Router achter router, port mappen?

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 13:34

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
We zitten hier met een situatie dat er één Internetverbinding door twee groepen personen gebruikt worden. Ik ben er één van. Ik ben wat met een server bezig dus wil graag een vrije doorgang naar Internet en dat ik dat zelf ook kan beheren en controleren zodat ik weet waar de eventuele fouten kunnen zitten als er iets niet goed richting Internet werkt vanaf de server.

Ik heb gewoon een router daarvoor die goed genoeg is. Maar nu de tweede groep personen. Die willen ook graag een vrij Internet zonder firewall. Twee mensen die door elkaar gaan port mappen werkt niet. Dan werkt er iets weer niet, je zoekt je rot, en blijkt het dat er op de router door de andere persoon iets gewijzigd is waardoor jou deel niet meer functioneerd...

Dus nog een router erachter. Dat werkt allemaal, maar op de eerste router moet ik dan het IP van de tweede router in de DMZ zetten of moet ik domweg alle porten mappen naar de tweede router? Of iets anders?

TNX. :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
default van de voorste router (die op internet zit) doormappen naar het ip van de 2de router (achterste) en die mapt zijn verhaal weer door naar jouw server

wanneer je dat aanhoud kan er niks mis gaan eigenlijk (zeker niet omdat de voorste router geen firewall wil zeg je)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
BasieP schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:09:
default van de voorste router (die op internet zit) doormappen naar het ip van de 2de router (achterste) en die mapt zijn verhaal weer door naar jouw server

wanneer je dat aanhoud kan er niks mis gaan eigenlijk (zeker niet omdat de voorste router geen firewall wil zeg je)
Eerste is een WRT54GS en de tweede een WRT54G (zelfde dus eigenlijk). Daar zit een kleine hub/switch in. Dus ik zet m´n eigen PC´s en server direct op m´n eigen (eerste) router.

Vanwaar dat tweede verhaal doormappen dan?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2e router in dmz zetten zou voldoende moeten zijn denk ik ..

Iperf

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
fish schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:28:
2e router in dmz zetten zou voldoende moeten zijn denk ik ..
Dacht ik ook, maar dit is niet afdoende voor Emule op de PC´s die achter de tweede router hangen... Beetje raar, toch? Kan allee poorten doormappen kwaad?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

alle poorten doormappen = dmz .. op een el cheapo router

die 2e router moeten ze dan zelf gewoon regelen mat mappings
en ja allemaal doormappen kun je zelf niks meer .. je zal er ook een paar naar jezelf moeten mappen dan .. anders heeft het geen nut .. denk ik

maar wat bedoel je met did is niet afdoendde ..wat voor problemen loop je tegenaan

Iperf

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:33:
alle poorten doormappen = dmz .. op een el cheapo router

die 2e router moeten ze dan zelf gewoon regelen mat mappings
en ja allemaal doormappen kun je zelf niks meer .. je zal er ook een paar naar jezelf moeten mappen dan .. anders heeft het geen nut .. denk ik

maar wat bedoel je met did is niet afdoendde ..wat voor problemen loop je tegenaan
Emule werkt bijvoorbeeld niet als ik de router in DMZ plaatst...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zeg nou eenn een keer over welke router je het hebt

als de 2e router in de dmz van de eerste staat
moet je op de 2e router wel poorten mappen

http://emule-project.net/...m=show_topic&topic_id=122

heb je btw al eus geantwoord hier ?

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 02-01-2005 03:03 ]

Iperf

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
martinweb.nl schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 18:09:
[...]

Emule werkt bijvoorbeeld niet als ik de router in DMZ plaatst...
Klinkt allemaal leuk en aardig. Maar houd je in acht dat je niet 2 keer dezelfde port kan forwarden? Dus op router 1 (met internet) port X forwarden naar een PC en dan vervolgens denken dat router 2 ook port X kan forwarden naar een PC achter hem?

Je kan het vergelijken met een studentenhuisje. Je woont op nummer 100 en A is van jouw, en B is de kamer naast je. Als er post gestuurd word naar 100B kan jij het (mits er geen afleveringsfout is) niet ontvangen en woon je wel op het zelfde nummer ;) ( IP en port verhaal dus )

In mijn ervaring hoord het gewoon te werken. Heb zelf een E-tech wireless router met daarachter een sweex router gehangen. Port forwarding op de wireless (die aan de modem zat) kwam VOOR. Daarna stuurd hij het pas door naar de DMZ. (De DMZ / Router zal die port dan weer zelf door moeten mappen naar een PC, maar het kan nevernooit een port zijn die door de eerste router gemapt word naar één van zijn PC's!)

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
fish schreef op zondag 02 januari 2005 @ 03:01:
zeg nou eenn een keer over welke router je het hebt

als de 2e router in de dmz van de eerste staat
moet je op de 2e router wel poorten mappen

http://emule-project.net/...m=show_topic&topic_id=122

heb je btw al eus geantwoord hier ?
Uiteraard heb ik het over de PC´s die achter router 2 staan. Router 2 staat in DMZ van router 1. Op router 1 staan nu geen port geforwarded en op router 2 staan netjes wel de porten geforwarded die nodig zijn.

En nog werkt het niet... Alsof de DMZ niets uitmaakt...

Over de mail. Daar heb ik ik inderdaad antwoord op gekregen. Ik heb zelf eens op de betreffende PC gekeken, en m´n vriendin had toch wel een ´rule´ aan staan. En daar zat een foutje in. Dus als je het topic leest krijg je vast wel een idee om de ´rules´ een keer na te kijken. Waarom zou ik dus zelf moeten antwoorden? Handig is het misschien wel, maar noodzakelijk is het niet. Ik snap sowieso niet wat die laatste vraag van jou in dit topic doet! :?

[ Voor 3% gewijzigd door Martin?81 op 02-01-2005 11:33 ]

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op zondag 02 januari 2005 @ 03:21:
[...]

Klinkt allemaal leuk en aardig. Maar houd je in acht dat je niet 2 keer dezelfde port kan forwarden? Dus op router 1 (met internet) port X forwarden naar een PC en dan vervolgens denken dat router 2 ook port X kan forwarden naar een PC achter hem?

Je kan het vergelijken met een studentenhuisje. Je woont op nummer 100 en A is van jouw, en B is de kamer naast je. Als er post gestuurd word naar 100B kan jij het (mits er geen afleveringsfout is) niet ontvangen en woon je wel op het zelfde nummer ;) ( IP en port verhaal dus )

In mijn ervaring hoord het gewoon te werken. Heb zelf een E-tech wireless router met daarachter een sweex router gehangen. Port forwarding op de wireless (die aan de modem zat) kwam VOOR. Daarna stuurd hij het pas door naar de DMZ. (De DMZ / Router zal die port dan weer zelf door moeten mappen naar een PC, maar het kan nevernooit een port zijn die door de eerste router gemapt word naar één van zijn PC's!)
Dit kan ik zelf ook niet controleren omdat ik geen toegang op de tweede router heb. Maar ik heb op de eerste router nog geen enkele port geforward. Alleen die DMZ ingesteld.

Maar ik begrijp inderdaad dat je nooit dezelfde poorten kan gebruiken. Dus moeten we nog steeds van elkaar weten wie welke poorten gaat gebruiken... Bedankt voor de tips alvast. :)
Pagina: 1