Ik heb net een nieuwe (tweedehandse) Aopen kast en die was ik aan het schoonmaken. Valt er in een keer een snoertje uit dat er als volgt uit ziet:
-zwart / rood
-aan een uiteinde zit een kort stukje oranje / wit (wat in wat overloopt kan ik niet zien)
-aan het oranje / witte uiteinde zit een stekkertje met daarop "S/B SW" (een stekkertje als POWER SW e.d.)
-aan het andere uiteinde zit aan het rode draadje een weerstandje gesoldeerd
-weerstandje en zwart snoertje lopen in een zwart rubber kousje
-ik kan het niet goed zien, maar het lijkt alsof er een rood ledje inzit
Op mijn huidige mobo (Abit KT7 RAID) in mijn huidige kast (noname) zit niet zo'n snoertje.
Als ik zoek op Google op "S/B SW" krijg ik een site (ajump.com) die me het volgende leert:
Question 10: What does the S/B SW switch do?
Answer: ATX power supplies are controlled by the motherboard on/off 2-pin header. The S/B SW switch is a two-wire momentary switch. If this 2-pin header is shorted momentarily, the power will turn on.
Een andere site (antec.com) leert me:
Power Switch (labeled S/B SW) connects to the PWR connector on the motherboard.
Daar kan ik dus niet veel mee. Zoeken op GoT levert alleen fouten op, ik krijg geen hits. Kan iemand me hierbij helpen? Gewoon niks meedoen? Kan het wel kwaad? Waar is het voor?
Let wel: er zit ook een apart POWER SW snoertje bij...
-zwart / rood
-aan een uiteinde zit een kort stukje oranje / wit (wat in wat overloopt kan ik niet zien)
-aan het oranje / witte uiteinde zit een stekkertje met daarop "S/B SW" (een stekkertje als POWER SW e.d.)
-aan het andere uiteinde zit aan het rode draadje een weerstandje gesoldeerd
-weerstandje en zwart snoertje lopen in een zwart rubber kousje
-ik kan het niet goed zien, maar het lijkt alsof er een rood ledje inzit
Op mijn huidige mobo (Abit KT7 RAID) in mijn huidige kast (noname) zit niet zo'n snoertje.
Als ik zoek op Google op "S/B SW" krijg ik een site (ajump.com) die me het volgende leert:
Question 10: What does the S/B SW switch do?
Answer: ATX power supplies are controlled by the motherboard on/off 2-pin header. The S/B SW switch is a two-wire momentary switch. If this 2-pin header is shorted momentarily, the power will turn on.
Een andere site (antec.com) leert me:
Power Switch (labeled S/B SW) connects to the PWR connector on the motherboard.
Daar kan ik dus niet veel mee. Zoeken op GoT levert alleen fouten op, ik krijg geen hits. Kan iemand me hierbij helpen? Gewoon niks meedoen? Kan het wel kwaad? Waar is het voor?
Let wel: er zit ook een apart POWER SW snoertje bij...