Accu, AC adaptor of mobo defect?

Pagina: 1
Acties:

• Webpoacher
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 18:07
Hallo,

Ik heb onlangs een 2e hands Dell Inspiron 8200 gekocht. Windows herkende eerst de AC adapter al niet echt meer en liet alleen nog het batterij icoon zien. De batterij werd echter niet gebruikt en af en toe knipperde ook het lampje van de accu even (druppelladen?). Als ik mn laptop dan een beetje optitlde of bewoog schakelde hij soms over naar AC-adapter - bijladen.

Maar nu kan ik bewegen wat ik wil maar windows blijft het accu icoontje laten zien en ook knippert het lampje van de accu niet meer. Nu is de accu al meer dan 2 jaar oud en nog de originele accu. Laptop heeft 99% van zn tijd altijd op AC gedraaid.

Nu vraag ik me af wat er mis is; de AC herkenning op het moederbord, de adaptor zelf of is de accu gewoon veel te oud. Even nieuw bestellen is niet meteen een optie, ik wil niet straks met hetzelfde probleem zitten en 2 werkende AC adapters ;)

Iemand bekend met dit probleem, of misschien in de buurt met zelfde adaptor/accu?

Ohja; ik heb de laptop 1x aan het booten gehad met alleen de ac adaptor (dus geen accu erin) maar toen ik de laptop wat optilde viel ie meteen uit.

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 20:14
ik denk dat het of je adapter of de adapteraansluiting van je mobo is. Als je je adapter doormeet met een multimeter, geeft deze dan de daarop vermelde spanning aan? Zo ja dan is je aansluiting defect en anders is het je adapter.

Met alleen de accu werkt prima toch?

• Webpoacher
Met accu en adapter gaat goed
Met accu alleen gaat goed (alleen niet zolang) en raar genoeg gaat mn lap alleen aan als als ik de accu in de linker bay heb. Als ik em in de rechter doe, moet de adapter erbij anders gaat ie domweg niet aan.
Ik zal mn adapter eens meten...

Edit: Valt niet echt wat aan te meten; ik kan uren werken met de laptop terwijl windows aangeeft dat er 60% resterend is en dat blijft al die uren 60% en de adapter wordt warm dus die moet wel werken zou ik haast zeggen (of kan ik die conclusie niet zo snel trekken?)

[ Voor 34% gewijzigd door Webpoacher op 30-12-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webpoacher
Even een update: Alles werkt weer!! Ik heb bijna alles losgehaald en weer in elkaar gezet en nu is het probleem opgelost. Er zal wel een los contact zijn geweest tussen het moederbord en het kleine opzet printplaat geval.