Toon posts:

Logitech MX300 muispointer beweegt soms vanzelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word hier stilaan ZOT
Ik heb een redelijke nieuwe Logitech MX300 muis, en onder Windows XP Pro SP2 NL beweegt hij soms ineens vanzelf! Hij gaat dan zachtjes naar links, of boven, of linksboven. De muis zelf beweegt volledig NIET, maar de pointer doet gans raar en onnozel Ik heb wat zitten surfen en rondvragen en ik blijk niet de enige te zijn met dit probleem, maar de oplossing vind ik maar niet... Drivers opnieuw installeren helpt niet, kheb ook wat zitten prutsen aan de instellinge van mijn muis, zonder enig succes. En ja, het oppervlak waar mijn muis op staat is vlak en heeft geen verschillende kleuren ofzo die dit zouden kunnen uitlokken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen voor ik naar de kelder ga en de hamer ga halen...

Thanks,
Ryzer

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:20
Welke kleur heeft het oppervlak?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
is het lensje niet wat vuil ?

een ondergrond met een doorschijnende laag erop wil ook weleens gekke dingen doen, heb ik zelf ook al eens gehad

[ Voor 67% gewijzigd door Bware81 op 30-12-2004 23:27 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Wel de lens daar heb ik al op zitte blaze enzo, en nu schoongemaakt met oorstaafke...
Ik heb nu een bundel van 3 witte A4-blaren aan mekaar geplakt en dit op m'n bureau geplakt om als mousepad te gebruiken. Het probleem is tot nu toe opgelost... Maar dat is raar, ik heb vroeger met m'n mousepad nooit problemen gehad en m'n bureau zelf is vrij vlak van kleur... Dat papier is niet zo handig omdat het vrij glad is, maarja tis een noodoplossing voor het moment. Het is me trouwens ook opgevallen dat ik dus NERGENS een simpele vlakke muismat meer vind. Altijd zo'n stomme foto derop ofzo :( Er zijn wel van die 'geavanceerdere' mousepads, maar kwil nu weer geen €20-€30 gaan geven aan een mousepad :|

Miserie Miserie Miserie 8)7

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11
is toch wel vreemd, mijn optimuis doet t gewoon op een houten bureau wat gelakt is met scheepsvernis (heel glad, hard en glimmend) dus dat zou nog eerder problemen moeten geven :S heel soms, maar dan echt heel soms had ie dat maar dat was als de batterijen bijna leeg waren.

Adjust non olet, plerumque...

Verwijderd

Wat is ambetant?

En over dat bewegen: Egale pad, maar daar was je zelf ook al achter.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar zo'n Logitech MX300 moet toch meer aankunnen vind ik. Ik bedoel maar: zoals 1nsane al zei, moet ik hier nu echt een volledig mat egaal muismatje gaan zoeken? Ik verwacht van Logitech kwaliteit... Ik zit hier niet op een muismatje met regenboogkleuren te werken ofzo hoor.

Dus ik denk dat het probleem ergens ligt bij de gevoeligheid van de lens ofzo, hij is gewoon veel te gevoelig en doet daarom raar... Zou dat kunnen?

Verwijderd

Logitech = kwaliteit (UltraX!!! _o_). Drivers d'r wél af laten, maar daar was je zelf waarschijnlijk al achter gekomen. Optisch, en dan zeker een muis uit de MX serie (waar vind je nu nog een MX300? Dat is allemaal 310!!!) zou in principe moeten werken, mits normaal behandeld. Spiegels, en enorme zwart-wit lijnpatronen worden ze zeeziek van.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:01:
Wat is ambetant?

En over dat bewegen: Egale pad, maar daar was je zelf ook al achter.
Ambetant is "Vlaams" voor lastig :P

De TS heeft blijkbaar nogal een dialectisch taalgebruik wat nogal slecht kan overkomen op een forum waar voornamelijk Nederlanders zitten :+

Maar goed, egale muismatjes (qua kleur) zijn wel overal te vinden. Loop maar eens binnen bij de lokale PC shop. Zelf gebruik ik een donkerblauw muismatje met het logo van Kiwi Systems in het zwart (ooit eens gratis gekregen bij een computerboer ;)) en dat werkt perfect in combinatie met mijn Logitech Click! Optical Mouse :)

Verwijderd

Grijs hard-plastic cover, rubber-achtig onder bij ons @ €2,-. Heeft nogal eens de neiging gratis weg te gaan bij grotere muis-like aankopen, of toetsenborden.

Barbarismes zijn hier OK, maar eigenlijk puur vanuit het ICT/engels, 1337 of programmeertalen afkomstig. Franse barbarismes worden hier, op dit forum met ABN als voertaal, idd niet zo ontzettend op prijs gesteld. Dat er barbarismes uit het engels, en op sommige boards uit programmeertalen (grijs := groen), en dat we over 1337 in sommige contexten heen lezen is eigenlijk puur gewoon. Zo praat ik ook tegen klanten. (ik krijg steeds meldinkjes van m'n firewall! ik: 0MFG. U R H4xX0r3d)

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 00:20
Had het zelfde probleem bij mij oude DualOptical. Het punt is volgens mij het volgende: doordat de glidepads onder je muis langzaam wegslijten komt de lens steeds dichter bij het oppervlak van je bureau. Op een gegeven moment zit de lens zo dichtbij dat de afstand tot het bureau (v) kleiner is dan het brandpunt (f), met als gevolg een muis die het niet helemaal meer snapt en er vandoor zwabbert. De oplossing? Naar Logitech mailen en om een stel gratis nieuwe pads vragen, of anders inderdaad papier onder je muis gebruiken.

offtopic:
Ambetant betekent dus 'lastig'. O. Nou weer wat geleerd vandaag :p

Toch?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
daniel_ev schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:33:
Had het zelfde probleem bij mij oude DualOptical. Het punt is volgens mij het volgende: doordat de glidepads onder je muis langzaam wegslijten komt de lens steeds dichter bij het oppervlak van je bureau. Op een gegeven moment zit de lens zo dichtbij dat de afstand tot het bureau (v) kleiner is dan het brandpunt (f), met als gevolg een muis die het niet helemaal meer snapt en er vandoor zwabbert. De oplossing? Naar Logitech mailen en om een stel gratis nieuwe pads vragen, of anders inderdaad papier onder je muis gebruiken.

offtopic:
Ambetant betekent dus 'lastig'. O. Nou weer wat geleerd vandaag :p
* Admiral Freebee kijkt naar glidepads

Lijkt me sterk dat de geringe dikte van die dingetjes de nauwkeurigheid van je optische muis beïnvloeden. Ik heb trouwens ook een optische muis die hetzelfde doet zoals die van de TS maar dat is een Trust gevalletje dat gebruikt wordt op een rode muismat en dat is vragen om problemen denk ik :)
Pagina: 1