Toon posts:

Ratelen PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, ik heb echt géén idee waar ik dit topic moet openen, dus als iemand me dat kan vertellen, graag ;)

Maar het probleem is dus zoals al in de topictitel vermeld, dat de computer ratelt :) Dit is lekker vaag, dus wat meer uitleg:

Soms als ik bezig ben, of gewoon even ben weggelopen, begint ineens spontaan wat te ratelen :X Na het opnieuw opstarten van de computer doet 'ie weer normaal, en dan na een niet regelmatige tijd (soms een tijd niet, dan weer een paar keer wel) begint het weer opnieuw.

Een tijd geleden was dat al, toen dacht ik dat het aan de koeler lag, en toen op een gegeven moment ook na het opnieuw opstarten 'ie bleef ratelen, heb ik de processorkoeler vervangen, en het probleem leek opgelost te zijn. Maar nu begint het dus weer, na 4 of 5 weken normaal gedaan te hebben. Het lijkt me een beetje vreemd dat een nieuwe koeler er weer na een paar weken mee ophoudt, en nou vroeg ik me een paar dingen af: Kan dit ook iets anders zijn, zoals een hdd? Hoe kan het dat het terugkomt? En hoe kan het dat het soms ineens gebeurt, onregelmatig en dat het weer over is na het opnieuw opstarten.. Er zit trouwens geen draadje oid tegen de koeler. Misschien iemand die me gewoon wat meer er over kan vertellen?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Omschrijf je ratel eens :) Is het een continue geluid dat op dezelfde toonhoogte blijft of is het een wisselvallig geluid? Het is toevallig niet de fan van je voeding he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:15:
Omschrijf je ratel eens :) Is het een continue geluid dat op dezelfde toonhoogte blijft of is het een wisselvallig geluid? Het is toevallig niet de fan van je voeding he ;)
Ja dat is zo moeilijk te omschrijven ;) Het is wel redelijk continue.. De fan van mn voeding zou natuurlijk ook kunnen, alleen dan is het vreemd dat het probleem stopte precies op het moment dat ik de processorkoeler heb verwisseld.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij ratelt, houd dan gewoon eens een voor een je fannetjes stil en kijk of het probleem opgelost wordt, waarschijnlijk is 1 fan gewoon wat versleten.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Misschien resoneert de kast of iets anders. Je moest eens in je kast kijken of er schroefjes loszitten. En kijk of het help als je je hand op de kast legt wanneer dat trillen zich voordoet.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:45

Khaine

Python liefhebber

Soms kan ratelen ook veroorzaakt worden door een rommeltje in je PC.
Ik had het in het begin ook vaak , toen zat af en toe een kabeltje van de voeding net even in de weg voor mijn processorkoeling. Dan krijg je een heel irritant *tik tik tik* geluid.
Kijk voor de zekerheid even of de kabeltjes nergens tegen een fan kunnen komen.

Maak ook je fans eens schoon ... dat doet soms wonderen :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Pagina: 1