Toon posts:

is dit een mail adres of niet @insight.bb.com

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen de volgende vraag! ik heb van iemand dit email adres gekregen <naam>@insight.bb.com (tenminste ik dacht dat t een email adres was?)! Nou probeer ik daar heen te mailen met hotmail maar krijg t terug? Nu heb ik op internet gekeken met google en zie ik wel meer email adresssen met @insight.bb.com? Is het nu wel of niet een email adres?
Het is vanuit Amerika en ja die persoon die mijn dat adres gaf zie ik ni meer!!! Deze zat op een spel site en nu weet ik dus niet of er een fout in het adres zit of dat t wel een email adres is?

Is t meschien een speciaal iets? dat je meschien voor yahoo moet gebruiken? De persoon zei tegen mijn "<naam>@insight.bb.com for msn"! Dus ik denk dat de persoon bedoelde dat ik dat aan mijn MSN moest toevoegen? Nou is mijn engels niet geweldig maar dat haal ik er toch wel uit?
Kan iemand mijn AUB verder helpen? :'(

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 14:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het is een valide emailadres in zijn syntax.

dat insight is een sub-domein op het domein www.bb.com

Dat je je email terug krijgt hoeft niet te betekenen dat het emailadres niet bestaat, der kan ook wat met hun server aan de hand zijn.

Google geeft aan dat het gebruikte emailadressen zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:40:

Is t meschien een speciaal iets? dat je meschien voor yahoo moet gebruiken? De persoon zei tegen mijn "<naam>@insight.bb.com for msn"! Dus ik denk dat de persoon bedoelde dat ik dat aan mijn MSN moest toevoegen? Nou is mijn engels niet geweldig maar dat haal ik er toch wel uit?
Kan iemand mijn AUB verder helpen? :'(
Of je mailt met Yahoo of niet maakt niets uit, als iemand zegt dat je hem moet add-en bij MSN, zal hij geen mail verwachten toch? Moet ik gokken wat er in het engels in zijn mailtje stond?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik dat adres aan MSN toevoeg krijg ik ook de melding dat t niet bestaat? MSN zet m niet in mijn lijst! Dus dan zou t email adres fout moeten zijn? Ik kreeg t adres op een chat site!!!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Het zou een echt adres moeten zijn, die adressen werden bij mijn beste weten altijd uitgegeven door een kabel-ISP in Amerika. De website bij het domein bb.com lijkt echter toe te hebben behoord aan een website "BiblioBytes", die in 2002 van internet lijkt te zijn verdwenen... Een beetje een rare en ondoorzichtige boel dus, ook omdat de whois-gegevens van het domein in deze helemaal geen aanwijzing geven. Er bestaat in elk geval geen MX-record in de DNS voor "insight.bb.com":

ibook:~ Wouter$ host -t MX insight.bb.com             
Host insight.bb.com not found: 3(NXDOMAIN)

Dat de mail niet aankomt is dus niet zo gek. Ik heb nog wel wat anders gevonden: er bestaat op het moment nog wel een internetprovider in Amerika die zich InsightBB noemt, Insight Broadband. Die provider heeft als domein "insightbb.com" - misschien als je het e-mailadres aan dat domein koppelt, het wel werkt. Je kunt het allicht proberen :).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

wouterve schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:49:
Het zou een echt adres moeten zijn, die adressen werden bij mijn beste weten altijd uitgegeven door een kabel-ISP in Amerika.
Ik denk dat je in de war bent met rr.com :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
Het kan ook zijn dat hij gewoon op dat mailadres (dat ooit wel werkte) een msn paspoort aangevraagt heeft. Zoals mijn msn @ domein.nl. Daarmee kan je mij wel op msn bereiken, maar niet mailen (officieel dan, uiteraard laat ik dat adres wel accepteren door mijn mailserver).

Wellicht dat het niet werkt als mailadres, maar nogwel voor zijn msn :).

Verwijderd

Het ís een echt adres, maar het gedeelte érvoor zou fout kunnen zijn. Het zou ook kunnen dat de server alle hotmail blokkeerd, doet mijne ook, op whitelisted na. (té veel spam, ketting brieven, en ander dom gedoe wat nutteloos verkeer genereert). Het zou ook kunnen dat de box van die dude volzit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had toenstraks een replay gegeven dat ik het adres had toegevoegd aan mijn MSN. Daar bedoelde ik MSN messenger mee! Het e-mail adres word daar dus niet aan toegevoegd? Dus ookal zou t e-mail adres opgeheven zijn dan zou t net passport nog werken dat weet ik. Maar dan moet ik m kunnne toevoegen aan mijn MSN en dat lukt dus gewoon weg niet?
Ik kan de oplossing proberen om tussen insight en bb de . weg te halen :P! Maar toch beetje bang dat dadelijk een andere een mail krijgt! Maar ik zal t er op wagen :P!!!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Ik heb nog even rondgekeken, en er is echt maar heel weinig dat op wat voor manier dan ook terugleidt naar de oorspronkelijke inhoud van insight.bb.com. Deze google-query laat alleen nog zien dat het ooit bestaan heeft, en deze laat zien dat bb.com èrg veel subdomeinen had. Verder kwam ik alleen hier nog een verwijzing tegen naar het domein tegen, maar ook maar heel erg klein. Ik denk dus eigenlijk dat het dezelfde ISP is (geweest) als InsightBB, die onder verschillende domeinen bereikbaar was... Ze bieden hun diensten overigens voornamelijk aan in Kentucky, Michigan en Illinois, geloof ik. Weet je meteen waar de persoon in kwestie ongeveer vandaan komt :P.

Voor wat MSN betreft: een e-mailadres kan inderdaad best verlopen; aan het Passport van van MSN verandert dan niks. Ook al bestaat het e-mailadres dus niet meer, er kan nog best een passport op staan. Veel succes en ik hoop dat je er uiteindelijk in slaagt contact te leggen :).

edit:
Hebbes: één van de subdomeinen die google nog vond onder insight.bb.com, lincolnlovelog.home.insight.bb.com, werkt gewoon als lincolnlovelog.home.insightbb.com en omdat dat nou niet meteen een heel erg veelvoorkomend subdomein is, denk ik, mag je er wel vanuitgaan dat het dezelfde isp is. Btw: ik stop hier veel te veel tijd in :P.

offtopic:
@CyBeR: er zijn natuurlijk wel meer kabel-isp's in de US ;). RoadRunner is inderdaad een hele bekende (is van TimeWarnerCable, en die zijn vrij groot), maar je hebt ook nog reuzen als Comcast, Earthlink en OptimumOnline - en er zijn er vast nog meer :).

[ Voor 24% gewijzigd door wouterve op 31-12-2004 01:47 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

wouterve schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 01:37:

offtopic:
@CyBeR: er zijn natuurlijk wel meer kabel-isp's in de US ;). RoadRunner is inderdaad een hele bekende (is van TimeWarnerCable, en die zijn vrij groot), maar je hebt ook nog reuzen als Comcast, Earthlink en OptimumOnline - en er zijn er vast nog meer :).
Mja, duh ;) Maar bb.com is van een bedrijf dat 'The Universal Kingdom' heet, wat me geen isp lijkt. RoadRunner echter is wel een kabelisp met twee-letterig domeinnaam. Vandaar ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt het was dus een foutje van die persoon het is precies wat wouterve zegt dat het @insightbb.com is ipv @insight.bb.com! En ja de persoon komt uit Indiana dus zal wel daar in de buurt liggen wat jij zei wouterve. Maar dan heb ik nu een vraag! Hoe ben je daar achter gekomen?
Je geeft op een gegevenmoment deze gegevens:
Hoe kom je daan aan? Doe je dat met een trace programma? Ja t lijkt me wel makelijk als je weer eens zon probleem hebt hoe dan te moeten zoeken? Kijk in google zoek ik dan gewoon op @insight.bb.com maar ja dat was al fout dus ik krijg nooit t goede te zien :P !! Kun je eens uitleggen hoe je t doet? (Als dat niet te veel moeite is ;) !!!)
BVD

Verwijderd

Ik heb vrienden in Amerika die op @insight.bb.com zitten.

Dus bestaat.

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 03:44:
Mensen bedankt het was dus een foutje van die persoon het is precies wat wouterve zegt dat het @insightbb.com is ipv @insight.bb.com! En ja de persoon komt uit Indiana dus zal wel daar in de buurt liggen wat jij zei wouterve.
Fijn dat het gelukt is :).
Maar dan heb ik nu een vraag! Hoe ben je daar achter gekomen?
Je geeft op een gegevenmoment deze gegevens:
Hoe kom je daan aan? Doe je dat met een trace programma? Ja t lijkt me wel makelijk als je weer eens zon probleem hebt hoe dan te moeten zoeken?
Het commando 'host' is niks anders dan een klein programmaatje waarmee je vanaf de commandline dns-lookups kunt uitvoeren. Het komt standaard mee met veel op unix gebaseerde systemen (dus ook met Mac OS X) en ook met Linux. Je zult het in ieder geval niet snel vinden op een Windows-machine. Daarvoor in de plaats heb je echter wel het programmaatje 'nslookup', dat je ook vanaf de commandline in Windows (te vinden door bij Start>Uitvoeren 'cmd' in te typen en op enter te drukken) moet gebruiken. Daarmee kun je er ook achterkomen of er een MX-record (een record in de DNS dat een mailserver vermeldt voor een bepaald (sub-)domein) bestaat voor het (sub-)domein dat jij wilt opzoeken. In dat geval gebruik je het nslookup-commando als volgt, met hier als voorbeeld het domein 'hotmail.com':
C:\Documents and Settings\Wouter>nslookup
Default Server: 192.168.1.1
Address: 192.168.1.1

> set type=MX
> hotmail.com
Server:         192.168.1.1
Address:        192.168.1.1#53

hotmail.com     mail exchanger = 5 mx1.hotmail.com.
hotmail.com     mail exchanger = 5 mx2.hotmail.com.
hotmail.com     mail exchanger = 5 mx3.hotmail.com.
hotmail.com     mail exchanger = 5 mx4.hotmail.com.

Als je dus wilt weten of je een bepaald adres kunt mailen, kun je dit commando uitvoeren. Krijg je, zoals hier bij hotmail.com, een aantal mx-records te zien, dan weet je in ieder geval dat er mailservers zijn die de mail voor dat domein zouden *kunnen* accepteren. Zie je helemaal niks verschijnen, zoals bij insight.bb.com, dan weet je dat er voor dat domein geen actieve mailservers in de dns zijn opgenomen en dat mail voor dat domein waarschijnlijk niet zal aankomen.

Ik heb het geloof ik enigszins simplistisch uitgelegd, maar ik denk dat je hiermee wel een eindje kunt komen :).
Pagina: 1