Toon posts:

Harddisk externe bay bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, een beetje ongelukkige topicnaam maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Wat ik wil is graag een extern ding bouwen zodat ik een gewone IDE HD aan kan sluiten op een USB interface. Een mooi kastje voor er omheen heb ik wel maar hoe verder? Ik neem aan dat ik een bouwpakketje nodig heb, zou Conrad die misschien hebben en wat kost zo'n geintje. Meer dan 100piek word toch wel problematisch vind ik.

Of verkoopt men die dingen kant-en-klaar voor een redelijke prijs ergens?

Waarom is er nou geen vragende smiley? naja, bij gebrek aan beter :?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik heb die dingen wel eens met behuizing gezien voor CD-Romspelers. Na wat testen was ik er achter gekomen dat er voor diezelfde behuizing die ik had ook drivers voor harddisks beschikbaar waren testen en draaien met die handel. Alleen die behuizing di eik had was Parrallel, dus niet USB.

Blijf gewoon goed om je heen kijken je komt 't vanzelf tegen. Alleen weet ik bijna zeker dat ie duurder gaat worden dan 100 Piek.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op donderdag 04 januari 2001 22:43 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Na wat testen was ik er achter gekomen dat er voor diezelfde behuizing die ik had ook drivers voor harddisks beschikbaar waren testen en draaien met die handel.

Groeten,

Reink
Mmmmmmmm, en die schijf hang je gewoon aan je LPT.
Mmmmmm, zou je misschien mij ook de schema's kunnen verstrekken.

Mijn dank zal groot zijn :)

And The Only One

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

is LTP niet een beetje baggertraag om er een HD aan te hangen? (volgens mij gaat zelfs 128kbps mp3's afspelen problematisch)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Huhhhhh traag, shit dus hoef mijn DTLA 45 Gb er niet aan te hangen :?
Daar gaat weer een idee de prullenbak in >:) >:).

Ps. maar die schema's/drivers sijn nog steeds welcome.

And The Only One

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik meen dat Thats Write (ja die van die CD's) van die gevallen verkoopt voor CD-ROM-drives..... maar waarom zou daar geen HDD in passen?

[edit2]
345 gulden bij norrod
[/edit2]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

je kunt toch ook gewoon zelf zo'n kassie maken en dan een hele lange IDE kabel kopen en die erop aansluiten. 1 nadeel je met je kast wel ff open zetten en je moet vrije IDE poort hebben.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
ResetTim, de reden dat ik graag USB wilde is dat ik een laptop heb en op die manier er eens wat grotere capaciteit op wilde aansluiten ook.

En ik heb nog wel een interface liggen van IDE naar parallel maar dat is idd. te langzaam, duurt eeuwen voordat je dan wat gekopieerd hebt.

fl.345 is toch een beetje veel hoor
Pagina: 1