A7V + Duron 650 loopt vast met FSB 100 of hoger

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:22
Wanneer ik m'n 650 gewoon op 650mhz laat lopen met 100FSB en MP 6.5 loopt hij na 30 min ofzo muurvast. Zet ik de MP op 7 en de FSB op 95 dan werkt hij gewoon. Ook wanneer ik hem op 900mhz laat lopen met FSB 95 en MP 9.5 dan loopt hij niet vast. Maar zodra ik FSB 100 en MP 9 zet knalt hij er weer uit na 30 min of soms na 10 min al. In windows is er niets aan de hand. Dan werk ik gewoon 3 dagen lang door met FSB 100. Maar zodra ik een spel ga doen of een 3D benchmark ga draaien dan knalt hij er uit. Ik heb alle biosversies geprobeerd van de Asus A7V maar het gebeurt bij alle versies. Ik heb ook alle VIA drivers geïnstalleerd. Een stuk of 8 Detonator drivers maar het mag allemaal niet baten. Mijn systeem kun je in de signature lezen. Ik zet het ff bold want anders gaan er strax een paar roepen: "En het is wel handig als je je systeem vertelt enzo :)"
Maar wie heeft een oplossing voor dit probleem of heeft hetzelfde probleem? Wat kan ik nu doen? Bij 101 FSB of hoger maakt niet uit, dan loopt hij nog vast. Bij alle FSB's van 100 of hoger loopt hij vast.

edit:

Ik moet wel zeggen dat ik erg veel problemen in dit forum zie met de Asus A7V + Duron/T-bird combinatie. Maar gelieve van deze opmerking geen discussie te gaan beginnen want daar was al een topic over.

Verwijderd

Misschien ligt het aan je videokaart dat die te warm wordt?
FSB van 100mhz laat de AGP bus ook sneller lopen (ik gok maar wat :P)
Misschien moet je je bovenste PCI slot naast je AGP slot maar eens vrijhouden voor extra koeling voor je AGP slot (als je dat nog niet hebt gedaan).
Suc6...

• benchMarc
Bovenste PCI slot is vrij. Want daar zit me P3 cooler in de weg die op mijn videokaart zit. En mijn videokaart is dus heel koel :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Asl je je FSB opschroeft dan gaan alle systemen sneller lopen!!!

dus PCI sloten, AGP sloten etccccc...

Dit zullen de kaarten niet op prijs stellen, dus moet je weer gaan kloten met PCI dividers.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• benchMarc
Nee maar kijk... 100FSB is normale snelheid maar zelfs daarop loopt ie vast. Alles onder 100fsb draait wel.

En in de bios van de A7V zijn die dividers gewoon in te stellen?

Verwijderd

Heeft hij wel ooit goed gelopen???

Of wil hij niet meer nadat je er een kaartje of geheugen bijin hebt gepropt???

Probeer I/O voltage eens iets onhoog te gooien, 3,5V ofzo

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Misschien moet je dat ding proberen om te ruilen. Hij is gemaakt voor 100... dus blijkbaar defect / slecht.

loading...

Verwijderd

Heb je onder "chip configuration", PCI cache master reading gedisabled?

• benchMarc
Ik heb m'n GeForce 2 MX gewisselt met een Viper 550 maar nog llopt ie vast. De videokaart is het dus niet. PCI cache master reading stond al op disabled dus dat is het ook niet.

• benchMarc
nog meer id'en?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35
Ehhm.. hoe warm wordt dat beestje van jou??
Bij mij issie ook een keertje naar zijn piekwarmte gegaan... Toen knalde mijn pc er ook uit... Fan was te strak op de coolrib geschroefd waardoor die stil stond...

Pvouput live

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 12:39

Orac

Ik mis je papa.

In "Chip Configuration" moet "AGP Fast Write" Disabled zijn. Kijk ook een naar geheugen instellingen. SDRAM Config staat als het goed is op "By SPD". Zet dit op "User Define" en de drie instellingen daaronder op 3-3-3 ipv 2-2-2.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 05 januari 2001 00:56 schreef Krypt het volgende:
Ehhm.. hoe warm wordt dat beestje van jou??
Bij mij issie ook een keertje naar zijn piekwarmte gegaan... Toen knalde mijn pc er ook uit... Fan was te strak op de coolrib geschroefd waardoor die stil stond...
EEEHH, moet je die fan niet horen draaien?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Voeding?
Word je northbridge niet te heet? Zit heatsink van northbridge wel goed vast? Kan je geheugen wel 100mhz aan?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35
Op vrijdag 05 januari 2001 01:05 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
EEEHH, moet je die fan niet horen draaien?
Ik had um in elkaar geschroefd gechecked of de fans draaide; toen is waarschijnlijk door de warmte de coolrib (mbv }:O) uit gaan zetten (klein beetje ofzo) en toen stond de fan stil..
Klats; pc uit!!

Pvouput live

Verwijderd

test

• benchMarc
Op vrijdag 05 januari 2001 01:06 schreef Wimpy006 het volgende:
Voeding?
Word je northbridge niet te heet? Zit heatsink van northbridge wel goed vast? Kan je geheugen wel 100mhz aan?
300Watt...
Pc wordt niet te heet. want op 950mhz draait ie wel met 95fsb en dan wordt ie 50° ofzo. en op 6,5mp en 100fsb wordt ie 40° en kresjt ie wel. Dus aan hitte ligt het niet.
Het geheugen is 100Mhz en heeft toen ik nog een p2 350 had op 133fsb gedraaid. dus het geheugen is opich snel genoeg. hij draait op CAS3 dus dat is ook goed.

• benchMarc
[omhoog]

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Ik vraag of de northbridge heet wordt, niet de processor (dat zal me een worst wezen). Voel eens aan de heatsink van de northbridge (meestal/altijd tussen ram en proc socket in, immers de grootste taak van northbridge is geheugen verbinden met processor) ja kom maar op met je gefleem... ik overdreef)
Is deze heel heet dan is ie te heet.
Is ie kamertemperatuur dan maakt ie geen goed contact en is de chip eronder toch gloeiend heet.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1