Toshiba Notebook schijfje stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb hier een TOshiba HDD2157 Disk Drive
een 15,1Gb schijfje voor in een notebook.
Alleen als ik hem ga formatteren blijft hij telkens op de 20% hangen.
Ik ben hem gaan formatteren omdat WinXP bleef hangen tijdens booten. Kreeg blauw scherm met een of andere vage foutmelding.

Maar nu zit ik op de Toshiba site te kijken:
Q. Where can I get Disk Manager or diagnostic software for my HDD?

A. Toshiba doesn't have a license to bundle any Disk Manager or diagnostic software with the HDD at the time of supply.
We also do not distribute this software as a separate item.
Dus ik kan volgens mij de HDD niet testen....
In de FAQ staat ook al niks over Toshiba. In topics ook niet en op Google kon ik ook al niks vinden.

Het rare vind ik ook dat ik die hele laptop niet kan vinden op de site van Toshiba.
Het is een Sattelite en dit staat er onderop:
S1800-314
Modelnr: PS183E-00V3H-DU

Wie kan mij please helpen. Want ik kan wel een nieuw schijfje kopen maar straks ligt het er toch net niet aan...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Troubleshoot het ding eens met FDISK.
Dus met FDISK nieuwe partities aanmaken en kijken of hij daar niet op blijft hangen.
Als dat goed gaat eens met format.com formatteren en kijken of hij niet ergens begint te zeuren met trying to recover allocation unit.

Gaat dit allemaal goed dan lijkt die schijf in orde.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Na een hoop gekloot heb ik de schijf er maar weer uitgehaald.
Ik wou de BIOS updaten, omdat hij zelf soms in het bootmenuutje van de BIOS vast loopt....
Maar waarschijnlijk is de floppy drive stuk want ik kan de flop erin doen maar hij kijkt er niet eens naar. Hij zegt meteen dat er niks in zit.
Booten van een flop lukt ook niet. Hij zegt gewoon dat er geen bestuuringssyteem is.

Naja na een hoop geprobeerd te hebben. Toch de schijf met FDISK kunnen partitioneren.
Maar de schijf hangt nu in de PC waar ik dit tik. En met formatteren loopt hij weer niet verder.
Hij deed een 10min over tot het punt waar hij nu is, en staat daar nu al weer een half uur.
Hij gaat gewoon niet verder.

Dus die HDD is volgens mij echt stuk.