Onlangs heb ik van Sitecom de Wireless Network Router Kit (WL-521) aangeschaft. Mijn notebook is draadloos met de router verbonden en mijn pc heb ik op één van de vier switchpoorten aangesloten. Bij tijd en wijle valt de verbinding van mijn pc weg die bekabeld is met de router. Als de laptop aanstaat gebeurt dat ook. Het moet volgens mij te maken hebben met de instellingen van de router. Om de verbinding te herstellen dien ik telkens de router te resetten. Best vervelend. Zeker als je een download hebt lopen waar je lange tijd niet bij bent want de connectie wordt niet automatisch hersteld. Ik heb een adsl modem van Speed Touch Home en mijn OS van de PC is XP-Pro met SP2. OS van het notebook is XP Home met SP1. Op de router is de meest recente firmware geinstalleerd. Iemand enig idee hoe ik dit irritante probleem kan oplossen?
Je hebt een download lopen, heel toevallig dus ook p2p? In dat geval je instellingen een beetje cappen, want blijkbaar trekken die je router onderuit.
Nope, geen download. Het gebeurt zeer willekeurig. Dus ook als er geen downloadactiviteit gaande is.
Ik heb deze router dus ook sinds een paar dagen. Ik heb het met downloaden enzo nog niet gemerkt (ik heb slechts kleine downloads gehad...). Wel is het zo dat mijn MSN verbinding regelmatig (om de 10 minuten) wegvalt. Dan moet ik weer opnieuw inloggen. Ook op een bekabelde pc. Bijzonder irritant. Router is voorzien van nieuwste firmware.
ik heb er ook last van gehad.. ik heb een e-tech router... (non-wireless..). maar schijnen t zelfde te zijn als die sitecom dingen..... zet eens de onboard firewall UIT, werkt ineens goed bij mij:)
Pagina: 1