Toon posts:

[XP] Netwerkverbing blijft grijs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het verwijderen van een virus op de laptop van mijn vriendin wil de laptop geen verbinding mee rmaken met de router. Hiervoor werkte alles perfect.

Wat opvalt is dat hetnetwerkverbing plaatje grijs blijft als je de eigenschappend opend terwijl hij wel een verbinding maakt. Er kunnen echter geen gegevens verzonden of ontvangen worden op zowel de wireless verbinding als op de LAN verbinding.

Het lijkt er dus op dat een service niet goed meer werkt.
Wat ik tot nu heb heb geprobeerd is:
+ SP2 opnieuw installeren (maakte geen verschil)
+ Bij systeembeheer de log bekijken en daar heb ik geconstateerd dat iprip.dll een foutmelding geeft. Iprip.dll van internet en van mijn compu geprobeerd te gebruiken maar maakt ook geen verschil.
+ Gekeken naar de Wireless Zero config maar die lijkt me goed.
+ Ik wou met de orginele cd windows update/repair doen maar dat kon niet omdat de versie ouder was, tevens staat op de cd dat die alleen voor nieuwe installatie is dus weet niet of ie zowiso wel geschikt is.

Nu kan ik mijn XP pro engels over haar XP Home nl zetten en hopen dat alles blijft werken. Of ergens een andere versie van Home nl zien te regelen. Of jullie weten een andere oplossing? plz help, ze is niet zo blij zonder laptop.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is die netwerkverbinding niet gewoon disabled?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Wat voor virus was het precies ?

Misschien is die upgrade zo gek nog niet ? Pro kan altijd meer dan een home ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 08:51 ]

Verwijderd

Verwijder je netwerkkaarten even in apparaatbeheer. En herstart daarna je pc/laptop. Alles wordt automtisch opnieuw geinstalleerd. Als het even meezit is hiermee je probleem opgelost.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

sanfranjake schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 05:30:
Is die netwerkverbinding niet gewoon disabled?
Hier zat ik ook meteen aan te denken.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Dat was het niet. Als ik de netwerkverbinding enable kreeg ie even kleur en werd ie meteen grijs terwijl er wel een verbinding was. Na een update van windows was het probleem gelukkig verholpen. Gelukkig heb ik snel een matchende versie kunnen vinden. Tnx.
Pagina: 1