moederbord voor 2400+ xp-m (htpc)

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03 15:29
Ik heb een 2400+ AXMD2400FJQ4C 35w 133x13.5=1800MHz 1,35v processor gekocht voor gebruik in een htpc systeem. De keuze voor deze processor is de prestatie/verbruik verhouding. Ik wil namelijk een zeer stil systeem maken (htpc met mce 2005) en denk dat dat met deze processor gaat lukken (eventueel nog wat lager klokken).

Nu ben ik op zoek naar een moederbord (liest m-atx, maar atx kan ook) die deze processor aan kan, dus op de juiste vcore (eventueel nog wat lager) en de juiste mulitplier (ik geloof dat boven de 12.5 soms een probleem is).

Verder wil ik sata onboard, liest ook een goede geluidskaart onboard en spdif out.

Kan iemand mij adviseren, ik heb namelijk heel wat sites afgespeurd, maar kan geen zekerheid krijgen of het gaat werken.
Ik heb bijvoorbeeld naar een asus A7S8X-MX gekeken en die lijkt me wel wat, maar wat betreft de vcore en de multiplier kom ik er nog niet uit.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

met de nieuwere chipsets is het meestal geen probleem meer hoor kt400 of nieuwer of nforce 2 (aanrader ivm soundstorm) welk formaat moet je eigenlijk hebben (heb je al een case?) m-atx of gewoon atx of mischien een sff shuttle ofzo de fan kun je altijd vervangen.

edit: probleempje is dat de meeste nforce2 met integrated vga geen soundstorm hebben

[ Voor 15% gewijzigd door snooze op 31-12-2004 00:10 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
een abit nf7-s is een leuk bordje, mp's werken prima, goed geluid en de vcore kan je instellen van 1,1 tot 2,3 V dus keuze genoeg. Het is helaas wel atx.

LinkedIn
BlackIntel

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

misschien dat in dat geval (als je een gewoon atx bord kan gebruiken de nf7-m een betere keuze is heeft soundstorm en graphics onboard en sp/dif out.

weet iemand nog een leuke signature?

• Oldchatterman
snooze schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:23:
misschien dat in dat geval (als je een gewoon atx bord kan gebruiken de nf7-m een betere keuze is heeft soundstorm en graphics onboard en sp/dif out.
Ik was eerst gefocussed op een moederbord van asus (altijd goeie ervaringen mee gehad), maar heb zo hier en daar gelezen dat er beperkingen zijn voor de vcore en de mp (kan iemand dat bevestigen).

Bij abit kun je meestal wat meer instellen dus wat dat betreft vind ik het wel wat (jammergenoeg geen m-atx, maar kan ik wel mee leven). Het moederbord wat je me nu aanraadt heeft geen sata en dat wil ik absoluut onboard hebben. Verder heb ik denk ik alleen baat bij een spdif uitgang icm een goede stereo uitgang (is die beter bij soundstorm?). Ik maak denk ik alleen gebruik van digitaal geluid bij het afspelen van dvd's (spellen speel ik niet, enige functie is htpc), het decoderen van het signaal kan dan gewoon door de receiver gebeuren. Verder wil ik mijn muziek gewoon op stereo afspelen en niet op surround of iets dergelijks, welke onboard geluidskaart is dan de beste?

• Oldchatterman
Ik ben op zoek gegaan naar een abit nf7-s, maar helaas kan hem eigenlijk nergens vinden. De nf7-s2 bv is veel minder flexibel in het instellen van de multiplier en vcore. En heeft bovendien geen soundstorm.
Wie heeft er alternatieven voor mij?

Verwijderd

Ik zit ook met een AXMD2400FJQ4C en zou graag weten of dit in een moederbordje (mATX) aan de gang wil. Ik volgens mij ergens gelezen dat een Biostar, ABIT, of ECS wonderen zou doen? Kan iemand een bordje aanbevelen?
Pagina: 1