Is het mogelijk om een bestaande chiller de radiator te vervangen door een waterkoeling radiator? Ik heb namelijk een forse losse water chiller van een bier installatie en die nou wil ik deze in mijn computer kast inbouwen. Nou was mijn idee om mijn evo 360 radiator te gebruiken ter vervanging van mijn huidige chiller radiator. Waar moet ik rekening mee houden? Ik weet dat het freon opnieuw zal moeten worden gevuld.
Ik weet niet of een chiller radiator van een ander materiaal gemaakt wordt, en of voorbehandeld wordt? Het kan zijn dat er tijdens 't desig rekening gehouden wordt met lagere temperaturen en aggressievere stoffen (met oog op uitzetten enzo).
* Scyth is geen phase change guru
Als 't hetzelfde materiaal is, zie ik geen problemen.. Maar als je 't zeker wilt weten zou ik toch echt even wachten totdat de pro's hebben gepost
* Scyth is geen phase change guru
Als 't hetzelfde materiaal is, zie ik geen problemen.. Maar als je 't zeker wilt weten zou ik toch echt even wachten totdat de pro's hebben gepost
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Tsja, je zal rekening moeten houden met de druk.mbuts schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:05:Nou was mijn idee om mijn evo 360 radiator te gebruiken ter vervanging van mijn huidige chiller radiator. Waar moet ik rekening mee houden? Ik weet dat het freon opnieuw zal moeten worden gevuld.
Die stapelt zich voor de condensator (in jouw geval dan radiator) op, en waarschijnlijk krijg je dan lekken, hoewel dat het minst erge is dat kan gebeuren
Ik wilde het ook doen, maar een spoedoverleg met unknown road maakt altijd zoveel duidelijk
Het is in principe mogelijk, maar houd wel rekening met de volgende 2 dingen :
- De radioator moet de druk kunnen weerstaan !!!
- Het gas moet van boven naar beneden door de condensor / radiator heen gaan. Het gas veranderd daar in vloeistof en dat stroomt naar beneden over het algemeen.
- De radioator moet de druk kunnen weerstaan !!!
- Het gas moet van boven naar beneden door de condensor / radiator heen gaan. Het gas veranderd daar in vloeistof en dat stroomt naar beneden over het algemeen.
offtopic:
Damn, wat die Newton slim toen ie zei dat alles wat naar boven ging ook waar naar beneden komt. Hoe zou die kerel erop gekomen zijn
Damn, wat die Newton slim toen ie zei dat alles wat naar boven ging ook waar naar beneden komt. Hoe zou die kerel erop gekomen zijn
Het probleem is dat de radiator horizontaal hangt. Nou je het zegt heb je gelijk alleen jammer dat ik daar zelf niet aan dacht. Ik kan nog even kijken of de ene kant van de radiator hoger gegint en dat ie langzaam naar beneden gaat met de buizen, dan zou het moeten kunnen..
Het is idd aan te raden om een condensor van een Phase change systeem zo te zetten dat de vloeistof van boven naar beneden gaat omdat je anders problemen kunt krijgen met het meestromen van de olie.
Ook zou ik goed op de drukken letten.
* dacht dat er ooit eens een disscussie was geweest over wel of geen WC rad in een PC systeem
.
Ook zou ik goed op de drukken letten.
* dacht dat er ooit eens een disscussie was geweest over wel of geen WC rad in een PC systeem
Pagina: 1