Cisco active NAT translaties uitlezen via SNMP-OID

Pagina: 1
Acties:

• silvans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:06
Ik wil met MRTG graag een aantal statistieken maken van een Cisco 7204VXR in ons netwerk. Verkeersstatistieken, memory en CPU load grafieken heb ik al prima voor elkaar en worden netjes in grafiekjes geplaatst.

De betreffende router heeft ook een tweetal NAT pools aan boord waarmee dynamic NAT wordt toegepast voor een flink aantal clients. Nu wil ik MRTG gebruiken om het aantal active NAT translations in beeld te brengen, hetzelfde wat het tellertje 'total active NAT translations' je geeft als je op een console 'show ip nat stat' geeft.

Hiervoor zoek ik naar een 'goedgemikte' SNMP query (OID of MIB) die de waarde van 'active NAT translations' teruggeeft. Ik heb al geprobeerd om in de cisco-ietf-nat-mib te pluizen naar relevante zaken, en ook op cco gezocht naar een SNMP-variant van het 'show ip nat stat' commando, maar tot op heden zonder werkbaar resultaat.

Ik ben benieuwd of deze waarde zowieso via SNMP terug is te vinden, en wat in dat geval de juiste OID string is. Misschien een speld in een hooiberg, maar toch.

[ Voor 5% gewijzigd door silvans op 30-12-2004 22:08 ]

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
silvans schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:06:
Hiervoor zoek ik naar een 'goedgemikte' SNMP query (OID of MIB) die de waarde van 'active NAT translations' teruggeeft. Ik heb al geprobeerd om in de cisco-ietf-nat-mib te pluizen naar relevante zaken, en ook op cco gezocht naar een SNMP-variant van het 'show ip nat stat' commando, maar tot op heden zonder werkbaar resultaat.
Doe eens een snmpwalk (unix commando) van dat ding waarbij je grept op het aantal dat je vlak daarvoor via de CLI hebt gevonden. Misschien dat je dat een paar potentiele MIB's oplevert. Desnoods grep met -A 5 en -B 5 om de regels erom heen te zien, misschien staat daar ook wat nuttigs in (als er uberhaupt iets nuttigs uitkomt).

Eve Google-en levert mij overigens http://www.assure24.com/product/2941-snmp-mibs-download.htm op. Misschien helpt het je?

• silvans
Maarten.O schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:02:
[...]

Doe eens een snmpwalk (unix commando) van dat ding waarbij je grept op het aantal dat je vlak daarvoor via de CLI hebt gevonden. Misschien dat je dat een paar potentiele MIB's oplevert. Desnoods grep met -A 5 en -B 5 om de regels erom heen te zien, misschien staat daar ook wat nuttigs in (als er uberhaupt iets nuttigs uitkomt).

Eve Google-en levert mij overigens http://www.assure24.com/product/2941-snmp-mibs-download.htm op. Misschien helpt het je?
Heb ik geprobeerd inderderdaad, maar niet iets opgeleverd wat er in de buurt kwam. De MIB op Assure24.com had ik al eerder bekeken (was ik vergeten te vermelden in de startpost), maar zodra ik een oid via deze mib in MRTG gebruik krijg ik geen waarde terug maar een foutmelding. Ik begin te vermoeden dat deze waarde niet via SNMP uit te lezen is...

Silvan

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

welke foutmelding krijg je ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• silvans
Deze:

cannot encode Object ID .77.1.2.2.1.9: first subid too big in Object ID 77.1.2.2.1.9 at d:\perltools\mrtg\bin\mrtg line 1678
ERROR: Target[ams-rt1-nat][_IN_] ' $$target[5]{$mode} ' did not eval into defined data
ERROR: Target[ams-rt1-nat][_OUT_] ' $$target[5]{$mode} ' did not eval into defined data

Maar dit komt waarschijnlijk omdat ik -tot nu toe- niet de juiste OID gebruik, omdat ik er naar op zoek ben.