stilte.....!!!! Als jullie wat foto's nodig hebben moet je het maar even laten weten.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Damor807 op 26-01-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb niet de harde schijf verkeerd aangesloten, de P4 zit er uiteraard ook gewoon in. En die "EZ-plug" is toch alleen nodig als je 2 videokaarten op je mobo aansluit?

Verder zou ik wel een plaatje van je gemodde fan willen zien, maakt inderdaad nu relatief veel herrie.

Ik vind het erg apart dat de leds aan de voorkant niet branden (alleen die van de hdd gaat heeeeeeeel even aan als ik power inschakel)....

Ik kom er helaas niet uit zo... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132667

Show us Damor .. very interesting!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114041

Anoniem: 132746 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:32:
Ik heb niet de harde schijf verkeerd aangesloten, de P4 zit er uiteraard ook gewoon in. En die "EZ-plug" is toch alleen nodig als je 2 videokaarten op je mobo aansluit?

Verder zou ik wel een plaatje van je gemodde fan willen zien, maakt inderdaad nu relatief veel herrie.

Ik vind het erg apart dat de leds aan de voorkant niet branden (alleen die van de hdd gaat heeeeeeeel even aan als ik power inschakel)....

Ik kom er helaas niet uit zo... :?
Je moet je EX-selector op single zetten als je maar 1 videokaart hebt. Als niks werkt, probeer eens eens te booten zonder geheugen erin. Kan zijn dat hij je geheugen niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Ik volg met interesse dit topic. Heb eergisteren ook een bestelling gedaan met de ASUS A8N-SLI.

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij boot gewoon niet, niet met en niet zonder geheugen.

Als ik helemaal niets aansluit behalve de voeding voor het mobo (met 20pins voeding) en de P4 erin en ik sluit de kast aan (powerled, hdd, speaker en reset stekkertjes) gebeurt precies hetzelfde.... Niks dus!

Zelfs de powerled aan de voorkant brandt niet. Overigens gaat de led voor hdd activiteit heeeeeeeeeel even aan en dan uit.

Ik heb contact gehad met de winkel, waar ze me overigens totaal niet kunnen helpen met dit probleem en ze willen 'm wel terugnemen. Hopelijk ben ik met een nieuw mobo geholpen...

Will keep you posted. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damor807
  • Laatst online: 14-10-2023
edit:

Een beschrijving van mijn mini-mod die de fan op de chipset wat trager kan laten draaien vindt je hier.

De volledige beschrijving heb ik hier weggehaald omdat dit een specifiekere thread is gericht op de problemen die men ondervind bij het opstarten.

[ Voor 103% gewijzigd door Damor807 op 27-01-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanbarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17

johanbarten

Fallout fanatic

hier hetzelfde probleem
A8N-SLI, 3500+, 1GB geheugen, 460watt enermax voeding.

fans draaien, maar daar blijft het erbij. geen POST en piepjes.
al geprobeert zonder geheugen, pci videokaartje, met 20 en 24 pins atx stekker.
heb het wel geprobeert met een brakke S3 Trio, (doet het maar in 1 van de 3 pc's hier) maar dan zou er toch wel iets van POST, piepjes te horen zijn.
Ik zou zeggen dat onwaarschijnlijk is dat je een Pci-E kaart nodig hebt om dit systeem te kunnen starten.
Het lijkt me sterk dat mobo kapot is, aangezien meerdere mensen dit probleem hebben.
iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ram in ander slot gedaan? Dat wil bij menig mensen nog wel eens helpen...(meestal slot 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanbarten

johanbarten

Fallout fanatic

zonder geheugen zou ik wel iets van een piep/post moeten horen maar dat vertikt ie ook nog steeds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124837

cmos clear?
Heeft hier in het begin geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanbarten

johanbarten

Fallout fanatic

Cmos clearen heeft niets geholpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-04 13:13
johanbarten schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:51:
zonder geheugen zou ik wel iets van een piep/post moeten horen maar dat vertikt ie ook nog steeds :(
Ik heb met het 1003.005 bios een aantal keer gehad (en met het 1002 bios 1 keer) dat hij geen beeld gaf todat hij weer in het OS was. Daar het MB bij jullie nieuw is en er dus waarschijnlijk nog geen OS opstaat zou je dus helemaal geen beeld krijgen. Om dit op te lossen heb ik het bios gecleared op de volgende manier:

Stroom eraf (stekker eruit)
clear CMOS jumpertje omzetten
batterij eruit
batterij omgedraait terug plaatsen
wacht 30+ seconden
draai batterij weer om
plaats jumper weer terug in normale stand
stekker er weer in en aan!

Dit heeft elke keer het probleem opgelost, alleen de jumper verplaatsen en batterij eruit hielp maar ongeveer 50% van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanbarten

johanbarten

Fallout fanatic

werkt ook al niet, jammer genoeg. als ik het moederbord vandaag niet aan de praat krijg zal ik het mobo maar naar de winkel brengen. kijken of ze er daar iets mee kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door johanbarten op 26-01-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRacer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2019
Ik heb de A8N-SLI (+AMD64 3200+ S939 winchester + Corsair pc3200 matched pair 2*512 cas2)ook, en ondervind er ook problemen mee. Heb al diverse malen meegemaakt dat dat fans heel even draaien en dat ie dan weer meteen uit staat. Heb hem met bios jumper en met insert of delete toets weer een aantal keer aan de gang gekregen.... en ga nu een bios-update doen, hopelijk werkt dat wel.

zit namelijk ook met het probleem dat ik al 2 keer windows opnieuw heb moeten installeren omdat ie iedere keer zegt dat ie niet kan booten vanaf me sata-schijf :(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe A8N-SLI.
Bij mij ligt het aan het geheugen.
Dit moederbord is erg geheugen gevoelig
Je moet je aan de QVL (Qualified Vendors List) van Asus houden.

Deze QVL kun je hier vinden.

Wat ik trouwens ook vreemd vond, is dat mijn ATX (Antec 400w) voeding stekker kleiner is dan de aansluiting op mijn moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het moederbord teruggestuurd naar de winkel (www.cool-prices.nl) en een nieuwe van ze ontvangen. Deze gisteravond in mijn kast geschroefd en de aansluitingen van de leds en speaker gedaan en keyboard aangesloten. Zonder processor of geheugen opgestart en ..... Niks, geen POST of piepjes. De fans draaien wel en de leds op het toetsenbord gaan ook even aan (zoals normaal bij opstarten).

BIOS gecleared dmv verwijderen batterij en omzetten clear cmos jumper, de power-led aan de voorkant van de kast brandt nu als ik power inschakel.

Vervolgens met processor (AMD Athlon 64 3000) en geheugen (2x 512mb infineon, asus qualified vendor) opgestart en hetzelfde. Met videokaart (6600GT) en monitor aangesloten gebeurt ook hetzelfde, geen signaal naar de monitor.

Voeding is verder goed aangesloten en ik kan echt niet verzinnen waar het aan kan liggen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 07:47
bij mij was het probleem ook zo dat alles wel aanging maar geen post , maar dat lag dus puur aan het merk vga-card , (ik had 2 x msi 6800) die waren niet compatible met die asus , ik heb nu mijn asus board in de verkoop gegooid en een msi platinum besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand heeft enig idee waar het aan kan liggen? Ik dus ook niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
nee iedereen lijkt hopeloos te zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Ik heb hier ook een ASUS A8N SLI deluxe, ik heb er totaal geen problemen mee. Staat hier gewoon op bios 1002.

Misschien is het verstandig om eens een mailtje naar ASUS zelf te sturen, en daar is eens advies te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb op het forum van AnandTech nog wel een aantal nuttige tips gelezen, die ga ik maar eens proberen vanavond.

Mocht het wonder boven wonder werken post ik dat hier ook nog wel.

I will keep you posted!

|:(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 132746 op 04-02-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136011

de p4 plus stekker hoeft er niet in .
wel de extra stroom voorziening ( molex steker aansluitenop het mobo bij de graka's

alle drives eraf halen ook de hd's zodat er niets aan het mobo aangesloten is (ook case fans niet)
alle geheugen banken verwijderen
wel video kaart met booten erin 1e keer een pci kaartje en kijken of tie dan wil booten.

eerst niets in het bios veranderen gewoon standaard instellingen laten staan.

boot hij dan wel ?, dan de pci_e gpu erin en weer hetzelfde werkt dit ...dan eerst1 geheugen bank erin enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb nu mijn msi k8n platinum sli binnen , alles ingebouwd , en gelijk draaien _/-\o_

precies de zelfde handelingen vericht ..

dus asus is toch echt de gene die wat fout doet of iets niet goed omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 20:44

star-saber

Ryzen

ik heb totaal geen problemen met mijn asus bord :)
alles werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier dan mijn waarschijnlijk laatste post over dit onderwerp.

Nadat het eerste moederbord dat ik had gekocht was vervangen door www.cool-prices.nl ging ik ervan uit dat het tweede moederbord wel goed zou zijn, werkelijk alle tips van anderen geprobeerd en uiteindelijk moedeloos mijn pc'tje naar de PC-Dokter gebracht.

Daar hebben ze er een ander ASUS A8N-SLI moederbord ingezet en voila, werkte prima. Buiten de kast opgebouwd met mijn tweede moederbord en dezelfde problemen speelden weer. Verklaring van de dokter was dat het moederbord defect was, twee achter elkaar dus, hoe groot is die kans???

Ik ben ondertussen weken en weken verder maar het systeem blijkt nu dus te werken.

:?

Anoniem: 137389

Bedankt voor alle informatie in deze post.

Bij mij bleek inderdaad het geheugen een probleem te zijn in dual opstelling.
Na het geheugen uit slot 1 te trekken en alleen slot 3 te laten zitten, wilde alles wel goed werken.
(andersom werkte echter weer niet)
Dit betreft het Corsair Value 512 geheugen.
Ben er niet echt blij mee, maar ik weet in ieder geval waar het in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110392

Ik heb een vraag ik heb een:

Asus A8N-SLI-Deluxe
AMD 3000+
2x 512MB dual channel(corsair)
Club3D 6600GT
80 GB harddisk
Windows xp pro

nu heb ik geregeld uitval van mij procfan zegt asusprobe,nu heb ik ook al speedfan gebruikt die zegt dus het zelfde?
Temps:

proc: 32
mobo: 27
+12v: 11.776
+5: 5.026
+3.3: 3.312
Vcore:1.392

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Anoniem: 137389 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:33:
Bedankt voor alle informatie in deze post.

Bij mij bleek inderdaad het geheugen een probleem te zijn in dual opstelling.
Na het geheugen uit slot 1 te trekken en alleen slot 3 te laten zitten, wilde alles wel goed werken.
(andersom werkte echter weer niet)
Dit betreft het Corsair Value 512 geheugen.
Ben er niet echt blij mee, maar ik weet in ieder geval waar het in zit.
Ah, ik had hetzelfde probleem. Als je maar 1 geheugen gebruikt moet ie in het blauwe slot zitten het verste van de processor, slot 3 dus. En daar snap ik dus de logica niet van. :? |:(

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoaxbe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-06 19:12

Hoaxbe

Revived his 9500

Het is echt niet te doen met die Asus A8N borden. Gisteren heb ik ook eentje in elkaar gestoken met de volgende specs :
  • A8N Sli (deluxe)
  • AMD Athlon 64 3500+
  • 2 x 512MB Kingston RAM (staat zeker op de qualified vendors list)
  • Ati X700 kaart
  • Tagan voeding
Het lijkt me zo (al zoekend op google) dat de meeste mensen dit probleem hebben met het RAM in de eerste plaats, maar ook met de voeding en de Ati kaart. Zou normaal gezien toch niet mogen?

Na alles in elkaar gestoken te hebben krijgen we enkel een oneindige loop aan lange biepjes die 2 sec duren en dan weer 4 sec pauze. Deze code opgezocht op internet en toch blijkt het het geheugen te zijn. Vanmiddag test ik eens met wat ander, ik laat je dan wel wat weten.

Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:27
Hoaxbe schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:29:
...knip...

Na alles in elkaar gestoken te hebben krijgen we enkel een oneindige loop aan lange biepjes die 2 sec duren en dan weer 4 sec pauze. Deze code opgezocht op internet en toch blijkt het het geheugen te zijn. Vanmiddag test ik eens met wat ander, ik laat je dan wel wat weten.
Waar kun je de betekenis van die code's vinden, zit nu al even te zoeken maar geen succes.
Ik wil dit graag weten omdat zojuist mijn asus a8n ook niet meer veel verder komt dan dat de fans gaan draaien en het mobo om de paar seconden piept. Moederbord heeft precies 4 dagen gewerkt :S
(trouwens m'n specs:
asus a8n sli deluxe mobo
2x512 mb twinmos
xfx geforce 6600gt
amd fx-53 4000+ cpu)

Edit: en dan ga je terug naar de winkel en dan werkt opeens alles weer :? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Emcee op 02-03-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17526

Sinds kort ben ik ook in 't bezit van een Asus A8N-SLI moederbord. Na een paar uur gedraaid te hebben (installatie Windows, Windows Update), stopte m'n systeem er spontaan mee. Aanzetten lukte vervolgens niet meer.

Op 't internet heb ik al vele vergelijkbare problemen gelezen, met tal van mogelijkheden en oplossingen.. Allen helaas zonder succes (hardware loskoppelen en één voor één aansluiten, bios resetten, etc.)

Als ik mijn computer aan zet gebeurt het volgende:

1) hij start op en met een beetje mazzel wordt Windows XP nog geladen

OF

2) hij start niet op, maar de fans draaien even en stoppen er weer mee

OF

3) hij start na 30 sec. op, de fans draaien even en stoppen er weer mee

Wat zou dit kunnen betekenen? Voeding (350W) trekt 't niet?! Mobo niet helemaal lekker?!

Mijn specs:
Asus AN8-SLI moederbord
AMD Athlon64 3000+
Antec SL350SP voeding
2x 512 Mb Kingston ValueRAM (staat op de QVL van Asus)
200 Gb Maxtor SATA
NEC DVD brander
Asus 6600 PCI-e videokaart

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 17526 op 19-03-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb woensdag dit bord nog gebruikt, wou ook niet booten , bleek dat de resetknop continu contact maakte en het ding maar bleef resetten. Erg stom :| Probeer even zonder zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas... ook zonder reset aansluiting stopt ie er na een paar seconden weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64486

Check voor de zekerheid nog even na of dat je geheugen module wel in het goede slot zit welke DIMM_B1 is (staat ook in de Asus Manual btw: When using one DDR DIMM module, install into DIMM_B1 slot only.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

ff voor de duidelijkheid, als je de mevrouw wil horen, moet je de onbaord geluidsuotputs gebruiken.

als je een voeding heb met een 20-pins mobo aansluiting, zorg dan voor een converter of nieuwe voeding.

lees de handleiding eerst grondig door, zodat je weet wat en waar je iets moet aansluiten(gericht op P4 stekker).

kijk ofer ergens niet kortsluiting is, bouw je pc eens op buiten je kast op een houten plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anoniem: 127962 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:47:
ff voor de duidelijkheid, als je de mevrouw wil horen, moet je de onbaord geluidsuotputs gebruiken.
Yups, en uiteraard de front-output nemen.
als je een voeding heb met een 20-pins mobo aansluiting, zorg dan voor een converter of nieuwe voeding.
Is niet nodig, werkt prima hier met een gewone 20-pins connector, die kan er maar op 1 manier in. Uiteraard niet vergeten de 12volts P4-connector voor de cpu aan te sluiten. Een PEG-voedingsaansluiting heeft mijn voeding ook al niet, maar bij mijn Club-3d x800 xl wordt een converter voor een gewone molex meegeleverd. En het is prima stabiel hier met een Antec TruePower 430W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132756

Na mijn bios geupdate te hebben naar versie 1.006 waren mijn geheugen problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn mobo doet 't inmiddels weer... 't lag aan een 350 Watt Antec voeding die niet toereikend was. De Tagan 480 Watt die er nu in zit trekt 't wat beter. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52652

Had hetzelfde probleem, de extra 4 pins molex voedingsconnector naast je videokaart moest bij mij voorzien zijn van een aansluiting. (wel bizar: 480 watt voeding, 24 pins aansluiting, standaard 4 pins aansluiting, videokaart pci aansluiting en ook nog een een extra 4 pins molex connector waarvan ze zeggen dat deze alleen aangesloten hoeft te worden bij een sli opstelling, maar mn 850 xt pe gaf mooi geen beeld zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Wordt die QVL lijst van asus nog wel eens geupdate want ik zie mijn toekomstig geheugen er niet tussen staan en dat baart mij toch enige zorgen

En hoe belangrijk is deze lijst dus

[ Voor 12% gewijzigd door Mili op 11-04-2005 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Laatst online: 27-06 07:24
Ik heb op dit mobo ondertussen G.Skill PC4400LE en TWiNX PC4000 mogen testen en als ik het goed heb staan die beide niet in de QVL, maar heb draaide allemaal perfect. Dus volgens mij issie niet up to date, of is het minder boeiend dan verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quidje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 13:08
Bij mij zelfde probleem. Las hier over de EZ Selector (stond op 2 kaarten terwijl ik er maar 1 in heb zitten). Omgedraaid en nog niet booten. Vervolgens hier gelezen over 1 reepje geheugen dat die in B1 moet (ipv A1 waar ik um logischerwijs in had gedaan). Nog een keer aan en.... JAAAAAA hij boot.. Lang leve dit tweak forum!!! _/-\o_
Specs:
A8N SLI - Deluxe
3200+
Kingston 512 Mb
Tagan 480
Leadtek PX 6600 GT TDH Extreme.
En nou snel verder. Ben al 2e dag bezig met installatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Kijk als je kaartje van je SLI er echt goed in zit.

dit heb ik ook eens gehad en het heeft mij kopzorgen bezorgd.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137688

Hier hetzelfde probleem met de A8N SLI DeLuxe

Het systeem heeft 3 maanden goed gewerkt en was dus goed aangesloten.
Eerst tijdens het opstarten allerlei biepjes en nu draait de fan alleen nog, het lampje op het mobo brand nog wel.
Kaal opstarten of met 1 reepje maakt niet uit.

ASUS gebeld, die zeggen dat ik bij de verkoper moet zijn
MegaWebshop ge emailed die zeggen dat ik ASUS moet bellen

zucht..
Wie heeft er nog suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had ongeveer hetzelfde en het moederbord bleek 'gewoon' kapot te zijn, bij mij tot twee keer toe zelfs. Wat je zou kunnen proberen is je comp opstarten met een ander moederbord. Ik heb er weken mee zitten kutten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Laatst online: 01-07 18:18
Zelfde probleem bij een vriend, hij zit er al 2 weken mee, en heeft eindelijk gevraagd of ik langs wil komen.

Maar ik heb hetzelfde probleem met m`n DFI Ultra-D en een Asus A8V gehad. Destijd was de oplossing bij beide borden het geheugen in Slot 3 doen, dan bootte hij wel, BIOS updaten naar de nieuwste versie, en extra RAM reepje erbij (die tevens bij beide borden niet op de aangeraade lijst stond, betreffende OCZ VX PC4000 @ DFI en Elixir OEM PC3200 @ Asus) en draaien maar :)

Ik neem aan dat dit ook bij hem het geval zal zijn. Zoniet dan moet hij maar andere voeding halen, hij heeft er nu een OEM400Watt 20pins in zitten.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139240

Ik heb een a8n-sli deluxe gekocht welke voor 2 maanden goed heeft gedraaid.
nu krijg ik elke keer de melding system boot failure insert system disk.
gekeken of dit aan mijn 2 sata schijven lag door deze bij mijn broer erin te zetten, nee dus worden gewoon herkend. cmos gereset niks. pczaak gebeld, klinkt als een RMAtje stuur maar op, nu 4 weken verder nieuw moederbord gekregen en de melding komt nog steeds? help? :'(
met de asus cd erin, om een opstartfloppy te maken, krijg ik error code -35210 ? iemand hulp? :'(

specs

a8n-sli deluxe
2 x maxtor diamond 10 200GB SATA
2 x 512 MB cross air
1 x nvidia 6800 GT SLI met zalman vf700
antec lifestyle sonata 380 W
ide dvd rom en ide dvd brander zijn op dezelfe ide poort aangesloten.
ide floppy disk

EZ-plug aangesloten, ATX kabel aangesloten, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 14:33

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 139240 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:16:
gekeken of dit aan mijn 2 sata schijven lag door deze bij mijn broer erin te zetten, nee dus worden gewoon herkend. cmos gereset niks. pczaak gebeld, klinkt als een RMAtje stuur maar op, nu 4 weken verder nieuw moederbord gekregen en de melding komt nog steeds? help? :'(
met de asus cd erin, om een opstartfloppy te maken, krijg ik error code -35210 ? iemand hulp? :'(

specs

a8n-sli deluxe
2 x 512 MB cross air
1 x nvidia 6800 GT SLI met zalman vf700
antec lifestyle sonata 380 W
ide dvd rom en ide dvd brander zijn op dezelfe ide poort aangesloten.
ide floppy disk

EZ-plug aangesloten, ATX kabel aangesloten, enz.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, ik had precies hetzelfde en was al met m'n hd's onderweg naar de leverancier. Daar bleken de hd's goed te zijn. Weer thuis alles aangesloten, no go. Asus sata kabels vervangen door twee andere die ik nog had liggen en alles draaide weer als een zonnetje. (Asus kabels in andere pc aangesloten en ook niet booten, maar bios herkende de schijven wel)
Twee weken later cpu vervangen door een rev e (Venice). Een week lang geen problemen, daarna soms niet booten. Nieuwe bios en sindsdien geen problemen meer.

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 29-07-2005 10:56 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65811

Anoniem: 110847 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:12:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe A8N-SLI.
Bij mij ligt het aan het geheugen.
Dit moederbord is erg geheugen gevoelig
Je moet je aan de QVL (Qualified Vendors List) van Asus houden.

Deze QVL kun je hier vinden.

Wat ik trouwens ook vreemd vond, is dat mijn ATX (Antec 400w) voeding stekker kleiner is dan de aansluiting op mijn moederbord.
ehh je hebt voor dit board een EATX 2.0 voeding nodig die een 24 pins stekker heeft. Als jouw voeding die niet heeft kun je de normale 20 lijnen te zwaar belasten waardoor je board niet boot. je kan proberen een converter te halen van 20 naar 24 pin maar dat lost de belasting van je 12V rail niet op. Ik heb zelf een OCZ 600W power stream en die heeft er gene problemen mee. teven ook de Aopen 550W is een prima ding voor dit mobo, maar deze wordt al behoorlijk warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139240

sWORDs schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:52:
[...]

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, ik had precies hetzelfde en was al met m'n hd's onderweg naar de leverancier. Daar bleken de hd's goed te zijn. Weer thuis alles aangesloten, no go. Asus sata kabels vervangen door twee andere die ik nog had liggen en alles draaide weer als een zonnetje. (Asus kabels in andere pc aangesloten en ook niet booten, maar bios herkende de schijven wel)
Twee weken later cpu vervangen door een rev e (Venice). Een week lang geen problemen, daarna soms niet booten. Nieuwe bios en sindsdien geen problemen meer.
De kabels heb ik al eens vervangen zowel power als sata kabels, bios vervangen nog niet gedaan ga ik proberen, ik neem aan dat je een bios update bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 14:33

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 139240 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:26:
[...]

De kabels heb ik al eens vervangen zowel power als sata kabels, bios vervangen nog niet gedaan ga ik proberen, ik neem aan dat je een bios update bedoeld?
Ik heb de soldeerbout nog niet gebruikt. ;)

Maar met die venice kreeg ik geen melding over mijn disks, gewoon zwart beeld, dus das niet jouw probleem.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:32

Vliegvlug

Flight Simple

Anoniem: 139240 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:16:
..
specs

a8n-sli deluxe
...
Toevallig iets aan de nForce drivers veranderd?

Er is een bekend probleem met Maxtor Diamondmax 10 schijven en de A8N SLI dat de schijven niet herkend worden.
Ben er zelf ook tegenaan gelopen.

Heb ook een A8N-SLI en een Diamondmax 100 200GB en nadat ik de nForce IDE driver had geinstalleerd viel na een uur opeens mijn harddisk weg. En bij reboot van de machine kreeg ik ook de system boot failure die jij ook zag. Harddisk werd niet herkend in de bios.
Na uit en aanzetten werd uiteindelijk de harddisk wel herkend, maar na een tijdje werken in windows was de harddisk weer verdwenen.

Heb daarna windows opnieuw geinstalleerd zonder nForce ide driver en daarna geen problemen meer gehad. Blijkbaar zette die driver iets aan in de harddisk waardoor het probleem ontstond.

Er schijnen nieuwere firmware versies te zijn voor de harddisk maar deze bleek er bij mij al op te staan.

Het probleem is misschien inmiddels al opgelost door een nieuwere mobo bios of nieuwere nForce driver dan die ik toen had (3 maanden geleden), maar ik heb het niet meer getest. Had namelijk geen zin in weer dagen troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106665

Opstarten..... no way.
Hulp gewaardeerd.

Asus an8-e v2.0
tagan 480 u-22
twinmos 2x512 (normale aadt)
leadtek 6600gt (zonder extra pci voedings stekker)
a64 3000 venice boxed
(hitachi 250 sata 1 nog niet geprobeerd)

Geheugen en videokaart afkomstig van 4launch
Rest afkomstig van megawebshop.

Voeding op mobo aangesloten (idiot proof stekkers kunnen maar op 1 manier);
20+4 (totaal dus 24 pins) en losse 4 pins stekker......niets.
24 pins....niets.
20 met losse 4 pins....niets.
Split rails/combined rails...niets.

Voeding gecheckt dmv door verbinden groen en zwart plus een oude ide hd en cd-rom....draait fluisterstil.
Ledjes hd en cd branden.
Kabels aangesloten op mijn oude computer, alles werkt.

Met geheugen in a1 en b1,
met geheugen in a2 en b2,
met 1 reepje in a1,a2,b1,b2,
met andere reepje in a1,a2,b1,b2,
zonder geheugen.........niets.

Zonder videokaart....niets
Alleen hd......niets
Alleen cd-rom....niets
Alleen floppy....niets
Zonder iets....niets.
Met/zonder fans....niets
Met/zonder keybord/muis....niets.

Al die tijd geen enkele keer het mobo ledje aan het branden gekregen.
Voeding slaat nooit aan, fans draaien nooit.
Mobo nb fan nooit gelopen.
Videokaart fan nooit gelopen.
Nooit 1 piepje.
Nooit de bios aan het starten gekregen.
Altijd mijzelf ontladen.

Dit is niet mijn eerste systeempje maar deze keer zie ik het somber in.
Ik wil liever niet mijn bios batterijtje er uit halen en al helemaal niet mijn cpu.
Mag ik er van uit gaan dat het mobo dood aan gekomen is?
Of is er nog iets wat ik proberen kan?

Hoofdpijn, ga naar War of the worlds kijken.
Alle adviezen/opmerkingen zijn welkom.
Mvg Gerrit van Wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 09:56
Omruilen die hap. Volgens mij is alles al wel gezegd/gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Anoniem: 65811 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:08:
[...]

ehh je hebt voor dit board een EATX 2.0 voeding nodig die een 24 pins stekker heeft. Als jouw voeding die niet heeft kun je de normale 20 lijnen te zwaar belasten waardoor je board niet boot. je kan proberen een converter te halen van 20 naar 24 pin maar dat lost de belasting van je 12V rail niet op. Ik heb zelf een OCZ 600W power stream en die heeft er gene problemen mee. teven ook de Aopen 550W is een prima ding voor dit mobo, maar deze wordt al behoorlijk warm
Ik heb zelf een AC Ryan RyanPower2 460 Watt en ik heb een behoorlijk zware configuratie (2*6800GT, 4 Memory Banks bezet en 4 harde schijven), maar ik heb ook nergens last van en ik gebruik ook zo'n verloopstekker van 20 naar 24 pins!

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Ben weer eens aan het schrijven zonder te lezen 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door empheron op 04-08-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75606

Ik heb het probleem met het booten (fans draaien, geen beeld output, geen piepje) ook met een PC die ik net in elkaar heb gezet..Voordat ik het moederbord heb gekocht las ik al bij Tom's Hardware en Anandtech dat er veel problemen waren met de Asus A8N bordjes en dat deze in de meeste gevallen gewoon op te lossen waren met een BIOS update. Nu zie ik die oplossing alleen bijna niet voorbij komen in dit topic, en de enkele keer dat ik deze voorbij heb zien komen had de BIOS flash ook degelijk voor een oplossing gezorgd.

Dus ik zou zeggen; CMOS clearen, BIOS flashen naar de laatste versie (beta 1007) en kijken wat de boel doet. Op de tweede plaats van trouble makers staat incompatibel geheugen dat het soms wel doet in andere slots, en op de derde plaats een defecte of niet toereikende voeding.

Hoe dan ook; is er iemand die zijn BIOS naar 1007 heeft geflashed, en waarbij dit NIET tot een oplossing leidde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 07:36
Hoi allemaal,

had hetzelfde probleem en na wat speurwerk kwam ik erachter dat het Asus bord NIET compatible is met sommige Antec voedingen.
dit probleem is bij Antec/Asus bekend. een bios update lost 80% van de gevallen op ,omruiling van de antec voeding 20%.

Antec schijnt ze om te ruilen voor een ge-update versie waarmee de problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 14:31
heb het a8n sli deluxe model, wilde eerst ook niet booten.. veel gedaan, deed het opeens wel...
laatst weer geen beeld, bios reset, videokaart eruit, processor los, niks hielp, zet hem een dag later aan werkt ie gewoon weer.. raar

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 13:42
Ik heb sinds 2 maanden ook dit moederbord, na 2 dagen al de fan vervangen voor een zalman chipset cooler. Heeft tot eergisteren goed gewerkt. Na een lange gamesessie van 19:00 tot 14:00 m'n PC netjes afgesloten. Volgende dag ergens in de middag PC aan en geen post. Monitor geeft geen beeld.

Bios flashen geen zin, laatste officiele versie staat er sinds de eerste dag op. (flashen zonder beeld valt niet mee trouwens :) )

Videokaart, geheugen, HDD en alle randapparatuur werkt wel op mijn oude P4GD1 met pentium proc.

Imo ligt het dus aan mijn moederbord of processor. Wel vreemd, voor 2 maaanden werken en dan ineens niets meer, behalve 1 lange en 2 korte piepjes wat dus iets suggereert over de videokaart of moederbord. Maar de videokaart werkt wel op een ander moederbord.

Gezien meerdere dezelfde problemen hebben (Asus forum, google etc.) de hele zooi maar naar de winkel gebracht waar ik het gekocht heb. Vroeger probeerde ik het nog wel eens zelf op te lossen, maar gezien het bordje 6 weken oud is zoeken ze het maar bij de winkel uit.

Ben benieuwd....

Ben net gebeld door de winkel, mobo is defect en wordt omgeruild.

[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 02-03-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xakt
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 14:16
Ik had dit probleem ook, als ik mijn pc bootte gebeurde er niets, geen beeld, geen gepiep etc. Wel gingen de fans draaien. Alle kabels waren goed aangesloten en het maakte niet uit wat ik met het geheugen deed. Nu kon ik laatst mijn cpu testen bij iemand anders en die bleek dus kapot te zijn. Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:30

Strikie

Athletics

Ik heb hetzelfde gehad,ook uren lopen prutsen.Zelf ik heb 1 videokaart,maar na de EZ-connector op dual videokaarten te zetten kreeg ik wel beeld!
En daar staat die nu zelfs nog op.

Bij mij betrefde het een Sapphire X800 GT02.

[ Voor 15% gewijzigd door Strikie op 26-05-2006 16:49 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, shit happens. Maar het is niet de bedoeling om alle verschillende pechgevallen met betrekking tot 1 specifiek moederbord in 1 (oud) topic te neerplanten. Het is de bedoeling om voor elk op zichzelf staand probleem gewoon netjes een duidelijk topic te starten. Zie ook de PMG Beleid :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.